Vacantele platite de companie, unele dintre ele in locatii exotice, sunt mai motivante pentru angajatii din firmele mai mici decat pentru cei din cadrul multinationalelor, unde top managementul este mai pretentios in alegerea destinatiilor pentru concediu, spun specialistii HR.

“Acest beneficiu este mai eficient in companiile mici si medii, unde se ofera angajatilor, de cele mai multe ori, pe criterii de performanta si, practic, oricine ar putea avea acces la o vacanta platita de companie”, spune Isabella Berghoffer, managing director pentru compania de consultanta HR Royalty Jobs International.

In general, compania stabileste o suma alocata fiecarei vacante, iar angajatul isi alege destinatia, dar se practica si alegerea unei destinatii anume de catre companie, caz nu atat de apreciat de catre angajatii multinationalelor. In aceste companii, “beneficiul se ofera la nivel de top management, iar angajatii de la acest nivel calatoresc foarte mult si sunt mai selectivi in alegerea destinatiilor de vacanta”, explica Berghoffer.

Pentru angajatii de top, companiile investesc pana la 2.000-2.500 de euro/persoana pentru o vacanta, in destinatii gen Brazilia, Peru, Costa Rica, Indochina, afirma Sorin Stoica, proprietarul agentiei de turism Eturia.

Integral in Business Standard