Un cap plecat este un cutit infipt in inima. Un gand negativ este mizeria unei lumi de perdanti. Teama este un sac umplut cu pietre de moara si legat de gatul tau. Cine ti-a spus ca la politica, agricultura, fete, fotbal si (mai nou) marketing se pricepe toata lumea, ori este naiv, ori e un nemernic! Este suficient sa deschizi ochii si vei vedea zi de zi o epopee a esecului in fiecare dintre aceste domenii.

Cauza numarul 1 pentru astfel de insuccese este insuficienta cunoastere a celui cu care doresti sa relationezi. Fie ca vorbim aici despre tractorist, senator, logodnica, mijlocas dreapta sau analist de piata. Ii vorbesti pe limba ta, ii faci ceea ce iti place tie, fara macar sa te intrebi daca si lui ii plac exact aceleasi lucruri. Ionut are un articol pur si simplu genial despre acest subiect. “Fii ei insisi” spune el in acest adevarat curs de relationare umana!

Lasa abureala si zi ce inseamna valoarea!

Valoarea este definitia succesului uman. Clientul adora valoarea. O cauta si o doreste cu disperare. Ar face orice sa o castige. Atentie, insa! Vorbim aici despre ceea ce el percepe ca fiind valoros!

Un produs final bun care ii este livrat clientului este doar un sportiv care castiga aurul olimpic dupa ani de munca. Este varful ghetarului. Este cireasa de pe tortul rabdarii si al muncii entuziaste.

In domeniul Marketingului Strategic exista un concept foarte important: lantul valorii. Mai pe romaneste, acesta este raul care curge pana la clientul final si din care face parte si firma producatoare sau prestatoare de servicii. Este apa de munte in care trebuie sa existe o coeziune perfecta intre furnizori, firma si distribuitori. Si cu cat acest izvor isi pastreaza mai mult puritatea si limpezimea, cu atat urmatoarea veriga isi face treaba mai bine.

Clientul final vede doar linia de sosire, nu si cursa in ansamblul sau. Poate ca nici nu il intereseaza sa vada mai mult! Nu accepta explicatii. Si poate cel mai important lucru de stiut este ca rareori acorda a doua sansa.

Increderea este esentiala pentru construirea valorii.

Construieste increderea mai intai, daca vrei sa construiesti valoarea. Poti interpreta urmatoarea propozitie cum doresti, la propriu sau la figurat. Dar tine minte ca trebuie sa fii de incredere daca doresti ca acel client sa se culce cu tine! Si mai ales daca vrei asta de mai multe ori!

Citeste integral si comenteaza pe BasicMarketing.ro