Banuiesc ca toata lumea stie care sunt cei 4P ce formeaza mixul de marketing: produs, pret, distributie (placement) si promovare. Intrebarea care se pune este: se pot ei aplica in personal branding? Eu zic ca da si propunerea mea este sa ii luam pe rand sa vedem in ce fel.

Produs

Produsul esti tu. Ne place sau nu, avem toate caracteristicile unui produs. Mai mult decat atat, la oameni se aplica atat perspectiva produsului obisnuit, tangibil, cat si cea a serviciului, intangibil. Am scris deja in Introducere in personal branding despre faptul ca avem o imagine indiferent ca ne place sau nu. Ca si in marketingul clasic, produsul, adica tu, se schimba. Chiar daca vrei sa o faci sau nu, oricum se intampla fiindca toti evoluam, unii mai repede altii mai incet, unii spectaculos, altii cu o viteza sub medie. Asadar, primul element al mixului de marketing suntem noi.

Pret

Intre pretul pe care noi ni-l punem si increderea in sine exista o legatura foarte stransa. Ceea ce face ca lucrurile sa fie extrem de interesante in personal branding este ca noi suntem si produsul si marketerii, in acelasi timp. Din cauza asta e destul de greu sa corelam produsul cu pretul perfect. Majoritatea oamenilor ori au o parere proasta despre ei si atunci au tendinta de a se subestima cand vine vorba de a-si pune un pret, ori au o incredere de sine exagerata si se supraestimeaza. Evident ca sunt si exceptii, insa trebuie sa recunoastem ca putini reusim sa ne apreciem exact valoarea.

Citeste integral si comenteaza pe BasicMarketing.ro