Isărescu dă o palmă discretă Guvernului PSD: Stimulii fiscali nu pot continua la infinit. "Mai devreme sau mai târziu, lovesc cu putere de foc". Principalul factor care limitează creditarea în România este incertitudinea legislativă, iar stimulii fiscali nu pot continua la infinit, întrucât corelaţia între cât încasezi şi cât cheltui, mai devreme sau mai târziu, loveşte cu putere de foc, a declarat, joi, guvernatorul BNR, Mugur Isărescu. "Stimulii fiscali şi salariile nu pot să continue la infinit. Corelaţiile astea între salarii, productivitate, între cât încasezi şi cât cheltui, mai devreme sau mai târziu lovesc cu putere de foc, spune Isarescu, potrivit Capital.ro.

BusinessFoto: Colaj foto

Lectură obligatorie înainte de adoptarea legii offshore: cum taxează gazele Norvegia, cel mai mare producător din Europa. Sistemul de taxare a producţiei de hidrocarburi din Norvegia este destul de complicat şi diferit de al României. În primul rând, Norvegia nu percepe redevenţă petrolieră, aşa cum se întâmplă în România. La ei este zero, iar la noi ea este cuprinsă, pentru petrol şi gaze, între 3,5% şi 13,5% pentru petrol şi 13% pentru gaz, în funcţie de volumul producţiei pentru fiecare zăcământ. La gaz ea se aplică procentual la preţul spot al gazului de la Central European Gas Hub (Baumgarten, Austria), iar la petrol la preţul de vânzare al petrolului extras. Norvegia percepe două mari taxe plus una pe care o vom detalia mai jos: impozitul pe profit de 24%, aplicabil oricărei companii din orice domeniu (la noi este 16%), şi, specific sectorului hidrocarburilor, un impozit de 54% (resource rent tax), dar aplicabil nu preţului de vânzare al resursei, ci profitului obţinut de companiile petroliere, explică Economica.net.

Culisele războiului vamal transatlantic. Ce propun americanii, cum răspund europenii. Potrivit diplomaţilor citaţi de Financial Times, Comisia Europeană „studiază dacă ar fi fezabil să se negocieze un acord cu alţi mari exportatori de automobile, precum SUA, Coreea de Sud şi Japonia“. Un astfel de acord ar răspunde criticilor formulate de Donald Trump, potrivit căruia sectorul auto american este tratat în mod incorect şi de asemenea ar reduce costul exporturilor pentru sectoarele auto ale altor state participante. „În conformitate cu acest acord, participanţii ar reduce tarifele până la nivele convenite pentru un set specific de produse, un concept cunoscut în comerţul internaţional sub denumirea de "acord plurilateral“ care permite statelor să încheie acorduri cu privire la tarife fără a include toate ţările membre ale Organizaţiei Mondiale a Comerţului, subliniază Financial Times, citat de Adevărul.

Avertisment Bloomberg: Patru mari riscuri după zece ani de la criza din 2008. Sunt patru mari zone care sugerează că economia mondială este într-o situaţie mai fragilă în ajunul dispariţiei băncii Lehman Brothers ( eveniment care a rămas în imaginea publică asociat cu declanşarea crizei –n.r.), în urmă cu zece ani. 1.Banca Reglementelor Internaţionale a avertizat în mod repetat că s-a atins un nivel record de îndatorare în economia globală iar calitatea medie a creditelor luate s-a deteriorat. Nivelul acestora se ridică acum la 63 de trilioane de dolari datorii suverane scadente, la un stoc de 237 trilioane dolari, cu 70 de trilioane USD mai mult decât înainte de declanşarea crizei, citează cursdeguvernare.ro.

Stratregia şefului Tarom pentru redresare: Tarom revine pe profit, după 11 ani de pierderi. Tăiem din cheltuieli şi renegociem toate contractele. Werner Wolff, numit în noiembrie anul trecut la conducerea transportatorului aerian naţional Tarom, respectă o strategie de redresare a companiei şi va iniţia un proces amplu de reorganizare a societăţii. Acesta a declarat, într-un interviu pentru News.ro, că Tarom va ajunge pe profit în acest an, după 11 ani de pierderi, deşi preţul în creştere al petrolului îngreunează planurile companiei. În plus, directorul general a început să taie din cheltuieli şi renegociază toate contractele. De asemenea, salariile a jumătate din angajaţi cresc cu 10%, potriivt News.ro.

Ministrul Trif interzice ambarcațiunile cu motor printre turiștii care înoată. Ministrul Turismului, Bogdan Trif, a aprobat, prin ordin de ministru, noi reglementări privind agrementul nautic. Schimbările sunt legate de zonele în care pot avea loc sporturile nautice. Concret, cei care vor să desfăşoare activităţi de agrement nautic cu ambarcaţiuni cu motor trebuie, de acum, să aibă delimitat perimetrul în care pot lansa ambarcaţiunile la apă. De asemenea, pe o distanţă de 300 de metri de la zona în care turiştii pot înota vor avea acces doar ambarcaţiunile fără motor, scrie Capital.ro.