Piata de media din Romania a avut anul trecut o valoare neta de 1,82 miliarde de lei, in crestere cu 3,2% fata de 2006, potrivit datelor GroupM, preluate de Marius Pahomi pe blogul sau. Televiziunile si-au luat partea leului si in 2007, insa cea mai mare crestere a fost inregistrata de Internet, situatie ce se va mentine si anul acesta.

Potrivit datelor prezentate de Pahomi, Internetul va depasi, in 2008, pragul de 2% din piata media. In 2007, valoarea publicitatii on-line a urcat cu 66,7%, ajungand la 33 milioane de lei, ceea ce inseamna ca Internetul detine acum o cota de 1,8%. Outdoor-ul a fost singurul suport ce a inregistrat o scadere a veniturilor din publicitate, de la 103 milioane de lei in 2006, la 95 milioane de lei anul trecut.

Pentru acest an, GroupM se preconizeaza ca piata de media din Romania va ajunge la 2,44 miliarde de lei, televiziunile ramanand detasat in frunte. De asemenea, veniturile din publicitate ale ziarelor vor fi depasite de cele ale radiourilor, iar outdoor-ul va reveni pe un trend pozitiv.

Vezi datele complete pe blogul lui Pahomi.