Preturile la locuinte nu au scazut destul pentru a dezgheta piata. Dezvoltatorii afirma ca bancile nu accepta ieftinirea locuintelor. Preturile la locuinte au scazut cu circa 40-50% in ultimii doi ani, insa in continuare orasul este impanzit de anunturi "de vanzare" la balcoanele blocurilor. Cum se apara jucatorii din piata? Dezvoltatorii sustin ca nu pot sa reduca preturile sub nivelul minim la care s-au inteles cu bancile, care la randul lor spun ca urmaresc interesele deponentilor. In acelasi timp proprietarii de apartamente vechi fac pretul "dupa cum vad pe internet". Mihai Bogza, presedintele Bancpost, sustine ca bancile au un interes comun cu dezvoltatorul, acela ca proiectul sa fie vandut in conditii care sa asigure rambursarea creditului si ca exista o anumita flexibilitate in negocieri, dar ca aceasta are limite, scrie Ziarul Financiar.

O noua lovitura a Cehiei pentru FMI. Dupa ce un oficial bancar ceh a acuzat ca Fondul Monetar International a accelerat criza din statele Europei de Est, institutia internationala mai primeste o lovitura ceha. FMI a efectuat o evaluare de slaba calitate a Cehiei la inceputul anului trecut, contribuind astfel la valul de informatii negative eronate care desenau un peisaj sumbru al situatiei financiare a statului, a declarat Miroslav Singer, viceguvernator al bancii centrale de la Praga, scrie capital.ro.

Executii pe nimicuri casnice. Tot mai multi patroni de intreprinderi mici reclama ca sunt executati de catre Fisc pentru datoriile pe care nu le mai pot onora catre stat din cauza crizei. Unele dintre firme au datorii marunte, dar statul neindurator le scoate la vanzare tot ce le gaseste prin sedii. Situatia capata aspecte tragi-comice: Administratia Finantelor Publice Bailesti vrea sa scoata bani frumosi pentru bugetul de stat prin vanzarea unei chiuvete din inox si a unui pat extensibil cu saltea, cea de la Bacau considera ca poate acoperi datoriile firmei executate prin vanzarea unei truse de rame, iar cea de la Suceava anunta vanzarea unei lazi frigorifice, iar exemplele pot continua, scrie Bursa.

Asigurare RCA fara valoare. Asigurarea obligatorie RCA, pe care fiecare proprietar de autoturism e obligat sa o incheie, se dovedeste deseori inutila intrucat firmele de asigurari refuza sa acorde despagubirile. Un exemplu in acest sens este cel al soferilor implicati in accidente de circulatie, in urma carora se intocmesc dosare penale. In acest caz, daca soferul nevinovat n-are polita CASCO, e obligat fie sa-si repare masina pe banii lui, fie sa astepte finalizarea procesului pentru a beneficia de reparatiile oferite de polita RCA a soferului vinovat, scrie evz.ro.

Un Rolls si o vila de 400.000 €, cele mai scumpe „recuperate”. Companiile de leasing au scos la vanzare bunuri recuperate al caror pret depaseste chiar si 400.000 de euro, printre cele mai scumpe numarandu-se un teren cu locuinta din Ploiesti (431.000 de euro), o vila in Ramnicu Valcea (405.000 euro) si un automobil Rolls Royce Phantom Cabriolet - foto (288.000 de euro). Aceste bunuri au fost recuperate de la clienti care au intrat in incapacitate de plata, iar acum firmele de leasing se chinuie sa le revanda. Rolls Royce-ul, de exemplu, este postat pe site-ul Tiriac Leasing din august anul trecut, dar atunci se vindea la un pret mult mai mare, de 460.000 de euro, scrie Ziarul Financiar.

Lotus Elise facelift, sportiva cu cele mai mici emisii din segmentul sau la nivel mondial. Lotus a anuntat ca modelul restilizat Elise are cel mai mic nivel de emisii de CO2 din segmentul masinilor sport la nivel mondial - 149 g/km. Producatorul a reusit sa atinga aceasta performanta datorita noului motor de 1.6 litri VVT-I. Acesta dezvolta 134 CP si ii permite masinii de 876 kg de la 0 la 100 km/h in 6.5 secunde. Elise are un consum de 5,04 litri la 100 km in afara orasului, scrie StiriAuto.ro.

Doua Ferrari 599 GTO ajung in Romania. Cine cumpara o astfel de masina. Ferrari 599 GTO (Gran Turismo Omologato) va fi prezentat in premiera mondiala miercuri, 14 aprilie, la Modena in cadrul unei ceremonii restranse, potrivit oficialiilor Forza Rossa. Italienii vor construi doar 599 de modele Ferrari 599 GTO, iar in tara noastra vor ajunge doua masini, au declarat pentru capital.ro reprezentantii Forza Rossa. 599 GTO este cel mai rapid Ferrari din toate timpurile, potrivit constructorului italian. Masina ajunge la 100 de km/h in 3,35 secunde, iar viteza maxima este de 335 km/h. Aceasta viteza este posibila datorita motorului V12 de 6 litri si 670 de cai putere, scrie capital.ro.

Topul dobanzilor la depozitele in lei. Cea mai mare e dublul inflatiei. Anul trecut, cand erau dornice sa isi umple seifurile cu lei, bancile ofereau dobanzi de pana la 16% la depozitele populatiei. Intre timp, nevoia de lichiditate a scazut iar bancherii au redus bonificatiile cu jumatate. In momentul de fata castigul este doar de doua ori mai mare decat inflatia, in timp ce anul trecut era triplu. Cea mai mare dobanda la depozitele in lei, de 9%, este oferita in prezent de Romexterra Bank, pentru o scadenta de trei luni. Banca Romaneasca are o dobanda, la trei luni, de 8,5%, la fel ca si Millennium Bank, scrie Gandul.

5 instrumente de care va puteti folosi pentru a determina clientii sa revina. Pentru a putea sa fiti pregatiti in a oferi un serviciu exceptional de fiecare data, va prezentam un sistem de 5 instrumente de care va puteti folosi pentru a creste gradul de satisfactie al clientilor si a-i determina sa revina. Acesta va ofera o modalitate usoara de a grupa lucrurile ce trebuie sa le stiti despre compania dumneavoastra. 1. Oamenii. Nimeni nu poate face totul pe cont propriu. Avem cu totii nevoie de multe ori si de ajutorul altor colegi pentru a putea oferi clientilor un serviciu exceptional de fiecare data. De aceea, echipele sunt extrem de importante. 2. Produse (servicii). Trebuie sa stiti toate detaliile produselor si serviciilor oferite de compania dumneavoastra. Trebuie sa stiti caracteristicile lor, beneficiile, preturile, precum si produsele oferite de firmele concurente, scrie Excellence Club.

Citroen C3 AirCross. Citroen AirCross este derivat din micul MPV C3 Picasso, de care se diferentiaza prin kit-ul exterior specific unui model off-road. Calandrul cromat si barele longitudinale din aluminiu sunt completate de suspensia si parasocurile modificate si roata de rezerva amplasata la exterior, asimetric, pentru a-i accentua aspectul de automobil de aventura. Rotile sunt mai mari, cu jante din aliaj usor si pneuri cu profil adecvat rularii si pe drumuri mai dificile. Noul Citroen C3 AirCross va fi disponibil pe piata incepand din a doua jumatate a acestui an, scrie 24auto.ro.

De ce isi lanseaza romanii propria afacere? Printre principalele motive enumerate de consultanti se afla identificarea unei oportunitati sau nise de piata, in urma unei calatorii facute de antreprenor in afara tarii. Acesta fie incearca sa replice afacerea vazuta in strainatate, fie sa beneficieze de segmentul de piata descoperit. "Oamenii identifica acest gen de oportunitati si incearca sa le plieze la specificul local si sa gestioneaze o afacere de genul acesta in zona in care activeaza", spune pentru startups.ro Eusebiu Burcas, Director Executiv la De Klausen Consult. Afacerile pot porni si de la intentia de a satisface nevoile de consum ale unor parteneri cu care deja exista relatii de colaborare, scrie Startups.ro.

Ar trebui YouTube, Facebook, alti ISP sa plateasca pentru trafic? Iata ca se pune de o coalitie a operatorilor telecom impotriva Google. Telefonica Spania, France Telecom si Deutsche Telekom vor sa forteze gigantul internetului sa plateasca pentru largimea de banda (traficul) consumat(a) de YouTube si alte servicii. La 3GSM, Congresul Mondial al telefoniei mobile de la Barcelona, Vittorio Colao, seful Vodafone s-a rastit si el la Google. In mod repetat, magnatul Rupert Murdoch, proprietarul grupului media News Corp, s-a declarat deschis impotriva Google… Operatorii telecom din ”alianta anti-Google”, vor sa isi atraga de partea lor si furnizorii de continut, cum ar fi publisherii, spune si César Alierta, seful Telefonica, scrie Business Cover.