Americanii de la Ford ar putea desfiinta fabrica de motoare din Köln, urmand sa mute productia la Craiova, daca studiile vor arata ca profitul adus de nemti este inferior celui din Banie.

Fabrica de motoare Ford din Köln (Germania) risca sa fie inchisa incepand din 2010 daca unitatii nu-i vor mai fi atribuite contracte, in contextul in care noua generatie de motoare va fi construita de fabrica de la Craiova, cumparata de grupul american luna in martie 2008, potrivit presei germane. Desi termenul-limita este relativ indepartat, el coincide cu lansarea productiei de motoare la Craiova, ceea ce a starnit o emotie in randul sindicatelor germane similara cu aceea din cazul Nokia.

Liderul sindical de la uzinele craiovene ale Ford, Ovidiu Cioroianu, sustine insa ca este foarte probabil ca productia de motoare de la Köln sa fie mutata la Craiova, datorita costurilor reduse de productie din Romania: "Este posibil ca productia de motoare sa fie mutata la Craiova, deoarece costurile sunt mai mici. Oricum, motoarele de capacitate cilindrica mare produse de ei nu mai sunt cerute pe piata. Noi vom produce motoare abia spre sfarsitul anului 2010, iar o eventuala decizie asupra transferarii productiei de la Köln la Craiova este probabila".

"Ma intreb daca exista viitor pentru uzina. (…) Daca vom esua sa aducem la Köln o parte din productia noii generatii de motoare in trei cilindri, viitorul este foarte intunecat", a declarat seful sindicatului Ford Europa, Dieter Hinkelmann, pentru revista Automobilwoche.

Potrivit sursei citate, in uzina de motoare din Köln lucreaza 1.200 de angajati. Unitatea mai produce, de asemenea, 200.000 de agregate anual, care sunt exportate in SUA, insa acest contract expira in 2010. Cel mai probabil, Ford va incepe sa produca motoare in fabrica de la Craiova la sfarsitul anului 2010. Pana la acea data modelele fabricate in Banie vor fi echipate cu motoare din import.

Romania Libera