Un deceniu de la criza financiară - chiar am învățat ceva? Criza care a debutat după falimentul Lehman din SUA continuă şi azi. Dar nici economiile, nici politica economică sau economiştii nu au tras concluziile necesare, consideră economistul Thomas Straubhaar. Ca şi cum nu ar fi ajuns distrugerea monetarismului, la 15 septembrie 2008 mai îngropam o altă teorie economică. În anii anteriori crizei, economiştii americani laureați ai Nobelului mă convinseseră că pe piețele financiare eficiența este regula iar eşecul pieței, excepția. Deregularizarea piețelor de capital la începutul secolului se baza pe "ipoteza eficienței piețelor", în care bursele oglindesc corect şi rațional informațiile disponibile. Noile informații atrag modificări imediate. Criza piețelor de capital a demascat lipsa de pragmatism a "ipotezei eficienței pieței". Aşteptările diverşilor actori au dictat ritmul piețelor de capital, potrivit Deutsche Welle.

BusinessFoto: Colaj foto

Cât ar costa benzina şi motorina dacă nu ar fi TAXELE care ajung la stat. Mai mult de jumătate din preţul unui litru de benzină reprezintă taxe, care sunt vărsate de marii jucători de pe piaţa românească în conturile statului. Practic fără aceste taxe: TVA, accize, supra-acciza un litru de benzina ar costa DOAR 2,90 lei, conform datelor Oil Bulletin. Un litru de motorină fără taxe ar costa 3,11 lei, potrivit Capital.ro.

Nu depunem PROIECTE MATURE pentru finanţare europeană. Metroul Gara de Nord - Otopeni, ultimul proiect în analiza Comisiei Europene. Comisarul european pentru dezvoltare regională face apel la Ministerul Transporturilor să depună proiecte mature pentru finanţare europeană, cum ar Sibiu – Piteşti, Piteşti – Constanţa sau podul de la Brăila, reproşând că ultimul proiect depus la Comisia Europeană pentru analiză, a fost metroul Gara de Nord – Otopeni. Corina Creţu speră ca lucrările la cele trei spitale regionale de urgenţă de la Cluj, Iaşi şi Craiova să înceapă până la sfârşitul anului viitor, potrivit Gandul.

Energia electrică se scumpeşte din nou: preţul a atins 97 de euro/MWh pe piaţa spot de la Bucureşti, recordul anului. Preţul mediu al energiei electrice din Piaţa pentru Ziua Următoare (PZU) pentru data de 15 septembrie a fost de 66,28 euro/MWh, cu 2,19% mai mult decât în şedinţa de tranzacţionare precedent, potrivit datelor Operatorului Comercial al Pieţei (OPOCOM). În orele de vârf însă, în acest caz, preţul a fost de 450 de lei/MWh (97 de euro), cu doar un leu sub nivelul record pentru acest an de 451 de lei, atins pe 5 septembrie. Piaţa spot din România este cuplată, prin preţ, cu pieţele din Ungaria, Slovacia şi Cehia, ceea ce face ca preţurile de pe aceste pieţe să tindă să apropie, potrivit Ecoomica.net.

Trenurile de călători din România doboară record după record. Trenurile de călători din România doboară record după record. Din păcate, însă toate negative. Numai anul trecut întârzierile au ajuns la 5 milioane de minute întârziere, adică aproape 10 ani. Şi nu se poate vorbi de o călătorie de plăcere. Cum vagoanele sunt tot mai puţine, călătorii sunt înghesuiţi ca sardelele, iar mai nou se vând locuri în picioare. România anului 2018. 43 de kilometri pe oră. Este viteza medie cu care circulă trenurile din România, potrivit Capital.ro.

Eximbank lucrează la modificarea statutului băncii pentru a putea cumpăra licenţa Băncii Româneşti. Surse din piaţa bancară ne-au declarat că o echipă din Eximbank, condusă de vicepreşedintele Paul Ichim, lucrează la modificarea statutului băncii şi transformarea acesteia în bancă comercială. După modificare, Eximbank va putea cumpăra licenţa bancară şi infrastructura Băncii Româneşti, portofoliul de clienţi, atât zona de credite cât şi cea de depozite făcând subiectul unor negocieri cu fondul american de investiţii JC Flowers, potrivit Economica.net.