Business report: Lipsa cumparatorilor erodeaza pretul terenurilor din zona Capitalei; Au reaparut chiriile de 8-12 euro/mp pentru birouri; Cele mai frecvente cauze ale esecului in afaceri

de Ionut Baias     HotNews.ro
Miercuri, 11 februarie 2009, 2:44 Revista Presei | Business


Business report
Lipsa cumparatorilor erodeaza pretul terenurilor din zona Capitalei. Optimismul a disparut aproape complet din piața tranzacțiilor cu terenuri. Tranzactiile cu terenuri au scazut in ianuarie cu 30% fata de aceeasi perioada din 2008. Cumparatorii sunt putini si cauta reduceri de pret si zone cu mari oportunitati de dezvoltare, scrie Capital.

Senat: Garantarea depozitelor bancare va trebui extinsa la 100.000 euro.
Senatorii din Comisia de buget-finante s-au aratat de acord, ieri, cu o serie de modificari legislative propuse de reprezentantii BNR care prevad ridicarea plafonului de garantare a depozitelor bancare de la 50.000 la 100.000 de euro, pentru fiecare deponent persoana fizica, de la finalul anului 2010, potrivit unei directive europene care urmeaza sa intre in vigoare, scrie Bursa.

Cele mai frecvente cauze ale esecului in afaceri.
Un intreprinzator poate da faliment atat din motive subiective, cum sunt lipsa de experienta si incapacitatea de a atrage oameni cheie in companie, cat si din motive obiective, care nu tin de abilitatile sale. Acestea pot fi facilitatile fiscale acordate de stat concurentilor sau modificarile legislative defavorabile, cu privire la regimul de impozitare, scrie Startups.ro.

Bancile au facut profit de peste un miliard de euro. Bancherii au avut in 2008 cel mai bun an de dupa 1990. Profitul net total al bancilor din Romania a urcat cu 67%, pana la 1,27 mld. euro. In ultimii patru ani bancile au incasat profituri de peste trei miliarde de euro, scrie Ziarul Financiar.

Cum schimba criza comportamentul firmelor si al bancilor si cine mai poate genera miscari de cash. Adio megatranzactiilor de sute de milioane de euro, achizitiile medii vor varia cel mult intre 50 si 100 milioane de euro. Domeniile cele mai vulnerabile in fata lipsei cash-ului sau in contextul caderii pietelor vor fi constructiile, energia regenerabila, productia de orice fel, dar si retailul sau farma. Pe corporate, finantarile au scazut la un minim de 25-30 milioane de euro, potrivit Business Standard.

CE investigheaza ajutoarele de stat din industria auto. Franta si-a atras deja banuieli de protectionism, in timp ce Germania demareaza un „program Rabla“ foarte consistent pentru a evita astfel de suspiciuni. Astfel, fiecare stat si-a adaptat programul de reinnoire a parcului auto la propriile conditii de piata si la obiectivele propuse. Cine isi permite, pluseaza insa cu ajutoare directe pentru producatori, scrie Capital.

Au reaparut chiriile de 8-12 euro/mp pentru birouri. Compania imobiliara "Esop" a semnalat reaparitia chiriilor de 8-12 euro/mp in cazul anumitor spatii de birouri. Oficialii "Esop" arata ca asistam la o perioada de contractie economica, iar ecoul sau direct pe piata spatiilor de birouri este acela ca nu mai pot fi sustinute aceleasi niveluri de chirii ca cele practicate in ultimii doi-trei ani, scrie Bursa.

PwC: La fiecare 100 de euro investiti in angajat, firmele din Romania castiga 9 euro. Companiile de pe piata locala obtin 9 euro pentru fiecare 100 de euro platiti unui angajat roman, in timp ce valoarea castigului pe angajat in Europa Centrala si de Est este de 18 euro, potrivit raportului Saratoga Human Capital benchmarking survey, realizat de compania de consultanta PricewaterhouseCoopers si citat de Business Standard.

McLaren Cars va rivaliza cu Ferrari. McLaren vrea sa faca din P11 un rival de temut pentru Ferrari 430 sau Lamborghini Gallardo. Se pare ca proplusia va fi asigurata de un V8 de 6,2 litri si circa 550 CP, de provenienta Mercedes, capabil sa accelereze de la 0 la 100 km/ora in mai putin de 4 secunde. Productia va incepe anul viitor, iar pretul de pornire va fi de circa 190.000 de euro. Vanzarile ar trebui sa atinga, in 2011, o cadenta anuala de 1.000 de unitati, scrie 24auto.ro.

Noul Opel Astra s-a aratat fara camuflaj. Un model de test al urmatoarei generatii de Opel Astra a fost surprins la teste si de aceasta data complet nedeghizat. Masina pare a fi un model complet de preproductie, dat fiind liniile sale extravagante. Noul Opel Astra va fi asezat pe platforma Delta a GM, pe care mai stau si modelele Chevrolet Cruze sau hibridul Chevrolet Volt. Sub capota noul Opel Astra va avea o gama larga de propulsoare pe benzina si pe motorina, dar si o versiune hibrid care fi lansata ulterior, scrie StiriAuto.ro.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4647 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    GLOBALIZAREA PROSTIEI (Marţi, 17 februarie 2009, 11:58)

    popys [anonim]

    Guvernelor europene dati bani industriei auto ca de trebuie sa-si ia prime enorm de mari presedintii de companii auto ca de vind de rup pe timp de criza favorizati unii cetateni in detrimentul altora ( stiti voi metoda ) si eu nenica platesc taxe ca bou. Ma bucur ca mergeti incet si sigur la ruina demonstratia sa facut criza pornita de la banci hraparete disperate dupa bani sa te indatorezi peste masura si daca voi considerati ca este bine sa dati ajutoare si la banci atunci n-am dus dracu .


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by