Producatorii de confectii acuza hypermarketurile de practici monopoliste, deoarece le pun in brate soldurile. Comertul de confectii textile prin marile magazine reprezinta doar 1-2% din piata, nu e monopol, spune Dan Sucu. Producatorii de confectii textile califica drept abuziva politica de achizitie a produselor textile de catre hypermarketuri si clauzele contractuale pe care acestea le impun cu privire la retururile de marfa, spune Maria Grapini, presedinta patronatului FEPAIUS.

In replica, Dan sucu, presedintele Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR), spune ca nu poate fi vorba de abuz de putere, deoarece vanzarea confectiilor textile prin hypermarketuri nu reprezinta mai mult de 1-2% din totalul vanzarilor pietei, iar chestiunea retururilor este un aranjament contractual semnat de ambele parti. Patronatul din industria textila (FEPAIUS) cere autoritatilor sa intervina pentru eliminarea conditiei retururilor obligatorii, impusa de hypermarketuri producatorilor de confectii, si acuza hypermarketurile de politica de monopol in piata.

"Hypermarketurile impun conditii aberante privind retururile, care uneori pot ajunge si pana la 30% din stocul livrat. Aceasta marfa nu mai poate fi valorificata, intrucat este returnata de hypermarketuri in conditii deplorabile", a declarat Grapini, presedintele federatiei patronale din industria textila (FEPAIUS). Reprezentantii marilor retele resping teoria monopolului.

Integral in Romania libera