Majoritatea "cuplurilor" de afaceri nu sunt atat de destinse sau dinamice ca Larry Page si Sergey Brin, sefii de la Google. Si asta pentru ca nu e usor sa gasesti un partener de business pe care sa poti conta in fiecare zi. Publicatia americana Forbes a elaborat o lista de 5 calitati care nu trebuie sa-i lipseasca celui pe care va ganditi sa-l alegeti ca partener de afaceri.

Abilitati complementare

A avea multe in comun cu partenerul de afaceri poate suna bine, insa la un moment dat puteti ajunge la concluzia ca lucrati cu o "clona" a dvs. Ce e neplacut in asta? Partenerii cu acelasi background si expertiza risca sa nu inoveze nimic in companie. In loc sa faceti aceasta alegere, mai bine incercati sa gasiti pe cineva care sa va completeze lacune.

Iar daca sunteti genul de manager meticulos, care analizeaza in detaliu toate avantajele si dezavantajele unei miscari din business-ul condus, atunci e cazul sa gasiti un partener care e capabil sa vanda orice, chiar si zapada unui eschimos.

Capacitatea de a asculta si forta de a contrazice

Un partener de afaceri bun intelege importanta compromisului, fara a face insa abuz de prea multe. Pentru a cladi o relatie de afaceri fructuoasa, e nevoie de respect reciproc. Cei mai eficienti parteneri au curaj sa abordeze inclusiv problemele financiare sau personale cele mai spinoase, care ar putea afecta business-ul.

Un trecut "curat" in lumea afacerilor

Ultimul lucru pe care l-ar dori orice antreprenor este un partener "falimentat". Bancile si alte instititutii financiare nebancare vor refuza sa finanteze compania daca unul dintre cei doi parteneri au probleme cu creditorii, asa ca asigurati-va ca stiti tot trecutul din business al celui pe care il alegeti la carma afacerii dvs.

Contacte solide

"Oamenii cumpara de la cei pe care-i cunosc si in care au incredere", spune orice consultant de business. Plecand de la aceasta premisa, cautati un partener care are cunostinte solide atat in domeniul de activitate al companiei, cat si in randul comunitatii si a publicului caruia i se adreseaza.

Integral in DailyBusiness