Romanii au cumparat pe Internet, prin card bancar, mai multe cadouri in perioada Sfintului Valentin decit in luna decembrie.

Numarul cumparaturilor prin card bancar prilejuite de Ziua Indragostitilor a depasit, pentru prima data, vinzarile din luna decembrie, informeaza un comunicat al GECAD ePayment. Mai mult, valoarea medie a unei tranzactii din Romania a ajuns la acelasi nivel cu valoarea medie a unei tranzactii din Statele Unite.

Astfel, in magazinele online care folosesc solutia ePayment, romanii au cumparat in perioada 15 ianuarie-14 februarie cu 21% mai mult decit in luna decembrie, fiind inregistrat un total de 40.400 de tranzactii. Comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, numarul vinzarilor de Valentine’s Day s-a dublat.

“Anul acesta ne-a rezervat citeva surprize. Vinzarile in ultimele 30 de zile au depasit luna decembrie, in conditiile in care nu foarte multe magazine s-au pregatit special pentru aceasta sarbatoare. Am observat intr-adevar citeva promotii reusite si citeva «vitrine» deosebite la magazinele mai mari, dar cred ca s-ar fi putut mai mult.

Astfel de «sarbatori» sint ocazii foarte bune pentru magazinele mici sa atraga si chiar sa fidelizeze cumparatori”, afirma Laurentiu Ghenciu, director de vinzari GECAD ePayment.

Pentru a profta la maximum de astfel de evenimente, comerciantii ar trebui sa inceapa pregatirile cu aproximativ o luna inainte, sa conceapa oferte speciale, sa modifice designul site-ului, pentru a se potrivi cu ocazia respectiva, sa implementeze o strategie de promovare inteligenta si, cel mai important, sa se asigure ca au stocuri suficiente si capacitate de livrare, spune GECAD ePayment.

Cele mai multe plingeri ale cumparatorilor se refera la infrastructura logistica deficitara a multor magazine online.

Conform oficialului companiei, principalele motive pentru cresterea de anul acesta sint progresul inregistrat anul trecut, cind piata a atins 35 de milioane de euro, si cresterea increderii publicului in aceasta metoda de plata.

Integral in Cotidianul