Dacia l-a prezentat la Paris pe Logan eco2 Concept, un model experimental, ale carui solutii tehnice vor fi prezente pe viitoarele modele din gama Dacia. Simbolul eco2 este un argument puternic de marketing afara. In Franta, pentru un Sandero Diesel eco2, beneficiezi de o reducere de 700 euro.

Logan eco2 Concept, prezentat la Paris, este un proiect experimental ce vrea sa demonstreze ca Dacia este o masina a viitorului si ca un model ieftin poate fi si ecologic, fara a-i fi afectate performantele. Dovada a fost adusa la competitia Bibendum Michelin din Shanghai, unde Logan eco2 Concept a afisat un nivel al emisiilor de numai 71 g CO2/km, in ciclu mixt (la un Logan diesel obisnuit, nivelul este de 120g CO2/km), datorita utilizarii noilor solutii tehnice simple si economice.

La diminuarea emisiilor au contribuit modificarile aduse coeficientului aerodinamic, optimizarea consumatorilor de energie de la bord, ameliorarea puntilor fata-spate si modificarile grupului moto-propulsor.

Mai mult, tabloul de bord al modelului dispune de un indicator al momentului optim de modificare a rapoartelor cutiei de viteze. Aceste solutii tehnice vor fi aplicate pe viitoarele modele din gama Dacia.

De la anul, Loganul si Sandero vor merge cu bioetanol

Motorizarea pe bioetanol 1.6 MPI 90 CP E85 va fi prezenta, incepand de la anul, pe Dacia Sandero si Dacia Logan. Motorizarea E85 va afisa emisii de CO2 de 130g/km, cu un consum de carburant E85 pe baza de grau si sfecla rosie, in Franta, sau de 60g/km cu consum de E85 pe baza de trestie de zahar, disponibil in Suedia. Motorizarea 1.4 MPI 75 CP GPL este deja disponibila pe Dacia Sandero in Italia, urmand ca, in curand, aceasta sa fie introdusa si pe alte piete.

Gandul