Bruxellesul confirmă adevărata porcărie de la București: România NU a solicitat UE niciun ajutor suplimentar. Rezultatul ”prevenției”: 77% dintre cazurile din UE-Ucraina apar în România. Pentru a evita minciunile și manipulările de la București, cursdeguvernare.ro a cerut detalii de la Bruxelles, pentru a analiza măsurile și eficiența liptei împotriva pestei porcine, care răstoarcă, catastrofic, toate calculele pe zootehnia românescă, aflată după 14 ani de ebmargo asupra cărnii de porc. Răspunsurile oficiale primite sunt halucinante și-l somează pe contribuabilul român să se pregătească de factura despăgubirilor: Comisia Europeană NU a primit deocamdată nicio cerere oficială din partea României pentru acordarea unui ajutor financiar suplimentar în contextul crizei de Pestă Porcină Africană (PPA), deși poate solicita inclusiv decontarea a 50-75% din cheltuielile cu despăgubirea fermierilor, potrivit cursdeguvernare.ro.

BusinessFoto: Colaj foto

S-a deschis sezonul cazărilor studențești. Iată cât sunt chiriile în marile orașe din România. Pentru început, analizăm Capitala, care are cele mai interesante oferte. Din start trebuie să știți că veți găsi oferte care par atractive, dar nu prea sunt. Trecând peste acest aspect, dacă vreți neapărat ceva ieftin, imobiliare.ro afișează o garsoniere și la prețuri de 100 de euro pe lună, dar confortul este unul care lasă de dorit. Astfel că, o garsonieră la 100 de euro o veți găsi în zone unde siguranța cetățeanului nu prea este asigurată. Oricum, o astfel de garsonieră are 21 de metri pătrați și prea puține îmbunătățiri ca să merite acest preț, scrie Libertatea.

De ce nu circulă trenurile în România la viteză maximă. Dacă în alte țări trenurile circulă cu viteze de 600 de kilometri la oră, la noi lucrurile stau mult mai rău. Viteza medie a trenurilor, în România, este de 45 de kilometri pe oră. Iar în plină vară, din cauza căldurii şi stării avansare de degradare a şinelor, garniturile circulă cu doar 20 de kilometri pe oră. Avem însă şi trenuri adaptate epocii în care trăim. Societatea feroviară Astra Trans Carpatic (ATC) Arad a anunţat că în decembrie va lansa o cursă cu automotoare de lux pe traseul Timişoara – Arad – Oradea – Cluj. Trenul poate circula cu până la 200 de kilometri pe oră, potrivit Capital.ro.

Exodul forţei de muncă afectează deopotrivă economia României şi fondurile de pensii. „Lucrurile sunt extrem de clare: efectul general al exodului românilor apţi de muncă în alte state membre ale Ununii Europene este scăderea capacităţii de producţie a bunurilor şi serviciilor, adică scăderea PIB-ului potenţial”, a explicat pentru „Adevărul” profesorul de economie Bogdan Glăvan. Acesta a subliniat însă că un alt efect negativ este legat de diminuarea fondurilor destinate plătirii pensiilor actuale.

Veniturile nete ale celor mai mulţi medici şefi de secţie din spitalele judeţene s-au dublat în ultimul an. Majorările succesive aplicate de Guvern asupra salariilor medicilor din spitale se văd în veniturile încasate de aceştia în luna aprilie. De exemplu, veniturile nete ale celor mai mulţi şefi de secţie din patru spitale judeţene de urgenţă analizate sunt de cel puţin două ori mai mari în aprilie 2018 decât cele din aceeaşi lună a anului trecut. Cei mai mulţi medici şefi de secţie ai spitalelor judeţene de urgenţă din Timişoara, Suceava, Vâlcea şi Brăila au avut în aprilie 2018 venituri nete cel puţin duble faţă de cele încasate în aprilie 2017, reiese dintr-o statistică realizată de Economica.net.

De ce pesta porcină africană a „lovit” doar fermele românești. O analiză, dincolo de teoria conspirației. „Pesta porcină, lovește cea mai mare fermă de porci din România“, titra la sfârșit de august prestigioasa agen­­ție de știri financiare Reuters. La Tebu Consult, fer­­ma din Brăila a omului de afaceri Marin Moraru, au­­to­­ritățile au decis eutanasierea treptată a circa 140.000 de porci. În realitate, nu există un clasament nici oficial, nici neoficial al fermelor de porci după numărul de animale, luate individual, ci „în funcție de capacitatea totală de producție“, după cum observă Ioan Ladoși, președintele Asociației Producătorilor de Carne de Porc din România, potrivit New Money (vizibil doar cu abonament)

Răscoala antreprenorilor: Cele 10 porunci ale mediului de afaceri către decidenții din universul paralel. Până la cei 7 semnatari secreți, mai întâi poruncile mediului de afaceri lucid din România, către o clasă decidentă aflată în plin delir: 1-, Opriți scăderile de taxe. Noi nu putem face autostrăzi, iar fără ele România nu mai există pe harta europeană , numai voi nu vă dați seama de asta, numai voi le puteți face. Păstrați-vă banii și faceți (sau face-ți) lucrul pe care numai voi îl puteți face: infrastructura de transport. Ce-o fi în stânga și în dreapta autostrăzilor, lăsați în grija noastră. 2-, Opriți scăderile de taxe, potrivit cursdeguvernare.ro.

Reabilitarea căii ferate care leagă Muntenia de Banat, blocată în contestaţii. De ce nu se face studiul de fezabilitate. Calea ferată dintre Craiova şi Caransebeş mai are de aşteptat până să se facă măcar studiul de fezabilitate pentru reabilitarea sa. Deşi CFR SA l-a scos la licitaţie încă din primăvara lui 2016 iar anul trecut a stabilit şi un câştigător, contractul încă nu a fost semnat, din cauza contestaţiilor. CFR SA a anunţat în ianuarie 2017 că spaniolii de la Accion Ingenieria au câştigat licitaţia privind realizarea Studiului de Fezabilitate pentru reabilitarea căii ferate Craiova – Caransebeş, dar nu a semnat nici până acum contractul respectiv, potrivit Economica.net.