Business report: Nicio companie europeană în topul celor mai valoroase zece concerne ale lumii; După scumpirea de la 1 aprilie, gazul pentru populaţie a ajuns mai ieftin pe piaţa liberă. Avantajele şi riscurile schimbării furnizorului; Primul autobuz electric din România
Nicio companie europeană în topul celor mai valoroase zece concerne ale lumii. Clasamentul celor mai valoroase companii pe bursele internaționale este dominat de SUA și China. Nicio firmă europeană nu intră în Top 10. De asemenea, nicio firmă germană nu face parte din primele 10 companii europene.Niciun concern european nu face parte din clasamentul primelor zece companii mondiale conform valorii bursiere. Acest Top 10 este alcătuit în exclusivitate de firme din SUA și China. Trei giganți tehnologici americani domină acest clasament: pe primul loc se află Apple, cu o valorare la bursă de 703 miliarde de euro, urmat de grupul Alphabet (care deține Google) și Microsoft. Principala companie germană ca valoare la bursă SAP ocupă un modest loc 63 la nivel mondial, potrivit Deutsche Welle.
Contribuţiile la pilonul doi – creştere sau scădere? Cota echivalentă la noul salariu brut. Potrivit art.43, alineatele 2 si 3 din legea 411/2004, amendate prin OUG 112/2007, contribuţiile la pensiile obligatorii administrate privat ar fi trebuit sa crească de la 2% iniţial până la 6% în anul 2016. Creşterea urma să se facă treptat cu câte o jumatate de punct procentual în fiecare an, până la stabilizarea pe termen lung a programului de intrare în vigoare a pilonului II. Majorarea prevăzută în lege a fost limitată la doar o zecime de procent în 2016 şi oprită apoi, în 2017, la nivelul de 5,1% din salariul brut. Transferul de contribuţii de la angajator la salariat a majorat brutul pentru acelaşi net, ceea ce impunea logic o reducere proporţională a nivelului contribuţiilor la pilonul II. Dar reducerea s-a făcut Nu până la 4,25%, cum ar fi fost normal ci până la 3,75%, potrivit cursdeguvernare.ro
Constructorii români acuză statul că favorizează firme incompetente. În ianuarie 2018, Guvernul a adoptat un nou model de contract naţional, după consultările cu patronatele din construcţii şi cu asistenţa Băncii Europene de Investiţii, pentru proiecte de infrastructură mai mari de 5 milioane euro. Chiar dacă salută acest demers, constructorii avertizează că lucrările care se desfăşoară acum pe baza Ordinului ministrului transporturilor 600/2017 vor fi anulate şi licitaţiile vor fi reluate. Asta pentru că, spun ei, ordinul amenda ilegal o lege organică, potrivit capital.ro.
Primul autobuz electric din România. Primul autobuz electric din România ar putea circula de luna aceasta pe străzile din Cluj – Napoca. Municipalitatea din Ardeal a încheiat încă din vara anului trecut un acord cadru cu polonezii de la Solaris pentru livrarea a 30 de autobuze electrice. Conform declaraţiilor edilului – şef al Capitalei, 100 de astfel de autobuze nepoluante ar putea fi cumpărate şi în Bucureşti.Luna aceasta sau cel târziu în luna mai vor sosi la Cluj-Napoca primele autobuze Solaris Urbino 12 electrice, potrivit Asociaţiei Metrou Uşor. De altfel, Solaris a pregătit deja autobuzele, acestea fiind inscripţionate cu sigla municipalităţii clujene, conform unor imagini publicate pe forumul asociaţiei, potrivit economica.net.
ANAF a trimis degeaba peste patru milioane de plicuri, din cauza sistemului IT vechi. O mostră clară de “ineficiență” a Fiscului a fost descoperită recent de Curtea de Conturi a României. În 2016, ANAF a tipărit şi trimis degeaba către români şi instituţii peste 4,3 milioane de plicuri cu înştiinţări de plată. Toate s-au întors însă la destinatar şi au fost distruse. Nota de plată este estimată la peste 14 milioane de lei. Datele apar în condiţiile în care România a avut în ultimii 2 ani cele mai mici venituri fiscale şi bugetare ca pondere în PIB, din istoria recentă. Haosul continuă şi în prezent. Sediul ANAF Sector 6 se află, culmea, în Sectorul 1 al Capitalei. După ora prânzului e încă aglomeraţie. Oamenii spun că a fost mai rău dimineaţa şi reclamă ca sunt puşi pe drumuri degeaba. O doamnă are de dat un leu, potrivit stirileprotv.ro.
REPORTAJ. Viaţa la 100 de kilometri în largul Mării Negre Gazele şi petrolul din Marea Neagră transformă România într-un robinet de resurse. Nu am mai avut nicio carte strategică atât de importantă de la Al Doilea Război Mondial încoace, pe plan internaţional. O echipă Digi24 a filmat pe cea mai mare platformă petrolieră din largul Mării Negre. Jurnaliştii Cătălin Bălan şi Cristian Petrache ne arată cum oamenii care au una dintre cele mai complicate meserii din lume extrag cea mai ascunsă resursă a ţării.Angajaţii platformei fac naveta cu elicopterul o dată la două săptămâni. Elicopterul zboară 30 de minute până la platforma centrală. Petroliştii pot rămâne şi o lună dacă elicopterul nu poate zbura din cauza vremii, potrivit digi24.ro.
Explozia comerţului duce dezvoltările de depozite la cote record. Planurile celor mai mari proprietari de depozite din ţară indică faptul că peste 700.000 de metri pătraţi de hale ar putea fi puşi pe piaţă în acest an, nivel record, cu 40% peste livrările din 2017, potrivit datelor companiei de consultanţă imobiliară Colliers International. Doar societatea cu capital olandez CTP, care a ajuns în 2015 cel mai mare proprietar de spaţii industrial-logistice din România, vrea să îşi crească portofoliul local cu 300.000 mp în acest an. Recent, investitorul a obţinut cel mai mare credit de dezvoltare imobiliară din în ultimii ani la nivelul întregii pieţe locale, potrivit capital.ro.

Guvernul ia în calcul „un statut special” pentru restaurante: Dacă își vor vaccina tot personalul să nu mai fie legați de rata de incidență
Din primăvară până-n toamnă, pandemia a dus la creșterea de 4 ori a românilor descurajați în a-și găsi un job
Trei scenarii pe termen scurt ale mediului de afaceri. De ce nu vor scădea prețurile la imobiliare și la cât ar putea ajunge euro
VIDEO Criza din Coaliție, săptămâna a doua. Prima ședință a Coaliției după demiterea lui Voiculescu, fără o nominalizare pentru Ministerul Sănătății. Kelemen, întrebat dacă e necesară intervenția președintelui: Nu e nevoie
Cercetătorii au descoperit cele mai precise informații de până acum privind emisiile radio rapide
INTERVIU Cum vede educația o elevă româncă admisă la Oxford. Mara Pîndaru: Trebuie introdusă mai mult tehnologia în procesul de învățare / Care este principala problema a sistemului de învățământ din România