Tarifele de distribuție a electricității cresc în medie cu circa 1,3% pentru populație, însă cu diferențe mari între regiuni: în unele scad. Distribuitorii ceruseră creșteri cu până la peste 14%. Tarifele reglementate de distribuție a energiei electrice practicate de monopolurile regionale de profil vor crește în medie la nivel național, de la 1 ianuarie 2019, cu 1,29% pe palierul de joasă tensiune, la care sunt conectați cei mai mulți dintre consumatorii casnici, însă cu diferențe mari între cei 8 operatori de distribuție concesionari. Pentru 5 dintre aceștia sunt propuse majorări de tarife, însă pentru alți 3 se au în vedere diminuări, potrivit Profit.ro.

BusinessFoto: Colaj foto

Dezvoltatorul care a construit depozite lângă fabricile Skoda şi Volkswagen: România are un lucru pe care VW îl apreciază. Grupul auto Volkswagen AG (VW) a anunţat luna trecută că îşi va extinde capacitatea de producţie prin deschiderea unei noi fabrici în Europa de Est. De atunci, presa germană a comentat îndelung decizia şi a publicat recent informaţii potrivit cărora ar fi ales deja Turcia, însă niciun anunţ oficial nu a fost făcut. VW va muta producţia modelelor Passat la fabrica Skoda din Kvasiny, Republica Cehă, acolo unde vor fi asamblate alături de modelele Skoda Superb şi Kodiaq, din 2023, potrivit Economica.net.

De joi se mai circulă pe o bucăţică din Autostrada Transilvania. De joi se circulă pe încă două loturi din mult aşteptata Autostradă Transilvania, între Iernut și Ungheni (Aeroport Târgu Mureș). Adică un „fabulos” tronson de… 13,7 km, care a costat peste 300 de milioane de lei. Reprezentanții Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere au recepționat lucrările de la lotul de autostradă Ogra – Iernut, în lungime de 3,6 km. De asemenea, ieri, în 11 decembrie, au fost recepționate și lucrările sectorului de autostradă Ungheni – Ogra, în lungime de 10,105 km, potrivit Actual de Cluj.

Stolojan: Firme de stat sunt gestionate tot de nepoți/nepoate ale celor de la Putere. Șpăgi în valize diplomat și firme - paravan în paradisuri fiscale. Procesul de tranziție în România nu este încheiat în condițiile în care firmele cu capital de stat sunt gestionate în continuare de nepoți/nepoate ale celor aflați la Putere, iar orice discuție la acest moment pentru intrarea în zona euro reprezintă o pierdere de timp, afirmă, la Profit TV, europarlamentarul liberal Theodor Stolojan, fost prim-ministru al României. "Dacă acum 2-3 ani puteam discuta de intrarea în zona euro, acum în niciun caz. Acum, orice discuție ca România să intre în zona euro este pierdere de timp", spune Stolojan, potrivit Profit.ro.

Debut spectaculos al PPP-ului românesc: Licitație fără studiul de fezabilitate. Da, face acest lucru organizatorul licitației, cu autostrada Ploiești - Brașov. Comisia Națională de Strategii și Prognoză (CNSP) a lansat licitația pentru atribuirea contractului de realizare a autostrăzii Brașov-Ploiești, proiect pe care PSD îl dorește realizat în PPP, fără să dețină datele esențiale în baza cărora cei interesat pot face oferte corecte. CNSP, autoritatea însărcinată de guvern să deruleze principalele proiecte care urmează să se deruleze în sistem PPP, a lansat în octombrie 2018 procedura de atribuire a contractului pentru realizarea obiectivului „Autostrada Ploieşti- Brașov”, potrivit cursdeguvernare.ro.

Hidroelectrica a ajuns să cumpere energie din piaţa spot, apa din ce în ce mai puţină e folosită în special la echilibrarea sistemului. Hidroelectrica produce acum mai puţină energie electrică din cauza debitelor mici de apă, mult mai mici decât mediile multianuale şi decât prognozele şi, din acest motiv, ajunge uneori să cumpere energie din piaţa spot pentru a compensa energia livrată pentru a echilibra sistemul energetic naţional, potrivit Economica.net.