BasicMarketing: Managementul crizelor

de Ovidiu Miron     BasicMarketing.ro
Vineri, 18 aprilie 2008, 4:11 Revista Presei | Business


E ca si cum ai refuza sa iti potcovesti calul. Si apoi te-ai intreba de ce nu alearga. Bolovanii sunt pe mijlocul drumul. Sunt si pe margine. Ba chiar sunt aruncati spre tine uneori. Bietul tau armasar da evidente semne de oboseala. Sangereaza. E trist. Nu te poate ajuta la greu. Si asta pentru ca tu insuti l-ai parasit atunci cand avea nevoie de intelegere.

Dupa sport si istorie, acum ne vorbesti de cai?!

Calul e prietenul caruia nu i-ai fost alaturi in momentele dureroase. Este firma careia nu i-ai intocmit un plan de dezvoltare pe termen lung. Este angajata fata de care ai fost un badaran! Este Noe de care ai ras atunci cand acesta tocmai te anunta ca urmeaza potopul. Este starea euforica ce te-a cuprins si ti-a intunecat puterea de judecata. Este ratarea din viata ta.

De unde stim ca traversam o criza?

Teoretic, pentru ca ne uitam in oglinda. Practic, pentru ca sunt cateva faze distincte:

1) Perioada de avertizare
Acum apar primele semnale ale viitoarei crize. Supravegherea mediului si anticiparea sunt extrem de importante pentru sesizarea timpurie a acestor semnale.

2) Criza acuta
Este momentul declansarii propriu-zise a crizei. Balaurul sare pe noi! Gluma se ingroasa. Apar flacari. Trebuie sa spargem geamul si sa punem mana pe stingator!

3) Perioada de criza cronica
In acest moment apar reactiile, consecintele crizei acute. Ce facem? Ne luam jucariile si ne ascundem in casa? Sau dam dovada de tarie de caracter si iesim la inaintare? Asa procedeaza un lider!

4) Rezolvarea crizei
Vorbim aici de punctul incepand cu care firma recastiga controlul asupra situatiei(daca e in stare!), comunica rezultatele si multumeste publicului implicat.
Asta e tot?

Mai e ceva. Si chiar foarte important! Este etapa de post-criza(post-crisis). Aici vorbim de refacerea firmei(recovery). Se verifica modul in care a fost depasita criza(perceptii ale diferitelor categorii de public, eficienta comunicarii, efecte) si se stabilesc strategiile viitoare.

Altii cum s-au descurcat?

Depinde.

Pe 10 iunie 1993, un cuplu din Firecrest, langa Washington, SUA s-a plans ca a gasit o seringa de unica folosinta intr-o sticla de Pepsi-Cola. Concurenta si-a frecat mainile de bucurie. Toti au crezut ca Pepsi va traversa un cosmar.

Prestigioasa companie insa nu s-a pierdut cu firea. A pus in functiune imediat celula de criza. A pastrat produsele la raft. A comunicat extrem de deschis. A prezentat multe dovezi. Nicaieri in fabrica nu existau seringi de genul celor gasite in doze(tip insulina).

Dozele erau de unica folosinta si aveau un sistem de sigilare ce excludea posibilitatea deschiderii si reinchiderii fara ca acest lucru sa fie sesizabil.

Citeste integral pe BasicMarketing.ro






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















118 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by