Saptamana Financiara: Revolutie in publicitatea pe media audiovizuala
Ministerul Culturii si Cultelor a pus in dezbatere publica proiectul de modificare a Legii audiovizualului, in scopul adaptarii legislatiei in domeniu la noua Directiva a serviciilor media audiovizuale, adoptata la sfarsitul anului trecut de Parlamentul European. Aceasta modernizeaza Directiva televiziunii fara frontiere, care este deja depasita, ca urmare a progreselor tehnologice si a dezvoltarii pietei.
Proiectul de lege prevede reguli mai ingaduitoare privind publicitatea si promoveaza noile tipuri de reclame virtuale, interactive si pe ecran impartit.
Flexibilizarea regulilor de difuzare a publicitatii are drept scop cresterea posibilitatilor de finantare a televiziunilor. Si la Comisia Europeana, si la Parlamentul European s-au purtat multe discutii in legatura cu faptul ca televiziunile americane, care permit product placement-ul, precum si noile forme ale publicitatii dezvoltate de tehnologie au luat un avant considerabil fata de cele europene.
Pe de alta parte, astazi telespectatorii au posibilitati sporite pentru a evita publicitatea, prin utilizarea de noi tehnologii, precum si o mai mare libertate privind alegerea posturilor. Acestea sunt alte motive pentru care s-a considerat ca reglementarile foarte stricte privind publicitatea TV nu-si mai au rostul.
Plasarea de produse in programe de sport si divertisment
Plasarea de produse in timpul emisiunilor va intra in legalitate si nu va mai fi considerata publicitate mascata. Desi proiectul mentine interdictia ca regula, sunt inserate o serie de exceptii care permit product placement-ul intr-o masura mult mai mare decat pana acum. Actualmente, plasarea de produse este posibila numai in filme si seriale pentru televiziune, insa cu conditia ca filmarea sa nu permita evidentierea marcii.
Noile reglementari extind plasarea de produse la programele de sport si de divertisment, precum si in cazul in care nu se efectueaza o plata, ci doar se furnizeaza anumite bunuri sau servicii cu titlu gratuit, cum ar fi productia de elemente de recuzita sau premii, in vederea includerii acestora in program.
Programele in care este cuprinsa o plasare de produs vor trebui sa indeplineasca urmatoarele conditii, cumulativ:
a) continutul si, in cazul transmisiilor de televiziune, intervalul orar afectat acestora sa nu fie, in nicio situatie, influentate intr-un mod care sa afecteze responsabilitatea si independenta editoriala a furnizorului de servicii media audiovizuale;
b) sa nu incurajeze, in mod direct, cumpararea sau inchirierea de produse sau servicii, mai ales prin mentiuni exprese cu caracter promotional la produsele sau serviciile respective;
c) sa nu scoata in evidenta, in mod exagerat, produsele in cauza.
Saptamana Financiara

FOTOGALERIE O frumoasă casă de lângă biserica Sfântul Iosif din București a fost pusă la pământ / Autorizația a fost dată în 2019 de Primăria Capitalei
Coronavirus în România: Aproape 4.000 de cazuri noi în ultima zi / 81 decese, 985 persoane în stare gravă
Primăria Capitalei a plătit circa 40 milioane lei pentru Asociațiile de Dezvoltare Intercomunitară înființate de administrația Firea pentru ”îmbunătățirea” serviciilor publice în București-Ilfov și delegarea lor către companiile municipale
În ce situații ar trebui ministrul să-și delege atribuțiile / Cîțu: Când nu poți să ajungi la ședința de Guvern / Orban: Nu e corect ca un ministru chiar să nu mai semneze
ANALIZĂ Cât de pline sunt parcările Primăriei Capitalei după creșterea tarifului la 10 lei/oră și ce cheltuieli cu salariile vs încasări a însemnat transferul serviciului la compania municipală
Noi reglementari ale ANRE pentru schimbarea furnizorului de energie: Consumatorii casnici vor trebui să comunice indexul / Ofertele trebuie să arate din ce este compus prețul