Astaldi intră în insolvenţă. Italienii construiesc în România Metroul de Drumul Taberei, Podul de la Brăila şi 18 km de autostradă. Astaldi, unul dintre cei mai mari constructori din România, cu proiecte de peste 1 miliard de euro, întâmpină dificultăţi financiare în ţara de origine. Compania italiană a anunţat vineri că a decis să intre sub protecţia legii insolvenţei, în urma întârzierilor în vânzarea celui de-al treilea Pod peste Bosfor, din cauza evenimentelor politice și economice care au afectat Turcia în cursul anului 2018. Compania italiană a construit acest pod în pateneriat public privat.Unul dintre cele mai importante proiecte derulate de către Astaldi în România este construirea Magistralei 5, potrivit Economica.net.

BusinessFoto: Colaj foto

Omul, vectorul principal care a răspândit pesta porcină africană. Comisia Europeană ne avertizase, dar ANSVSA făcea controale din birou. Adus de mistreţii din Ucraina, virusul pestei porcine africane a fost răspândit DE OAMENI în jumătate de ţară, deşi Comisia Europeană ne avertizase că gospodăriile individuale sunt cel mai vulnerabile din punct de vedere al biosecurităţii. Atenţionările au fost tratate superficial, ba chiar inspecţia veterinară de primăvară din 2018, a fost făcută DIN BIROU, la ordinul şefului ANSVSA, pentru a economisi 6 milioane de euro, cu care ar fi trebuit plătiţi medicii veterinari. Gândul vă prezintă un nou episod dintr-o investigaţie jurnalistică despre epidemia care lasă românii fără porc de Crăciun, potrivit Gândul.

De la faliment la cea mai prosperă comună din România. Primarul care a arătat că se poate a fost exclus din PSD. Ciugud, comună de la câţiva kilometri de Alba Iulia, era falimentară în anul 2000. Primăria strângea doar 70 de mii de lei în buget şi avea datorii de 300 de mii. Administraţia nu putea plăti nici salariile, iar străzile neasfaltate rămâneau mereu în beznă. Acum, comuna e campioana fondurilor europene. Au atras peste 27 de milioane de euro şi s-au dezvoltat cum nu ar fi reuşit nici în 100 de ani cu bugetul propriu. Motorul a fost zona industrială, aflată pe o fostă păşune a comunei, potrivit Capital.ro.

Decalaje mari între județe în atragerea de investiții străine. În Gorj, investițiile străine totale au fost de doar 4 milioane de euro în ultimii 28 de ani, în timp ce în București au depășit 38 de mld. În topul județelor cu cele mai mici investiții sunt Gorj (cu patru milioane de euro), Mehedinți (cu cinci milioane de euro), Vaslui (cu 43 milioane de euro), Botoșani (cu 77 milioane de euro) sau Teleorman (cu 79 milioane de euro), potrivit biziday.ro.

Mişcări pe piaţa de birouri din Cluj-Napoca. Dezvoltatorii au planuri pentru încă 7 ha de spaţii noi. Piaţa de birouri din Cluj-Napoca e cea mai mare la nivel regional, iar, conform unui studiu recent al unei companii de consultanţă, aici s-au încheiat în ultimele luni mai multe contracte. Furnizorul de servicii de outsourcing Genpact România îşi va muta birourile din Cluj-Napoca într-o suprafaţă cu peste o mie de metri pătraţi mai mare, scrie ZF.ro. Compania cu peste 3.300 de angajaţi în România a închiriat patru etaje în clădirea United Business Center Riviera din Cluj-Napoca, potrivit Actual de Cluj.

Unde ar fi România în clasamentul european al preţurilor dacă Finanţele chiar scot supraacciza la carburanţi. În momentul de faţă, preţul mediu al benzinei este, în România, de 1,24 euro, al patrulea cel mai mic preţ din Uuniunea Europeană, după cele din Bulgaria, Ungaria şi Polonia. La motorină situaţia este mai rea. Preţul mediu în România era de 1,26 euro. Preţuri mai mici decât la noi sunt în Bulgaria, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Polonia şi Spania. Dacă supraacciza ar fi eliminată începând de mâine, să spunem, şi preţurile ar scădea cu 38 de bani pe litru, un litru de benzină standard ar costa 5,42 lei, iar un litru de motorină 5,52 lei, potrivit Economica.net.

Sfatul șefului analiștilor financiari pentru români: ”Mai stați 2-3 ani cu chirie”. Ce se întâmplă după. Prețul locuințelor începe să scadă, deoarece piața este supraevaluată cu cel puțin 25-30%, susține Iancu Guda, șeful Asociației Analiștilor Financiar-Bancari din România. „Preţurile încep să scadă pentru a reveni la valoarea fundamentală. Valoarea investiţionala justă pentru apartamentele vechi (construite înainte de anul 2000) este de 1.000 euro/mp util (faţă de pretul 1.350 euro/mp util astăzi), în timp ce pentru apartamente noi este de 1.500 euro/mp util (faţă de preţul de 2.000 euro/mp util astăzi)“, scrie Guda, citat de Capital.ro.