Proprietarii a doua agentii de turism infiintate anul trecut, Sorin Avram si Sorin Stoica, dar si Nicolae Demetriade, directorul general al celei mai mari agentii de turism din Romania, au explicat, cum pot companiile nou infiintate sa aiba succes pe aceasta piata aglomerata, unde activeaza circa 2.000 de jucatori.

Cum treci de la 100.000 euro cifra de afaceri in primul an de activitate, la 1 mil. euro in 2-3 ani? Sorin Avram, unul dintre actionarii agentiei de turism Indevio, infiintata in 2007, spune ca pentru a intra pe o piata supra-aglomerata, trebuie in primul rand sa-ti alegi pozitionarea potrivita.

Avram estimeaza ca, in 2008, agentia sa va inregistra venituri de cel putin 250.000 euro, urmand ca in 2-3 ani sa ajunga la 1 mil. euro. El spune ca-si va atinge tinta prin marketing si diferentiere, deoarece a orientat agentia ca un vanzator exclusiv de pachete premium. Pozitionarea a fost cheia succesului si pentru Sorin Stoica, fostul proprietar al lantului de distributie GSM Dasimpex, care, in toamna lui 2007, a infiintat impreuna cu sotia sa o agentie de turism "tailor made" (pachete turistice personalizate-n.r.), Eturia.

"Nu vreau sa afirm ca suntem singura agentie de pe piata care ofera pachete "tailor made", sunt si alte agentii, insa noi ne-am concentrat pe aceste pachete, iar in primele 6 luni ale anului am inregistrat vanzari de peste 400.000 euro, ceea ce ne face sa ne mentinem estimarile de 1 mil. euro pe intreg anul", a spus Stoica. Pentru 2009, Stoica asteapta o dublare a veniturilor, pana la 2 mil. euro, iar in trei ani asteapta o cifra de afaceri de 5 mil. euro.

Integral in DailyBusiness.ro