CNAIR: Pe 3 mai încep demolările imobilelor aflate pe traseul Pasajului Domneşti.Procesul de demolare a construcţiilor amplasate pe culoarul de expropriere aferent Pasajului Domneşti, aflate pe raza Unităţii Administrativ Teritoriale (UAT) Bragadiru, începe în data de 3 mai, anunţă, vineri, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). "CNAIR va începe din data de 3 mai 2018 demolarea construcţiilor amplasate pe culoarul de expropriere aferent Pasajului Domneşti, aflate pe raza Unităţii Administrativ Teritoriale (UAT) Bragadiru, în conformitate cu autorizaţia de desfiinţare nr. 331/25.04.2018', se spune într-un comunicat al companiei, citat deEconomica.

Business reportFoto: Colaj foto

Alarmă de creșteri de la Prognoză: Inflația, cursul valutar și deficitul de cont curent – revizuite în sus.În varianta de primăvară a Prognozei pe termen mediu 2018 – 2021, publicată vineri, Comisia Naţională de Prognoză a revizuit în creştere, la 3,2% de la 2,6%, proiecţia privind inflaţia la sfârşitul acestui an. Același lucru se întâmplă cu deficitul de cont curent și cursul, proiecția pentru Produsul Intern Brut (PIB) a fost însă menținută. Proiecţia de inflaţie pentru următorii trei ani a fost, de asemenea, modificată în creştere: la 2,8% în 2019 (de la 2,2% în varianta de iarnă a prognozei), 2,5% în 2020 (de la 2% anterior) şi la 2,3% în 2021 (de la 1,8%), informeazăCurs de Guvernare.

De ce nu vom avea vreodată sisteme de protecţie de la metrou.După accidentul de la metrou în urma căruia o persoană a fost împinsă pe linia de metrou şi a decedat, conducerea Ministerului Transporturilor a încercat să găsească soluţii pentru siguranţa pasagerilor prin montarea unor porţi de protecţie la peron. Această măsură de siguranţă pentru cei peste 800.000 de oameni care folosesc zilnic metroul bucureştean, probabil nu se va putea realiza niciodată. Motivele din cauza cărora nu vom avea acest sistem de protecţie sunt costurile exagerat de mari şi faptul că peroanele nu au fost construite pentru a susţine o greutate suplimentară a sistemului de uşi culisante. Astăzi, dacă Ministerul Transporturilor ar aproba proiectul de montare a uşilor culisante în staţiile de metrou ar trebui să plătească cel puţin 100 milioane euro, conformCapital.

România trezește-te! Ce poate păți Polonia după ce a modificat legile justiției în ciuda avertizărilor de la Bruxelles.Începând din mai, parlamentarii europeni demarează discuțiile pe noul buget al Uniunii. Negocieri ce ar trebui să dea emoții Poloniei, la adresa căreia, în decembrie anul trecut, Comisia Europeană a activat articolul 7 al „Tratatului de la Lisabona”. Motivul: partidul de guvernământ a schimbat legile justiției, iar partenerii europeni se tem că acest lucru va submina statul de drept. Dar ce implicații ar avea în mod real acest lucru pentru Polonia și ce are România de învățat din toată această situație? Odată cu ridicarea Cortinei de Fier, Polonia a fost printre țările cu cele mai spectaculoase creșteri economice și dezvoltări ale infrastructurii. A intrat în NATO în primul val în care au fost primite în organizație țările din Est, relateazăNewMoney.

Vin noi scumpiri: managerii români se aşteaptă la o creştere a preţurilor în următoarele trei luni.Managerii din industria prelucrătoare, construcţii, comerţ cu amănuntul şi servicii se aşteaptă la o creştere a preţurilor în următoarele 3 luni, arată INS în raportul său „Tendinţe în evoluţia activităţii economice în perioada aprilie – iunie 2018”. În industria prelucrătoare, managerii preconizează pentru următoarele trei luni, o creştere moderată a volumului producţiei (sold conjunctural +13%). Pentru activitatea de fabricare a băuturilor se va înregistra tendinţă de creştere accentuată (sold conjunctural +45%), în timp ce, pentru activitatea de fabricare a produselor din tutun se va înregistra scădere (sold conjunctural -24%). Referitor la numărul de salariaţi, se estimează relativă stabilitate, soldul conjunctural fiind de +1% pe total industrie prelucrătoare, scrieAdevărul.

Virusul arieratelor în economie și la bugete: Companiile de stat au datorii întârziate cât jumătate din venituri.Guvernele României ignoră sau chiar încurajează indisciplina financiară a companiilor statului, îngăduind acumularea arieratelor acestora mai ales faţă de bugetele publice. Companiile de stat devin astfel noduri de proliferare a arieratelor în întreaga economie, potrivit economiştilor consultaţi de cursdeguvernare.ro. „De 20 de ani tot discutăm acest lucru fără prea mult folos. În foarte mulți ani, companiile de stat au dominat topul datornicilor – ceea ce se schimbă este structura arieratelor, care se acumulează cu precădere în punctele slabe, către cei care din diverse motive nu sunt fermi în aplicarea procedurilor de recuperare”, a declarat economistul Aurelian Dochia, pentruCurs de Guvernare.