In urma negocierilor dintre comercianti si furnizori, pretul produselor din magazinele de cartier ar putea ajunge la nivelul celor din hipermarketuri.

Producatorii si repreprezentantii hipermarketurilor au cazut de acord asupra faptului ca pretul cu care se vinde unui hipermarket nu este si cel mai mic de pe piata, potrivit lui Sorin Minea, presedintele Asociatiei Romane a Carnii.

Acest lucru inseamna ca producatorii vor putea vinde magazinelor de cartier mai ieftin decat marilor magazine, iar acest lucru ar putea duce la iefinirea produselor la micii comercianti. „Totul va depinde de reteaua mica de retail, daca va accepta provocarea", spune Sorin Minea. Un alt punct discutat de cele doua tabere a fost statutul taxelor care se percep de marile lanturi de magazine.

Pretul de achizitie trebuie redefinit

„Am cazut de acord asupra platilor penalitatilor si asupra taxelor percepute de magazin, dar ramane sa discutam in data de 13 iunie asupra taxelor de deschidere a magazinului si asupra pretului de raft pe care trebuie sa il afiseze supermarketul si care trebuie sa cuprinda aceste taxe", a spus Aurel Popescu, presedintele Patronatului din domeniul moraritului si panificatiei, Rompan.

Tot la urmatoarea runda de negocieri, cele doua tabere vor trebui sa discute despre definirea pretului de achizitie.

„Definirea pretului ar da o libertate mai mare. Dorim fixarea acestui prin codul de bune parctici", a declarat Sorin Minea. Producatorii au solicitat ca documentul privind bunele practici sa contina o definire clara a pretului de achizitie de la furnizori, pentru cunosterea pretului real de vanzare catre cumparatori, inclusiv taxele impuse de retailer.

Adevarul