FMI spune că leul ar fi supraevaluat cu până la 10% şi recomandă o flexibilitate mai mare a cursului. FMI a subliniat în raportul pentru revizuirea articolului IV, că "ar fi necesară o flexibilizare ceva mai mare a cursului de schimb", modelele sale sugerând o supraevaluare a cursuluui de schimb (efectiv) real de până la 10%, după cum precizează economistul şef al ING Bank, Ciprian Dascălu, în analiza sa zilnică. O fluctuaţie mai mare a leului ar putea fi şi o soluţie pentru BNR, căreia FMI i-a recomandat în raportul de săptămâna trecută o continuare a înăspririi politicii monetare, dincolo de controlul strict al lichidităţii. Leul este foarte stabil, în ciuda provocărilor din această perioadă. O ajustare către cursul real l-ar putea duce la un nivel de 5,2 lei, ipotetic, dacă aplicăm deprecierea maximă de 10%, potrivit Economica.net.

BusinessFoto: Colaj foto

”Tulburări de comportament” la primele 1.000 de companii. Ce înseamnă asta? Jumătate din veniturile firmelor active în România sunt concentrate în cele mai mari 1.000 de companii, pentru ca jumătate din veniturile acestora din urmă să fie concentrate în comerțul cu ridicata și cu amănuntul (consum). Astfel, devine evident faptul că cele mai mari 1.000 de companii active în România joacă un rol esențial în evoluția din dinamica mediului de afaceri local. De asemenea, aceste companii „gigant” au o vizibilitate mai mare asupra industriilor în care activează, sectoarelor de clienți pe care le deservesc și maturității acestora, având în vedere că vârsta medie a celor mai mari 1.000 de companii active în România este de 19 ani, scrie Curs de Guvernare.

Troleibuze noi în Bucureşti: Primăria Capitalei îi poate declara câştigători pe turcii de la Bozankaya. Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) a dat undă verde pentru semnarea contractului de achiziţie a 100 de troleibuze noi în Bucureşti. Singurul participant înscris la licitaţia Primăriei Capitalei este asocierea turco – germană Bozankaya – Sileo. Primăria Bucureşti a lansat pe 5 februarie licitaţia pentru achiziţia celor 100 de troleibuze, valoarea estimată a contractului fiind de 214,49 milioane de lei. Acestea vor avea o autonomie de 20 de kilometri şi vor fi utilizate inclusiv pentru extinderea unor trasee în cartiere noi de la marginea Capitalei, relatează Economica.net

Doar 45 de români şi-au cerut insolvenţa personală, într-un an şi jumătate de când este posibil. După un an şi jumătate de aplicare a legii care permite falimentul personal, doar 45 de români au apelat la legea insolvenţei persoanelor fizice, exclusiv din cauza creditelor bancare, deşi existau voci care spuneau că sunt aşteptate aproape 2 milioane de dosare anual. Legea nr. 151/2015 privind insolvenţa persoanelor fizice a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2018 şi, până în prezent, este mult mai puţin familiară consumatorilor decât faimoasa Lege a dării în plată, conform Adevărul.

Prețul aurului stabilește un nou record pe piața din România. De ce se scumpește metalul prețios în ritm galopant. Gramul de aur s-a scumpit marţi cu 1,74 lei (0,82%), de la 211,2342 lei la o cotaţie de 212,9744 lei, înregistrând astfel o nouă valoare record pe piața din România. Creşterea preţului la aur a început pe 7 august 2019, când acesta a fost cotat la 202,1739 lei. Prețul aurului a început să crească în ritm galopant de la începutul lunii trecute, din cauza escaladării conflictului comercial dintre SUA și China. Metalul prețios tinde să se scumpească în vremuri de incertitudine economică și de cădere a burselor sau atunci când oamenii sunt îngrijorați din cauza inflației, scrie InCont.

Singura fabrică de sodă din România îşi va închide porţile. CIECH Soda România, singurul producător de sodă din România rămas în funcţiune, a anunţat marţi că a demarat programul de plecări voluntare la Râmnicu Vâlcea şi că este forţată să continue pregătirile pentru oprirea producţiei. Compania reclamă că nu a putut ajunge la un consens cu CET Govora privind livrările de abur industrial, al căror preţ rămâne unul mai mult decât dublu faţă de 2018, deoarece „propunerile primite nu sunt unele sustenabile şi nu au răspuns îngrijorărilor CIECH”, conform Adevărul.

Vânzările de automobile electrice au scăzut în iulie pentru prima dată, după ce China a redus subvențiile. Potrivit unui raport publicat marți de firma de consultanță Sanford C. Bernstein, un număr de aproximativ 128.000 de autoturisme electrice au fost vândute la nivel global în luna iulie 2019, în scădere cu 14%. Vânzările de automobile electrice au scăzut în China și America de Nord, dar au crescut în Europa. Ritmul de creștere a vânzărilor de automobile electrice în China, cel mai mare producător și totodată cea mai mare piață pentru vehiculele electrice, începe să încetinească, pe măsură ce reducerea subvențiilor guvernamentale, dar și încetinirea economică încep să influențeze deciziile de achiziție ale consumatorilor, notează Profit.ro