Vanzarile magazinelor cresc in perioada soldarilor cu cel putin 50%, insa numai cantitativ, incasarile nefiind foarte mari. Reducerile pornesc de la 20-30% si ajung pana la 80%, insa cea mai mare parte a magazinelor practica reduceri de 50%.

"Megaoferta", "reduceri de preturi" sau "Lichidare de stocuri" sunt formulele scrise in vitrine, cu litere de-o schioapa, prin care magazinele isi imbie cumparatorii sa le viziteze in perioada de soldare.

De doua ori pe an, la sfarsitul iernii, respectiv sfarsitul verii, cumparatorii au posibilitatea sa achizitioneze modelele pe care "le-au ochit" in cursul anului, dar care li s-au parut prea scumpe, la jumatate de pret sau chiar cu mai putin.

Reprezentantii magazinelor spun ca in timpul soldarilor creste afluxul de vizitatori cu 50-100%, chiar daca este perioada concediilor. "Un lucru este clar, romanii sunt printre cei mai orientati catre moda locuitori ai Europei. Acest lucru l-as explica si prin prisma faptului ca, pana nu de mult, pe piata romaneasca nu era prezenta nici o marca internationala, in nici un domeniu, ca urmare a embargoului impus de regimul comunist. Este, daca vreti, exemplul copilului care nu a avut voie sa manance ciocolata o vreme, iar acum se gaseste in mijlocul unui magazin de dulciuri, cu toata ciocolata la dispozitia sa", ne explica Bogdan Macarie, managerul centrului Baneasa Shopping City.

Comerciantii lasa 80% din pret

In magazinele de haine reducerile pornesc de la 20-30% si ajung pana la 80%, insa cea mai mare parte a lor practica reduceri de 50%. Comerciantii spun ca vanzarile cresc in perioada soldarilor, insa numai cantitativ, incasarile nefiind foarte consistente, dat fiind faptul ca pretul unui produs poate scadea in aceasta perioada de la cateva milioane la cateva sute de mii de lei. De exemplu, pretul unei rochii este in aceasta perioada 45-60 de lei, fata de 200-250, cat costa inainte, iar al unui tricou, 20-30 de lei, in conditiile in care inainte de promotie costa 100-120 de lei.

Romania Libera