Dacia a fost, anul trecut, brandul care a crescut cel mai repede in industria auto europeana, potrivit datelor Jato Dynamics.

Impulsionati de pretul modelului Logan, europenii, fara aportul romanilor sau al bulgarilor, au ridicat anul trecut cu mai bine de 85% vanzarile producatorului autohton. Totusi, Dacia nu a reusit sa surclaseze branduri cu renume pe piata precum Volkswagen, Opel, Ford, Renault, Peugeot sau Fiat.

Dintre aceste marci, cel mai rapid avans al vanzarilor a fost realizat de Fiat, cu 7,7%, in urma lansarii unor noi modele precum Bravo, 500, Sedici, Linea si Scudo. La capitolul modele preferate de europeni, in top se afla Peugeot 207, cu 437.505 unitati, in crestere cu 105% fata de anul 2006, urmat de Volkswagen Golf, cu 435.055 de unitati, cu 4,5% mai multe fata de anul precedent. Americanii de la Ford au avut si ei succes in Europa cu modelul Focus: peste 406.000 de masini vandute.

Evenimentul Zilei