Costurile pentru spoturile publicitare inserate in programele din cadrul Jocurilor Olimpice de la Beijing vor fi cu aproximativ 30% mai mari decat cele practicate in cazul programelor normale, potrivit unor informatii oferite pentru Business Standard de Radu Budes, directorul general al Splendid Media, regia care administreaza spatiul publicitar al televiziunilor publice.

In orice caz, spune el, Olimpiada nu poate fi comparata, ca incasari din publicitate, cu Euro 2008.

“Euro 2008 a fost un program premium, Olimpiada este doar un program de interes. Este vorba si despre faptul ca, atunci cand au loc evenimentele din cadrul Olimpiadei, oamenii sunt la serviciu, deci avem o problema de fus orar”, a spus el.

Potrivit lui Liviu Boitan, Research&Strategy coordinator al MediaCom Romania, TVR si Splendid Media, regia de publicitate a posturilor publice, vor aplica “taxe” pentru unele emisiuni, peste costurile negociate de fiecare client.

“Din pacate, nu exista, ca in cazul campionatului de fotbal, o oferta clara pentru Jocurile Olimpice”, a spus el. Televiziunea Romana va transmite, pe posturile TVR 1 si TVR 2, peste 320 de ore de la Jocurile Olimpice de la Beijing, la care se vor adauga transmisiuni in reluare, in cazul rezultatelor deosebite ale sportivilor romani, ajungand astfel la o medie de peste 16 ore de olimpiada zilnic.

TVR 1 si TVR 2 vor acoperi, astfel, 20 de discipline, transmise in direct, dintre cele 38 derulate la JO 2008, celelalte sporturi putand fi urmarite in rezumate zilnice. Orele de transmisiuni in direct vor fi acoperite de 11 comentatori si reporteri trimisi la Beijing.

De asemenea, printr-un parteneriat incheiat intre TVR si radioul public, alti sase comentatori din partea Radio Romania Actualitati vor participa la Olimpiada. Pe de alta parte, ca termen de comparatie, NBC, care a platit 900 milioane de dolari pentru drepturile de difuzare a Jocurilor Olimpice, va difuza 3.600 de ore de olimpiada, pe posturile NBC, Telemundo si pe statiile prin cablu, precum si pe online si video on demand (televiziune la cerere).

Reprezentantii de vanzari ai postului de televiziune american NBC Sports anuntasera, cu mai putin de trei saptamani inaintea inceperii Jocurilor, ca reteaua NBCU TV vanduse deja 90% din spatiul publicitar alocat Jocurilor Olimpice, in valoare de 900 milioane de dolari. Potrivit acestora, daca se va vinde spatiu publicitar in valoare de un miliard de dolari, se va depasi recordul anterior, inregistrat de vanzarile media pentru Jocurilor Olimpice.

Business Standard