In urma viiturilor puternice din 2005 si 2006 au fost afectati peste 1.000 de kilometri de drum si mai bine de 250 de poduri, potrivit Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR). Pentru refacerea infrastructurii avariate, guvernul a luat cu imprumut de la marile banci internationale sute de milioane de euro. Nu a reusit insa sa-i cheltuiasca. Mai bine de 450 de milioane de euro zac inca in conturi in loc sa fi fost folositi pentru carpirea podurilor si a podetelor afectate sau la turnarea unui covor asfaltic acolo unde acesta a fost maturat de ape.

Potrivit estimarilor Directiei de calamitati din cadrul CNADNR, lucrarile pentru refacerea infrastructurii dupa inundatiile din 2005-2006 vor mai dura inca 5-6 ani. In 2008, trebuiau finalizate lucrarile la 57 de obiective, in valoare totala 250 de milioane de lei. Suma alocata pentru terminarea lucarilor este insa de doua ori mai mica. „Degradarile avanseaza. Costurile pentru finalizarea acestor lucrari vor fi din ce in ce mai mari. Nu ar trebui sa ne mire daca sumele stipulate in acordurile de imprumut vor fi depasite“, ne-a declarat Cristian Duica, directorul de intretinere al companiei de drumuri.

Si inundatiile din acest an au afectat serios infrastructura. Reparatiile se vor face de data aceasta cu bani de la buget. Peste 37 de milioane de lei (10,4 milioane de euro) vor fi alocati pentru repararea kilometrilor de drum afectati si a podurilor avariate. Ministrul transporturilor, Ludovic Orban, a declarat ca se asteapta ca lucrarile de reparatii pentru refacerea infrastructurii afectate de inundatiile din acest an sa fie finalizate pana la inceputul lui octombrie.

Integral in EVZ.