Localitatile in care vor creste taxele si impozitele din 2018. Taxele si impozitele locale din mai multe localitati vor creste din 2018, odata cu trecerea contributiilor de la angajator la salariat, potrivit informatiilor transmise de patronatele IMM-urilor locale, precum si din mass-media/transparenta decizionala. Laolalta cu transferul contributiilor de la angajator la angajat, Guvernul a decis si reducerea impozitului pe venit de la 16% la 10%, taind astfel multor primarii cea mai importanta sursa de venit. Institutiile au decis, asadar, majorarea altor taxe pentru a compensa. Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) da insa, drept exemplu de bune practici Clujul, unde taxele si impozitele locale vor fi mentinute in 2018, informeazaAdevarul.

Business reportFoto: Colaj foto

Seful Alstom Romania, despre contractul national pentru autostrazi si cai ferate: Disputele se vor lungi de la patru la 10 ani. Modelele nationale de contract elaborate de catre Ministerul Dezvoltarii si care ar urma sa se aplice inclusiv pentru marile proiecte de infrastructura ii nemultumesc pe reprezentantii unor firme private. Acesta face referire la mai multe prevederi din noile modele de contract, inclusiv la cea privind soutionarea disputelor. "Vom merge in curtile de arbitraj, dupa care vom merge in instante si, in loc de patru ani, o sa dureze 10", explica Gabriel Stanciu. O alta nemultumire ar fi ca, prin noul tip de contract, antreprenorii trebuie sa lucreze mai mult de noua luni chiar daca nu sunt platiti, potrivit sefului Alstom Romania, scrieEconomica.net.

Regele pescar: cine este tanarul care a reusit sa transforme o simpla cherhana din Agigea intr-un business de aproape 2 milioane de euro. "Si-a deschis pescarul restaurant!" Cam asa se spunea in urma cu cativa ani prin Agigea, cand Matei Datcu iesea la apa cu "Pescaria lui Matei". La sfarsit de 2017, pescarul-antreprenor are vanzari de aproape doua milioane de euro, fiind desemnat antreprenorul anului de redactia NewMoneype baza voturilor cititorilor. In primul an a avut o cifra de afaceri de aproximativ 93.000 de euro si un profit de 14.000 de euro. Anul trecut, vanzarile au ajuns la 1,88 milioane de euro, iar profitul la aproape 629.000 de euro.

In timp ce BMW investeste in Cehia si Ungaria "curteaza" Tesla, Romania inca se lupta cu probleme care apartin secolului trecut.Romanii ar putea avea mai multe locuri de munca, mai bine-platite. Neputinta de a construi drumuri, la 2.000 de ani dupa ce conceptul a fost introdus cu generozitate in cultura locala de catre precursorii italienilor. Banii alocati de stat pentru drumuri, tot mai putini in ultimii ani, se duc preponderent in proiecte de reabilitare - astuparea gropilor - in timp ce autostrazile au iesit de pe lista de prioritati. In rest, in Romania a inflorit o industrie diversa a pieselor auto si a serviciilor conexe, precum dezvoltarea de software si sisteme pentru producatorii de masini, potrivitEconomica.net.

Consumul individual efectiv al romanilor a luat-o inaintea PIB/locuitor - Eurostat ne vede la 61% din media UE. Romania a ajuns in 2016 la 61% din nivelul de trai mediu al UE 28, potrivit indicatorului de consum individual efectiv (AIC). La consumul masurat prin AIC tara noastra, a depasit Croatia si a inregistrat cea mai mare crestere a acestui indicator in ultimii trei ani dintre toate statele Uniunii. Contrar perceptiei publice, care reclama o noua majorare substantiala a veniturilor avansul intre 2014 si 2016 a fost de nu mai putin de cinci puncte procentuale. Romania se distinge clar prin evolutia spectaculoasa a nivelului veniturilor masurate prin consumul individual efectiv, scrieCurs de guvernare.