Money Express: Auto-recesiunea
Exista dealeri care pun cate 5.000 de dolari in torpedou pentru a convinge un potential client sa cumpere o masina – e adevarat, nu aici, ci in America, povesteste Brent Valmar, directorul general al Porsche Romania, jucatorul nr. 1 de pe piata auto. „Sau platindu-le benzina timp de trei ani“, adauga el – ceea ce poate fi devastator pentru bugetul unei companii, daca ne gandim la ritmul in care a crescut in ultimii ani pretul petrolului. Da, asa se face business uneori pe o piata matura, care traverseaza o perioada de scadere, in conditii de competitie crancena: dealerii fac gesturi disperate, dar care nu pot schimba semnificativ cursul natural al lucrurilor.
Valmar nu da astfel de exemple pentru a sugera ca s-ar putea face vreo paralela intre Romania si America – sunt piete complet diferite din toate punctele de vedere, de la puterea de cumparare la gradul de motorizare. Dar gaseste ca astfel de practici ale dealerilor americani merita mentionate acum mai mult ca niciodata poate: dupa sase ani succesivi de cresteri robuste, si in Romania s-a ajuns, inevitabil, la momentul adevarului. Oricum, nimeni n-a facut previziuni generoase pentru 2008 – intr-un fel, toata lumea se astepta la un an in care entuziasmul sa se calmeze.
Integral in Money Express.

INTERVIU Pentru noi, roboții sunt soluții la probleme. Am învățat cum să primim un refuz și cum să câștigăm încrederea celor care investesc în noi / Doi elevi, despre pasiunea lor
Vaccinarea nu este suficientă. Economist român care locuiește la Londra, despre “lecția britanică”
Mult așteptatul declin al pandemiei în țările europene s-a declanșat. Locul României
Cum și-a petrecut Vlad Voiculescu ziua demiterii din funcția de ministru al Sănătății
Ziua demiterii lui Vlad Voiculescu. Ce le-a explicat Barna colegilor despre discuția cu premierul
Landerul InSight al NASA luptă pentru supraviețuire și va intra în hibernare de urgență