Top: Cele mai bune orase din Romania in care sa locuiesti. In ciuda stresului, aglomeratiei ori poluarii, calitatea locuirii in marile orase este in continuare superioara celei oferite de localitatile mai mici, arata o analiza Capital. Bucurestiul, Timisoara, Clujul si Constanta domina clasamentul celor mai „locuibile“ orase cu peste 100.000 de locuitori din Romania. Iasiul, Sibiul, Brasovul si Oradea le urmeaza, la distanta destul de mare.

Cel mai mare venit al unui medic: 165.000 € in 2008. Cel mai mare venit net obtinut anul trecut de un cabinet medical individual din Capitala a fost de 165.000 de euro, ceea ce inseamna un nivel de peste 13.000 de euro lunar. Doar in Bucuresti, cabinetele medicale individuale, exclusiv cele stomatologice, au generat in 2008 venituri nete de 31 milioane de euro. Chiar daca aceste venituri par substantiale, ele sunt cu mult sub media europeana, unde un medic specialist castiga intre 250.000 si 300.000 de euro pe an, scrie Business Standard.

De la 1 ianuarie 2010 , vom putea importa gaze si de la unguri. Dupa circa zece ani in care a zacut in stadiul de proiect, conducta care face legatura intre sistemul romanesc si cel din Ungaria de transport al gazelor, va fi operationala de la 1 ianuarie. Punerea in functiune a acestei conducte de interconectare va insemna pentru Romania iesirea de sub monopolul Rusiei in ceea ce priveste importurile de gaze naturale, asigurand accesul la sistemul vest-european de conducte, scrie Evenimentul Zilei.

Unde poti merge cu 500, 1.000 si 2.500 de euro in vacanta de iarna. Si iarna, statiunile bulgaresti sunt mai ieftine decat cele din Romania. Spre exemplu, un sejur de sapte nopti la un hotel de trei stele din Bansko cu demipensiune costa in perioada 6 -31 martie, 290 de euro. Un sejur de sapte nopti cazare la un hotel de trei stele cu mic dejun pe plaiurile mioritice pentru doua persoane la Poiana Brasov costa 560 de euro dupa data de 15 ianuarie, scrie Gandul.

IFC ar putea prelua 3,5% din Banca Transilvania prin conversia obligatiunilor in actiuni. IFC (International Finance Corporation), divizia de investitii a Bancii Mondiale, ar putea deveni unul dintre cei mai importanti actionari ai Bancii Transilvania (TLV), cu circa 3,52% din capital, daca va decide pana la finalul lunii noiembrie sa-si converteasca in actiuni obligatiunile in valoare de 20 mil. dolari pe care le detine din 2005. Emisiunea de obligatiuni, in valoare totala de 25 mil. dolari, ajunge la maturitate in iulie 2010, scrie Ziarul Financiar.

Bancherii nostri isi plimba salariile prin Cipru. Multi manageri de top din banci evita impozitarea pe salarii prin firme cu sediul in paradisuri fiscale, precum Cipru, a declarat, pentru ziarul BURSA, George Butunoiu, proprietarul firmei de consultanta cu acelasi nume, subliniind ca solutia este adoptata inclusiv de "bancherii mai mici", cu salarii de peste 8.000 de euro, scrie Bursa.

Mercedes SLS AMG (video). Mercedes-Benz a publicat noi imagini si filmulete cu viitorul model SLS AMG. Noul vehicul a fost expus in premiera mondiala in luna septembrie 2009 la Salonul Auto de la Frankfurt si va fi lansat in primavara anului 2010. Pretul de vanzare este de 177.310 euro cu TVA inclus, scrie StiriAuto.ro.

Gama MINI se va extinde, in urmatorii ani. Mult asteptatul Countryman, primul crossover de la MINI, isi va face aparitia pe piata in primul trimestru al anului viitor. Noutatile MINI vor continua cu alte noi modele, cei de la BMW avand planuri mari cu celebra marca britanica, la jumatate de secol de la aparitia acesteia, scrie 24auto.ro.

In cinci ani puteam sa facem o autostrada Bucuresti-Madrid. Unde sunt investitiile statului? Cu banii “investiti” de guvernele care s-au succedat in cinci ani la carma tarii s-ar fi putut construi, lejer, o autostrada de la Bucuresti pana la Madrid, la pretul “romanesc”, putin mai piperat decat al altora, de 6 milioane de euro pe kilometru. La pretul firesc, international, de aproximativ 4 milioane de euro, s-ar fi construit 4.700 de kilometri, deci drumul s-ar fi oprit undeva in Atlantic, scrie Money.ro.

Transferurile de conturi intre banci, posibile dupa jumatatea a lui 2010. Comisia Europeana a anuntat, marti, ca, la nivelul Uniunii Europeane, cu exceptia Romaniei, consumatorii au posibilitatea, de la 1 noiembrie, sa-si transfere mai usor conturile de la o banca la alta in cadrul aceluiasi stat membru, iar noua institutie de credit le va acorda asistenta pe tot parcursul operatiunii, scrie Capital.

Cum se coteaza un centimetru patrat de arta? Cotații pentru 1.000 de artiști romani, randamente anuale, marketing, networking și un CEO venit din banking: regulile pieței de arta incep sa se schimbe. Intrebarile iși cauta inca raspunsurile pe piața romaneasca – pe alte piețe l‑au gasit de mult. La Londra sunt zile in care volumul tranzacțiilor pe piața de arta „depașește cu mult“ volumul tranzacțiilor cu fonduri mutuale, scrie Money Express.

Liderul IT-ului polonez vrea noi achizitii in Romania. Asseco South Eastern Europe, parte a grupului polonez, isi propune sa cumpere patru noi companii din aceasta regiune. Asseco SEE dispune pentru astfel de masuri de un buget de 28,5 milioane de euro pe care il va cheltui in cel mult doi ani, potrivit reprezentantilor companiei. “Achizitiile din Romania depind foarte mult de oportunitatile care vor aparea in piata. Putem cheltui chiar majoritatea acestui buget in Romania”, a declarat Piotr Jelenski, CEO al Asseco SEE, citat de Business Standard.

Reteaua Leonardo a inchis 40 de magazine in Ungaria. Leonardo, cel mai mare retailer din sectorul de imbracaminte si incaltaminte, cu afaceri de 136 mil. euro, care a intrat in insolventa luna trecuta la presiunile creditorilor, continua planul de restructurare, urmatoarele magazine vizate fiind cele din strainatate, in Ungaria, Republica Moldova si Bulgaria. "Deja a inchis 40 de magazine in Ungaria, iar pentru celelalte s-a propus un termen de circa doua luni, scrie Ziarul Financiar.

Aston Martin Rapide in cele mai mici detalii. Aston Martin a dat publicitatii un set intreg de fotografii cu primul sau coupe cu patru usi din istorie, Aston Martin Rapide. Sedanul Rapide, ce se vrea a fi "calaul" lui Porsche Panamera, dispune de un motor de 6.0 litri care dezvolta 470 CP disponibili la 6000 de turatii, scrie AutoDigest.ro.