Romania renunta la taxele pe lux. Sub amenintarea unui nou proces cu Uniunea Europeana (UE), Finantele renunta la veniturile din accizele pe blanuri, bijuterii, cristale si iahturi. Accizele percepute de statul roman pentru produsele de lux vor fi eliminate din 2010, potrivit unui proiect de lege initiat de Ministerul de Finante, care modifica actualul Cod Fiscal. „In domeniul accizelor se elimina din sfera de aplicare produsele pentru care accizele sunt stabilite in cote procentuale, scrie Capital.

Investitorii vand apartamentele mai ieftin decat dezvoltatorii. Companiile care au cumparat sute de apartamente in ansamblurile rezidentiale din Bucuresti pentru a le revinde au reusit sa vanda in acest an in jur de 50 de unitati. Investitorii care au achizitionat locuinte „la pachet” in proiectele din Bucuresti au redus preturile sau si-au diversificat portofoliile pentru a depasi cu bine perioada de criza imobiliara. Cei de la Benevo spun ca au vandut in acest an in jur de 30 de locuinte noi, in vreme ce Be Igloo a ajuns la cifra de 20 de unitati locative, asta insa in conditiile in care activitatea de tranzactionare inceput in perioada februarie-martie, scrie Money.ro

Achizitii de criza: Politia isi cumpara laptopuri de 84 de milioane de lei vechi bucata. Politia Romana a platit 436.790 de lei, fara TVA, pentru doar 62 de laptopuri pentru „combaterea macrocriminalitatii economico-financiare”. Pretul pe piata al unui Fujitsu-Siemens Lifebook E 8420 este cu 2.000 de lei mai mic decat cel obtinut la licitatia organizata de IGPR, scrie Capital.

Bancile romanesti sunt cele mai profitabile din UE. Bancile romanesti au avut anul trecut cele mai mari venituri din dobanzi si comisioane raportat la activele totale detinute, dar si cea mai mare rata a rentabilitatii capitalurilor proprii (return on equity - ROE) din tot spatiul Uniunii Europene (UE), potrivit datelor publicate intr-un raport al BCE. Astfel, bancile locale au castigat anul trecut 4,5 miliarde de euro din dobanzi si comisioane, ceea ce inseamna o pondere de 5,8% din valoarea totala a activelor. De exemplu, in Ungaria si Polonia aceste venituri raporate la active au fost de circa 3,8%, scrie Ziarul Financiar.

Opt greseli de marketing fatale pentru afacerea ta. Greselile de marketing apar in mod obisnuit din prea mult entuziasm, prea putin timp, prea multe asteptari sau prea putini bani alocati unui astfel de program. Orice antreprenor ar trebui sa stie ca in afaceri, marketingul este un ingredient de baza, iar o strategie buna, fara greseli, le va aduce succesul mult dorit. Ca si afacerist, este esential sa va programati timpul pentru a planifica si executa marketingul, asa cum ati face si cu alte sarcini, deoarece un marketing activ si consistent este cea mai buna cale pentru a creste afacerea dumneavoastra. Iata o lista cu 8 greseli de marketing aparute in mod frecvent la micii intreprinzatori, scrie NewsChannel.ro

Netaxarea profitului reinvestit, fara efect in 2009. Scutirea de impozit a profitului reinvestit este o masura binevenita, insa, din pacate, tardiva, spun oamenii de afaceri. Ei se declara dezamagiti ca guvernul a decis abia acum sa-si indeplineasca promisiunea data inca de la inceputul acestui an. Codul fiscal va fi completat printr-o ordonanta de urgenta care va stipula netaxarea profitului reinvestit incepand cu 1 octombrie, scrie EvZ.

Unde se platesc cele mai mari salarii din Romania. In iulie, companiile aeriene au dat cele mai mari salarii din Romania (809 euro), potrivit Institutului Nnational de Statistica. La polul opus se afla angajatii din domeniul prelucrarii lemnului (192 euro). Acestea sunt insa salariile medii din domeniile respective, discrepantele fiind mult mai mari in realitate. Angajatii romani au castigat cu 11 lei mai mult in iulie fata de iunie, dupa ce salariul mediu net a urcat cu 0,8%, pana la 1.390 de lei, reiese din datele statistice oficiale. In realitate, plusul s-a simtit numai in domeniile unde s-au acordat prime de vacanta, pentru ca au existat si sectoare unde salariile au scazut, fie din cauza restrangerii activitatii, fie dupa acordarea unor sume din profitul net cu o luna inainte, scrie Gandul.

Vacantele cu charterul, la pret de autocar. Reducerile de pana la 50% promovate de companiile aeriene i-au cucerit pe clientii cu bugete mici, scotand pe tusa cursele terestre. Vacantele cu avionul au trecut autocarele pe linie moarta. La finele anului trecut, operatorii se asteptau ca, in sezonul estival, cererile pentru excursiile cu autocarul sa domine piata, dar aparitia reducerilor masive pentru pachetele turistice ce includ zboruri charter le-au modificat perspectiva, scrie EvZ.

Tarom: pierderi de 11 milioane de euro in primul semestru. Potrivit bilantului activitatii, TAROM a transportat in prima jumatate a acestui an 765.000 de pasageri, cu 14,2% mai putini decat in aceeasi perioada a anului trecut. In plus, pierderile companiei s-au ridicat la 11 milioane de euro (44,7 milioane de lei). Aceasta scadere este explicata prin diminuarea volumului de investitii straine directe in Romania, scrie Adevarul.

Porsche Panamera acum si in Romania. Panamera, primul sedan din istoria producatorului de masini sport de lux Porsche, va fi lansat in Romania pe 10 septembrie, la preturi cuprinse intre 97.738 euro si 138.000 euro, inclusiv TVA, a anuntat importatorul, compania Porsche Romania. Importatorul a inceput sa preia comenzi pentru acest model inca din primul trimestru al acestui an, noteaza Business Magazin.

Fibra de carbon - avantajele si dezavantajele utilizarii acestui material in industria auto. In ultimul secol masinile si camioanele au fost predominant fabricate dintr-un singur material: otelul. Nu este greu sa iti dai seama si de ce: este un material relativ ieftin, se gaseste din abundenta si este usor de modelat in forme complexe, care sa poate fi reparate si cu cele mai rudimentare unelte. Recent a fost constatata o crestere a materialelor alternative folosite in industria auto. Cel mai popular dupa otel ar fi aluminiul, care este usor dar totusi suficient de rezistent pentru a fi folosit la fabricarea vehiculelor. Necesita insa prea multa energie pentru a fi prelucrat si nu poate fi manevrat la fel de usor ca si otelul, scrie StiriAuto.ro