Unele companii le poruncesc efectiv clientilor sa fie acasa la ora si data stabilita de companie pentru instalare, fara a tine cont de programul lor.

Furnizorii de internet din Romania se lauda cu oferte care mai de care mai atractive. Dispozitive gratuite in limita stocului disponibil, discounturi, minute in retelele de telefonie mobila, viteza garantata si, nu in ultimul rand, „rapiditate in instalare“, daca ar fi sa ne luam dupa mesajele publicitare.

Realitatea este insa diferita si indepartata de ceea ce se spune in reclamele televizate sau in cele afisate la colt de intersectie. Majoritatea furnizorilor mari de internet din Romania nu-si prea respecta clientii.

Timpul maxim de instalare a internetului prevazut in contract este depasit frecvent, pachetele oferite au un raport calitate pret foarte scazut, iar angajatii furnizorilor se poarta cu clientii ca si cum viata acestora ar depinde de serviciile lor.

Daca am lua in considerare doar „parerea“ companiilor, cu siguranta in aceste randuri nu ati fi regasit decat informatii despre cat de profesionisti sunt furnizorii de internet de pe la noi. Cand adresezi aceleasi intrebari consumatorilor, imaginea se schimba radical.

RCS&RDS

Clientul, la discretia noastra

Catalin locuieste in zona Pantelimon, Bucuresti. Dupa ce a incheiat contractul cu RCS&RDS, a fost anuntat ca va avea internetul instalat in perioada de timp prevazuta in contract. „Au trecut cele doua saptamani insa nu a venit nimeni. La un moment dat, am inceput sa sun eu si sa insist sa vina sa-mi puna internet.

A doua zi, in jurul orei 14.00, m-a sunt unul dintre tehnicieni sa vada daca sunt acasa. Atunci l-am intrebat daca el e acasa... Mirat, m-a intrebat ce intrebare e asta... el e pe teren, munceste! Bun atunci, i-am zis, la ora asta si eu sunt la serviciu si nu pot merge acasa sa-mi instalati internetul la ce ora aveti chef.“ De atunci, nu l-a mai sunat nimeni.

In alt cartier bucurestean - Titan, Madalin a incercat si el sa-si instaleze internet de la RCS&RDS. „Imi placea oferta deoarece aveam contractul pe 3 ani, o plata lunara de 55 de lei si o «caruta» de minute de telefonie incluse in abonament. Trece insa timpul si RDS-ul nu mai vine.

Dupa o vreme ma suna cineva de la centrala si imi porunceste efectiv sa fiu acasa in ziua X la ora Y, ca vin baietii sa instaleze internetul. Si eu lucrez si nu m-a facut mama casnic, sa stau acasa la cheremul RDS-ului. Asa ca le-am comunicat ca nu ma mai intereseaza contractul lor“, ne-a povestit el.

UPC

Raportul calitate-pret lasa de dorit

Reprezentantii UPC Romania ne-au comunicat ca in maximum 5 zile lucratoare un solicitant are internet. La Oana, in Titan, Bucuresti, au venit sa instaleze internetul dupa doua saptamani. „Am avut o neplacere de curand cu ei, mi-au taiat internetul fara sa ma anunte, pentru ca trebuia inlocuit modemul deoarece era prea vechi.

Se pare ca nu am fost acasa atunci cand a venit «echipa». I-am sunat si le-am spus ca e aberant ce se intampla. Si-au cerut scuze si i-au dat drumul a doua zi“, ne-a spus ea. Pe de alta parte, Andrei, care locuieste in zona Floreasca, Bucuresti, spune ca aceeasi companie i-a instalat internet plus cablu in numai 3 zile. Iulia locuieste in zona Drumul Taberei.

„Au venit in timpul stabilit, de cinci zile. Initial am avut un abonament de pret mediu, iar internetul mergea greu. Am optat apoi pentru un abonament scump, de fapt, cel mai scump pe care il aveau ei in oferta. La 113 lei merge la fel de prost ca si inainte, desi PC-ul este unul nou. Sunt dezamagita. Calitatea e foarte proasta pentru pretul platit.

Iau in considerarea inchiderea abonamentului si contractarea unuia la o retea de cartier“, ne-a declarat ea.

Integral in Evenimentul Zilei