Business report: Ministerul Justiţiei recunoaşte că nu mai are bani pentru avocaţii din oficiu. Datoriile sunt de 690.000 de euro; Mitul chiriilor mari la Alba Iulia de 1 Decembrie. Care sunt prețurile reale; Viitorii constructori ai autostrăzii Braşov – Comarnic, momiţi cu condiţii mai uşor de îndeplinit
Mitul chiriilor mari la Alba Iulia de 1 Decembrie. Care sunt prețurile reale. Albaiulienii visează să facă bani în trei zile cât nu pot face într-o lună. Chiriile scumpe pentru turiștii Zilei Naționale sunt reale, clienții însă nu prea. În topul visătorilor se află proprietarul unui apartament în M-uri, blocurile cu cea mai bună vizibilitate la evenimentele dedicate Unirii, inclusive la parada militară. Acesta a cerut 3200 de euro pentru trei zile de cazare în apartamentul său, însă nu l-a sunat nimeni. La fel s-a întâmplat și în alte cazuri. Oamenii cer între 250 și 1500 de euro pentru trei zile, în funcție de zonă și suprafața locuinței, scrie G4media.
Viitorii constructori ai autostrăzii Braşov – Comarnic, momiţi cu condiţii mai uşor de îndeplinit. Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză (CNSP) a relaxat condiţiile pe care constructorii viitoarei autostrăzi le au de îndeplinit, modificând două dintre cerinţe. Una dintre modificări vizează extinderea perioadei în care firmele au încheiat un PPP sau au construit autostrăzi. Astfel, dacă iniţial se solicita „contract întocmit de Parteneriat Public-Privat şi/sau execuţia de construcţii în infrastructura rutieră, similare cu cele supuse procedurii de atribuire în ultimii 5 ani”, acum se cere „în ultimii 10 ani”, citeaza Adevarul.
Amploarea dezastrului de la stat: de la angajări netransparente la echipamente IT depăşite. Lista neregulilor găsite de Curtea de Conturi. Rapoartele de audit intern ale instituţiilor publice scot la lumină nereguli grave: de la servere și echipamente IT insuficiente, uzate moral și fizic, computere fără antivirus performant, management prost al parolelor de acces la servere, lipsa planurilor de recuperare a datelor în caz de dezastru, până la nereguli în domeniul achiziţiilor publice, al angajărilor la stat, precum şi în departamentele financiar-contabile ale instituţiilor publice, reiese din "Raportul special privind activitatea structurilor de audit public intern de la nivelul autorităților administrației publice centrale", făcut public recent de către Curtea de Conturi, potrivit Economica.
Ce se întâmplă cu bugetul Administrației Prezidențiale după rectificare. Ministrul Finanţelor Publice, Eugen Teodorovici, a declarat că bugetul Administraţiei Prezidenţiale arată „foarte bine”. „Cu siguranţă, arată foarte bine bugetul dânşilor. Nu am la mine informaţia finală, dar ştiu că, dacă nu mă înşel, au cerut colegii de la Administraţia Prezidenţială aproximativ 10 milioane (...) la a doua rectificare, cred că am alocat undeva şase, şase spre şapte, dacă nu mă înşel. Nu am exact cifra acum, dar o să o vedeţi postată oficial”, a explicat Teodorovici, potrivit Digi24.
Românii petrec cel mai puțin timp la cumpărături dintre europeni. Reticențe și față de doctor sau coafor. Perioada de timp petrecută de europeni într-o zi pentru cumpărături și servicii personale (precum vizita la doctor sau la coafor) variază între 17 minute pe zi în România și 35 de minute în Germania, arată un sondaj efectuat în rândul a 15 state membre ale Uniunii Europene între 2008 și 2015, arată datele publicate vineri de Eurostat. De asemenea, doar 29% din populația intervievată în România a declarat că a făcut cumpărături sau a folosit serviciile persoanale în timpul zilelor în care a fost efectuat sondajul, față de 50,8% din populația din Finlanda, scrie Profit.ro.
Ministrul Mediului: Taxa de poluare nu va fi o taxă, ci o contribuție. Grațiela Gavrilescu, ministrul mediului, spune că în două săptămâni va fi finalizat proiectul de act normativ care va reglementa noua taxă auto. „Vom reuși să finalizăm și să spunem: așa se va întâmpla pentru fiecare autovehicul în parte, dar nu va fi taxă. Vor fi niște contribuții care să ducă cu gândul efectiv la poluare, adică poluatorul să plătească, cel care are o mașină mai veche să plătească ceva, cine are hybrid are și el un cuantum de plătit. Undeva peste două săptămâni, înainte ca bugetul de stat să fie aprobat de Parlament, noi o să trebuiască să finalizăm și să ne și prezentăm public cu forma finală, astfel încat ea să fie supusă dezbaterii publice”, a declarat ea, potrivit Euractiv.
11 milioane de € pentru schimbarea reţelei electrice și a stâlpilor în Herăstrău. Reacția unei turiste. Cel mai mare parc al Capitalei are statut de monument istoric, iar acest proiect are nevoie inclusiv de un aviz de la Ministerul Culturii. În tot acest timp, cei care se opun lucrărilor, spun că în Herăstrău ar fi multe alte priorităţi: de la alei găurite sau crăpate, până la malurile surpate ale lacului. Instituţia a cerut Primăriei 11 milioane de euro şi a promis că va moderniza Herăstrăul, însă doar în privinţa lămpilor, care nu ar mai respecta standardele tehnologice, pentru că ar emite vapori toxicii şi ar consuma prea mult, potrivit Stirile Protv.

K2 - Povestea ”muntelui sălbatic” - Tragedii și victorii pe un monument fantastic din piatră, zăpadă și gheață
Adele, The Cure, Drake și alții. Ce albume așteptăm odată cu revenirea industriei muzicale în 2021
INTERVIU Cum ne ferim de conspirațiile pe seama vaccinului anti-COVID: Fiecare reacție adversă cunoscută până acum e exagerată de conspiraționiști. Ți se dă de înțeles că vei păți cu certitudine acel lucru
VIDEO Vlog-ul lui Cristian Presură: Cum combat experții în Sănătate principalele temeri legate de vaccinul anti-Covid
Vaccinarea profesorilor rămâne prioritate doar în vorbe / Sindicate: Nu pot să se programeze, unora le este teamă să meargă la școală nevaccinați / Cazul concret a două învățătoare
Afacere păguboasă pentru stat: Peste 90 de milioane de măști din Vietnam zac într-un antrepozit vamal, fără prea mari șanse de a mai fi folosite
Ghidul înregistrării unei persoane juridice în platforma de vaccinare anti-COVID: Cine si cum poate programa la vaccinare angajații unei firme
„Cel mai greu proiect de infrastructură al României”. Drulă: „Sunt atât de multe tâmpenii făcute pe acest proiect” / Detalii despre Autostrada Unirii A8