Se poate vorbi despre un leadership romanesc in business? Categoric. Au liderii romani un set de trasaturi care-i fac sa semene, indiferent de businessul pe care-l fac, de varsta, personalitate si background? Cu siguranta. Acestea sunt doua dintre concluziile la care a ajuns MONEY EXPRESS la capatul a peste 40 de ore de discutii cu 25 de oameni de afaceri romani.

"Daca am fost vizionar atunci, in anii '90? Nici vorba - doar m-am uitat pe cifre si mi-am spus ca nu se poate sa ramanem asa de jos, ca-i vai de noi". Cuvintele ii apartin lui Emanoil Viciu, actionar si director general al Teraplast, o fosta companie de stat care a trecut prin privatizarea MEBO, a crescut pana la afaceri de 66 mil. euro anual si s-a listat, primavara aceasta, la BVB. Despre ce cifre vorbeste Viciu?

Se refera la faptul ca in anii '90 si-a dat seama ca diferenta dintre consumul de PVC pe cap de locuitor din Romania si cel din tarile occidentale il indreptatea sa creada ca afacerea Teraplast n-avea cum sa esueze. Si n-a esuat - probabil ca de aceea pentru Viciu e mai putin important daca socotelile lui de-atunci tin sau nu de viziune.

Dinu Patriciu, arhitect si creator al unui business - Rompetrol - care l-a transformat in cel mai bogat roman, crede si azi ca vocatia sa e aceea de a construi structuri. Viziunea sa de business: trebuie sa te plasezi intotdeauna intr-o stare diferita de cea a competitorilor, pentru ca atunci cand mergi cu turma, pierzi sau castigi la fel ca si ceilalti, din ceea ce-ti ofera spatiul din jurul tau. De aceea, probabil, a si transformat Rompetrol intr-un business expansionist, cu activitati in 12 tari.

Money Express