Imaginea Romaniei in lume este intretinuta de Agentia de Strategii Guvernamentale (ASG) printr-un shopping de carti, albume si genti de cateva milioane de lei facut in spatele usilor inchise. ASG a derulat o repriza de achizitii prin negociere directa, folosind un truc la marginea legii pentru ocolirea sanatoasei si onestei licitatii.

Oficialii guvernamentali spun ca au recurs la cumparaturi fara licitatie pentru ca nu pot cunoaste oferta de materiale de pe piata (sic!), ca ofertele primite sunt de calitate si ca a obtinut astfel reduceri de preturi.

Cel mai mare castigator este de departe designerul Mihai Albu, care a vandut genti de 1,2 milioane de lei. Cu o comanda de stat infinit mai mica il gasiti si pe Dan Chisu, care e nemultumit, insa, de colaborarea cu guvernul. „Mi-au comandat 1.000 de bucati din «Bucataria Romaneasca Reinventata», insa mi-au creat numai dificultati pentru ca au comandat initial ceva, dupa care s-au sucit“, afirma Chisu.

Intelectualitatea preferata a actualului guvern a beneficiat de contracte substantiale in urma unei „orgii” de shopping de mai multe milioane de lei facuta recent de Agentia de Strategii Guvernamentale.

Nici urma de transparenta sau de incurajare a competitiei oneste la shoppingul facut recent de Agentia de Strategii Guvernamentale (ASG) pentru promovarea imaginii Romaniei in strainatate: „Autoritatea contractanta are dreptul de a aplica procedura de negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare numai in urmatoarele cazuri (...) b) atunci cand, din motive tehnice, artistice sau pentru motive legate de protectia unor drepturi de exclusivitate, contractul de achizitie publica poate fi atribuit numai unui operator economic” - e raspunsul senin al oficialilor ASG pentru cele cateva milioanede lei „sparte” pentru achizitia de carti, albume, ilustrate, CD-uri, DVD-uri.

Financiarul