Solutiile on-line pentru companiile de pe piata romaneasca devin o prioritate pentru institutiile de credit.

Spatiul virtual devine camp de batalie pentru bancile care vor sa atraga clientii corporate de pe piata romaneasca. Institutiile de credit dezvolta din ce in ce mai multe solutii on-line, adresate nu doar persoanelor fizice, ci si companiilor.

Cu toate ca serviciile oferite sunt mai diversificate, iar comisioanele - mai mici decat cele practicate la ghiseu, statisticile pozitioneaza Romania pe penultimul loc in clasamentul european de profil. In prezent, doar 7% din romani efectueaza operatiuni bancare pe internet.

Cu toate ca cea mai mare parte a bancilor ofera posibilitatea efectuarii de plati pe internet, direct din cont, se accentueaza tendinta de specializarea pe segmentul intreprinderilor mici si mijlocii. Astfel, daca pana nu demult, angajatii companiilor erau nevoiti sa se deplaseze la banca pentru efectuarea oricarui tip de operatiune, acum, o mare parte a serviciilor disponibile in unitatile bancilor se pot gasi si pe paginile de internet ale institutiilor de credit.

Principalele avantaje ale operatiunilor pe internet sunt reprezentate de economia de timp si de comisioane mai mici, comparativ cu cele de la ghiseu. In plus, pentru a beneficia de serviciile de internet banking, este perceputa o taxa modica, ce nu depaseste, de regula, 15 euro pe luna. De exemplu, cel mai recent serviciu de internet banking dedicat intreprinderilor mici si mijlocii a fost lansat de ABN AMRO.

Integral in Adevarul