Cel de-al saselea articol-impact referitor la Strategiile de Marketing isi trage salva de salut! Astazi vorbim despre lucruri mari de tot. Vorbim despre viata. Despre evolutia unui produs. Sunt adevarate controverse in literatura de specialitate referitoare la acest subiect. Dar, pentru ca avem si noi cap, cred ca putem interpreta in maniera proprie.

Din punctul meu de vedere, viata unui produs are 5 etape. Sa le parcurgem in ordine cronologica.

1. Etapa de cercetare-dezvoltare

Este etapa in care are loc generarea ideilor si conceptelor de produs. Tot acum se face testarea si omologarea prototipului. Consider ca aceasta reprezinta o perioada cruciala. Desi este de multe ori ignorata, partea de cercetare-dezvoltare, poate imprima produsului un sens pozitiv, sau unul catre esec. Profesionistii nu ingnora niciodata astfel de aspecte. Nu le ignora nici tu.

2. Lansarea

Acum se introduce produsul pe piata. Caracteristica de baza pentru aceasta etapa este demarajul lent al vanzarilor. De asemenea, sunt mai multe puncte sensibile care necesita atentie:

* infrangerea obiceiurilor utilizatorilor privind comportamentul de consum;

* penetrarea retelelor de distributie;

* rezolvarea unor probleme tehnice inerente debutului.

E ceva de munca aici. Dar nu te speria si mergi mai departe. Tot timpul.

3. Cresterea

Concurenta sare la gatul tau. “Cine e asta? Ce mai vrea si el?”. Partea buna insa de-a lungul acestei etape este ca incep sa scada costurile de productie. Sa scada mult. Pretul produsului tau ramane relativ stabil. Ba chiar inregistreaza o usoara scadere. In faza de crestere e bine sa pui accentul pe o comunicare ce vizeaza cererea selectiva. Vorbim aici de preferinta pentru o marca.

Citeste integral si comenteaza pe BasicMarketing.ro