Femeile reprezinta aproximativ 30% din totalul promovarilor la nivel de top management care au loc, anual, in cadrul companiilor din Romania, potrivit estimarilor firmei de resurse umane Perspective Group. “In prezent, pe piata locala, rata de promovare a femeilor in pozitii de top este de 30%. Femeile sunt apreciate mai mult in domeniul serviciilor si mai putin in domeniul industrial”, spune Alina Botezatu, managing partner la Perspective Group.

Potrivit acesteia, cele mai multe femei care detin pozitii de top lucreaza in PR, resurse umane, marketing, arhitectura, design, financiar si marketing research.

In ceea ce priveste salariile, consultantul in resurse umane este de parere ca nu exista diferente intre femei si barbati, salariile stabilindu-se in functie de competente si rezultate, neavand nicio legatura cu sexul persoanei. Ca si in cazul barbatilor, promovarea depinde de disponibilitatea unui post si de abilitatile, atitudinea si experienta necesare pentru acel post.

“O femeie poate ajunge in pozitii de top in acelasi timp ca si un barbat, nu sunt diferente in acest sens, totusi, femeile sunt mai putin promovate decat barbatii”, afirma Alina Botezatu.

Integral in Business Standard