“Principalii factori care au dus la majorarea veniturilor din aceasta perioada au fost cresterea puterii de cumparare a romanilor, promotiile oferite pentru diferite produse si paleta larga de produse pe care le oferim consumatorilor”, a declarat pentru Business Standard Cristian Savu, director de comunicare in cadrul McDonald’s. In prezent, McDonald’s Romania, parte a grupului american cu acelasi nume, detine 54 de restaurante fast-food, in Bucuresti si in alte 19 orase la nivel local.

Vanzarile de 80 milioane de lei (22 mil. euro) includ si rezultatele celor patru unitati operate in sistem de franciza, dintre care trei la Brasov si unul in Suceava. Restaurantul din Suceava a fost dat in franciza in baza unui contract incheiat in primul tri- mestru din acest an. Recent, lantul de restaurante McDonald’s si-a extins portofoliul cu servicii de livrare la domiciliu, deocamdata disponibile doar in locatii punctuale din tara.

Acesta este primul lant de profil care face o astfel de miscare pe piata autohtona, conform informa- tiilor disponibile. La inceputul acestui an, oficialii companiei estimau pentru intreg anul 2008 atingerea unei cifre de afaceri de 100 milioane de euro, pe fondul extinderii retelei de restaurante.

Anul trecut, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 307 milioane de lei (92 milioane de euro), in avans cu peste 30% fata de 2006. Planurile McDonald’s pentru 2008 prevad deschiderea a patru-cinci unitati fast-food. Investitia medie intr-un restaurant este de aproximativ 1,5 milioane de euro. Compania isi propune sa accelereze ritmul de extindere in anii urma- tori, avand planificate din 2009 intre opt si zece deschideri pe an.

Business Standard