Dinescu are probleme cu „mosia”: a pierdut 600 de hectare de teren. Agentia Domeniilor Statului (ADS) a reziliat doua contracte de concesiune semnate cu Mircea Dinescu, prin care acestuia ii fusesera incredintate spre exploatare 600 de hectare de teren in Dolj, pentru neplata unor redevente si neconstituirea unor scrisori de garantie, a declarat pentru Mediafax Nicolae Giugea, presedintele ADS. „Nu stiu la ce adresa au trimis instiintarile, pentru ca eu din ianuarie locuiesc la Cetate. Eu am investit 600.000 de euro in via aia si sunt cel mai mare investitor agricol din judetul Dolj”, a spus Dinescu, scrie capital.ro.

Orasul fantoma: un uriaș pariu imobiliar pierdut. Pierderi de trei milioane de euro pe luna: iata deznodamantul pariului imobiliar facut de investitori in numele birourilor din Pipera. Un intreg oraș, șters aproape complet de pe lista de opțiuni a lumii de afaceri. Drumul spre ceea ce ar fi trebuit sa fie un „La Defense“ al micului Paris reprezinta astazi o aventura extrema pentru temerarii ce se incumeta sa ajunga la serviciu. Nu sunt trotuare. Nici treceri de pietoni. O singura linie de transport in comun, cu o frecvența de 10–20 de minute. Din autobuz cobori direct in strada, scrie Money Express.

Shimon Galon: Nimeni nu a anticipat criza. Vanzarea America House? Prost sa fii, noroc sa ai. Shimon Galon, cel care conduce de zece ani operatiunile locale ale companiei israeliene GTC si totodata unul dintre cei mai experimentati dezvoltatori imobiliari din Romania, admite faptul ca a fost luat prin surprindere de criza din real estate inceputa de aproape doi ani, dar nu are de gand sa renunte la proiectele locale. "Nimeni nu a stiut nimic. Toate sunt povesti. Vanzarea America House (cladire din vanzarea careia GTC a facut in 2007 un profit de 70-80 mil. euro -n.r.)? Prost sa fii, noroc sa ai, scrie Ziarul Financiar.

Programul „Rabla”, superafacere pentru bisnitari. Minimum 400 de lei, maximum 1.500 de lei. Atat le ofera speculantii varstnicilor care nu au suficienti bani pentru a-si achizitiona o masina noua, pe baza tichetului valoric obtinut pentru vechiul autoturism trimis „la casat”. „Tichetul are o valoare de 3.800 de lei. In multe cazuri nu poate reprezenta insa «avansul » pentru o masina noua. Asa ca au intrat in scena speculantii. Cumpara tichetul de la cei saraci, in mare parte varstnici, cu sume cuprinse intre 400 si 1.500 de lei. Apoi, fie il vand mai departe la preturi mai mari, fie strang mai multe tichete si le folosesc drept avans pentru achizitionarea unor masini noi”, a explicat un angajat al unui centru de colectare a fierului vechi din Capitala, scrie evz.ro.

Depozitarul Central vrea sa devina Banca Brokerilor. Conducerea Depozitarului Central vrea sa extinda gama de operatiuni pe care le ofera membrilor sai cu operatiuni specifice conturilor de numerar, dupa modelul Euroclear si al depozitarilor din Austria si Elvetia. Astfel, Depozitarul Central ar putea sa imprumute brokerii cu banii necesari decontarii tranzactiilor pe piata de capital, in schimbul garantarii acestora cu instrumente financiare din portofoliu. La randul lor, intermediarii ar avea posibilitatea sa isi plaseze banii pentru decontare in conturi deschise la Depozitar, primind, in schimb, o anumita dobanda procentuala, scrie Bursa.

Cum ar putea arata Dacia Duster tunat! Dacia Duster nici nu a fost inca lansat, insa o prima schita cu o versiune tunata a SUV-ului si-a facut aparitia pe Internet. Vehiculul preparat are un aspect mai agresiv, un nou spoiler fata, noi praguri laterale si noi jante. Dacia Duster va fi prezentat in premiera la Salonul Auto de la Geneva. Preturile pentru Romania ar putea porni de la aproximativ 12.000 euro cu TVA, ajungand pana la 17.000 de euro pentru versiunea cu toate dotarile si tractiune integrala, scrie StiriAuto.ro.

O lume unde femeile antreprenor sunt mai multe decat barbatii: Second Life. Aura Tatu nu are conturi de milioane de euro (inca) si nici nu este sefa la vreo multinationala. Si-a pornit, insa, propria afacere intr-un domeniu extrem de neconventional. Daca cineva v-ar fi spus acum 5 ani ca se pot face bani din „lumile virtuale”, ati fi zis ca aveti in fata un nebun... Aura a reusit: a dezvoltat Bucurestiul Virtual din Second Life, unde incep sa se intample lucruri - se organizeaza evenimente, baluri, petreceri - si a convins companii mari de pe piata autohtona sa-si deschida birouri acolo, scrie capital.ro.

Sfatul celui mai puternic CEO: Curaj la masuri nepopulare. Mariana Gheorghe, 54 de ani, directorul general executiv al Petrom, cea mai mare companie din Romania, cu afaceri de circa 3 mld. euro, spune ca dobandirea curajului din partea clasei politice in ceea ce priveste luarea unor masuri nepopulare este cheia catre un 2010 mai bun decat anul trecut. "Pe plan modial, cred ca anul 2010 va fi unul mai usor. Pentru Romania va fi unul mai greu din mai multe motive. Pe de o parte traim acest decalaj fata de tarile dezvoltate. Pe de alta parte mai este un factor, unul intern, care ne ingreuneaza situatia. Pentru a avea sanse sa crestem in 2010 ne trebuie forta institutionala de a lua decizii nepopulare. Acest lucru presupune mult curaj politic. Le doresc acest lucru celor care ne conduc", spune Gheorghe pentru Ziarul Financiar.

Companiile nu renunta la articolele promotionale. Fie ca se asteapta la cresteri ale bugetelor de marketing, fie ca prevad scaderi, pe fondul unui context economic inca dificil, jucatorii de pe piata promotionalelor considera ca folosirea acestor produse va ramane in strategia de marketing a firmelor. Potrivit unui studiu realizat de Basis&Basis Romania (n. red. - pe un esantion de 149 de companii multinationale si nationale cu diverse domenii de activitate), 60% dintre companiile chestionate au taiat bugetele de publicitate si, implicit, promovarea prin materiale promotionale. In acelasi timp, companiile care au mentinut investiile in materiale promotionale, au diminuat valoarea acestora cu pana la 40%, scrie Startups.ro.

O noua generatie Volkswagen Sharan, dupa 15 ani. Cu o linie sobra, chiar conventionala, noul Sharan aduce, in sfarsit, atat de necesara improspatare pentru MPV-ul german. Noua generatie a crescut cu 22 cm in lungime (4,85 m), cu 9,2 in inaltime (1,9 m) si este mai ingusta cu 1,2 (1,72 m) decat primul Sharan. Marirea ampatamentului cu 7,5 cm, pana la 2,92 m, ofera mai mult spatiu in interior, pentru pasageri si bagaje. Volumul portbagajului este de 711 litri si poate fi marit pana la 2.297 litri. Prin montarea celui de-al treilea rand de scaune, Sharan poate lua la bord pana la 7 persoane, scrie 24auto.ro.

Cum au devenit mașinile recuperate un business permanent. Declicul s‑a produs odata cu criza: numarul celor care nu și‑au mai putut plati ratele la mașina a explodat, iar parcurile auto au inceput sa se umple de mașinile aproape noi recuperate de firmele de leasing (in mai 2009, la nivelul intregii țari erau recuperate 10.000 de mașini). Fenomenul a fost aproape instantaneu: nefiind pregatite pentru valul de mașini recuperate, companiile de leasing, care nu au nici spațiu de depozitare, nici echipe specializate de vanzari (ca sa nu mai vorbim de intreținere), s‑au vazut nevoite sa apeleze la aproape toți dealerii de mașini noi și rulate, la parcurile de second‑hand și chiar la targurile de samsari – cum sunt numiți cei care aduc mașini rulate din Occident, scrie Money Express.