Licențele de taxi care mai sunt disponibile în Cluj-Napoca, doar pentru mașini electrice. Edilii vin și cu alte măsuri în viitor. Șoferii care vor să obțină o licență pentru taximetrie în Cluj-Napoca trebuie să aibă mașini electrice. Este condiția pentru a primi una din cele 31 de licențe care mai sunt disponibile în oraș. Edilii impun măsuri dure și pentru aceia care au deja un astfel de document. În următorii doi ani, taximetriștii trebuie să își schimbe mașinile cu unele care poluează mai puțin. Taximetriștii pot încărca mașinile electrice la una dintre cele 18 stații special amenajate pe domeniul public din oraș. O utilizare pe zi este gratuită, iar apoi costul este de doi lei/KW. Cu un plin, care a cărui încărcare durează aproximativ o oră, pot fi parcurși 300 de km, se arată în articolul Digi24.

Business reportFoto: Colaj foto

Trebuie să ne așteptăm la reduceri de personal în băncile europene, spune președintele Federației Bancare Europene. Transformările care au loc în sectorul bancar "vor duce la eliminarea unor locuri de muncă", a declarat miercuri Jean-Pierre Mustier, președintele Federației Bancare Europene și directorul grupului bancar italian UniCredit, care a desființat deja 14.000 de posturi în ultimii trei ani. Întrebat despre o eventuală eliminare a unui număr suplimentar de 10.000 de locuri de muncă în cadrul propriului grup, o posibilitate evocată în ultimele luni de presă, directorul celui mai mare grup bancar italian a refuzat să comenteze ceea ce a calificat drept "zvonuri", scrie Profit.ro.

Bilanţul guvernului Dăncilă: parametri mari buni. Dar, pe execuţie, statul a răpit din economie bani pentru propriul salariu. În aproape doi ani de mandat guvernul Dăncilă a sporit accelerat prezenţa statului în economie, acesta ocupând azi cu aproximativ 3% mai mult din PIB. Principala sursă a acestei evoluţii este sporirea în ritm alert a salariilor angajaţilor statului, aceasta fiind cea mai dinamică sursă de cheltuieli bugetare. Statul a recuperat din această cheltuială prin sporirea veniturilor, iar prezenţa în economie i-a fost consolidată de păstrarea marjei de deficit bugetar. Plata s-a făcut din sugrumarea investiţiilor publice, în plin boom economic. PIB-ul era la începutul anului 2018 de 842,5 miliarde de lei. Calculat la cursul din ziua învestirii guvernului Dăncilă, de 4,65 lei pentru un euro, PIB era de aproximativ 181 de miliarde de euro. Între timp, PIB-ul estimat pentru anul acesta a ajuns la 1.031 miliarde de lei. Cursul a urcat şi el, la 4,75 lei în prezent, conform Economica.net.

Deficitul bugetar – la ce să ne aşteptăm. Situaţiile oficiale prezentate în ultimii ani în materie de execuţie bugetară arată că trimestrul trei, de finalul căruia ne apropiem deja (cu un sold de -2,13% din PIB la 8 luni), a fost istoric unul aproape echilibrat, cu creşteri sau scăderi minore de sold ale rezultatelor consemnate (de la 0,27% din PIB în 2015 şi până la -0,19% din PIB în 2018). Deşi un mic trend de deteriorare se poate decela și pare plauzibil că va continua. Dat fiind că datele operative din rapoartele lunare apar cu decalaj de aproximativ 30 de zile de la finalul perioadei, rezultă că de-abia în jur de 1 noiembrie vom afla dacă s-a păstrat uzanţa de a avea un trimestru trei relativ echilibrat şi dacă deficitul bugetar deja acumulat nu s-a înrăutăţit semnificativ. Când vom trage linia şi vom vedea cum s-a terminat socoteala pe 2019, va fi deja 1 februarie 2020 şi bugetul, în mod normal, va fi deja adoptat. Prudent ar fi să nu se mai meargă pe promisiuni fără surse clare de acoperire, notează Curs de Guvernare.

Mai multe tipuri de concediu și zile libere pentru angajați. Directiva UE privind echilibrul dintre viața profesională și cea privată, care va trebui transpusă și în legislația din România. Angajații din România își vor putea lua concedii pentru motive familiale, vor putea absenta de la muncă în cazuri de forță majoră, iar tații vor avea mai multe zile de concediu paternal. Aceste modificări fac parte dintr-o Directivă europeană privind asigurarea echilibrului dintre viața profesională și cea privată, act care va trebui transpus și în legislația din România. Asigurarea unui program de lucru flexibil reprezintă un beneficiu atrăgător pe care mulți dintre angajatorii români au început să îl includă în pachetul de beneficii oferit la angajare, scrie inCont.

Ridesharing-ul trece la nivelul următor. Modificarea legislativă care îi pune pe foc pe transportatori. Transportatorii autorizați din România se arată revoltați de lobby-ul foarte puternic de care au parte firmele de ridesharing, la nivelul actului legislativ. În prezent, s-a trecut deja la nivelul următor, prin dorința de a fi modificată legislația astfel încât să se creeze o serie de avantaje pentru niște companii. În prezent, s-a trecut deja la nivelul următor, prin dorința de a fi modificată legislația astfel încât să se poată face ridesharing şi cu autovehiculele care au mai mult de cinci locuri, potrivit Capital.ro.