Impactul crizei, mai dureros anul acesta pentru firme decât în 2009. Nevoiţi să reducă drastic costurile pentru a-şi salva firmele în perioada de criză, managerii se confruntă cu eficienţa tot mai scăzută a angajaţilor şi au probleme cu dezvoltarea planificării strategice. Greul abia anul acesta începe. Influenţa crizei asupra firmelor în care lucrează a fost considerată mai accentuată în prezent decât în cursul anului trecut de către majoritatea managerilor (56%) chestionaţi în cercetarea „Provocări manageriale şi evoluţia organizaţiilor“, ediţia 2010, scrie Capital.ro

Business ReportFoto: Colaj foto

Costul unui an de criză în industria bancară: 4.200 de concedieri şi peste 200 de sucursale închise. Peste 4.200 de posturi lichidate şi 211 sucursale închise reprezintă bilanţul adaptării sistemului bancar la declinul pieţei creditului începând din 2009, de când efectele crizei au devenit vizibile la nivel local. Personalul din bănci era la nivelul lunii martie cu peste 3.000 de oameni mai mic faţă de aceeaşi lună a anului trecut, coborând la 67.387, în timp ce numărul unităţilor a scăzut cu mai mult de 100, ajungând la 6.341. Pe de altă parte, nivelul salariilor din bănci s-a conservat destul de bine, fiind menţinut în lunile obişnuite deasupra palierului de 3.000 de lei, în timp ce în perioadele de sărbători a continuat să urce la 4.000 de lei sau chiar mai sus, scrie ZF.ro

Lipsa clienţilor obligă proprietarii să transforme clădirile după cerere. Lipsa clienţilor obligă tot mai mulţi proprietari de imobile să vină cu soluţii inventive pentru a le face vandabile. Astfel, apartamentele cu suprafeţe mari sunt reconfigurate în garsoniere, mallurile devin centre de tip outlet, iar hotelurile se transformă în clădiri de birouri, scrie Capital.ro

Un şantier ca un puzzle: 1.500 de oameni şi sute de companii fac la Brazi prima centrală nouă pe gaze din ultimii 20 de ani. La Brazi, lucrările de construcţie ale centralei pe gaze de 860 MW pe care o realizează Petrom au trecut deja de jumătate, 1.500 de oameni şi sute de companii din toată lumea ridicând prima unitate de acest tip din ultimii 20 de ani din România. Şantierul este ca un puzzle, spune viitorul şef al centralei, care va fi mai mare decât un reactor de la Cernavodă. Petrom, cea mai mare companie locală, a început construcţia centralei la jumatatea anului trecut, în care va investi 500 de milioane de euro, intrarea pe piaţa energiei fiind una dintre cele mai importante mişcări strategice pe care producătorul de petrol şi gaze le-a făcut după privatizarea din 2004, scrie ZF.ro

Taierea salariilor bugetarilor, un mare pericol pentru piata auto. Vanzarile Dacia pe piata romaneasca risca sa se prabuseasca, pe fondul scaderii salariilor si pensiilor, a declarat Marius Carp, seful Asociatiei Concesionarilor Dacia-Renault, pentru DailyBusiness.ro. Cine nu va scapa rapid de tichetele Rabla, risca sa le vanda la un pret infim sau sa ramana cu ele in buzunar.

Prigoană: Statul trebuie să dea o garsonieră pentru fiecare nou-născut. Deputatul crede că natalitatea ar spori rapid dacă fiecare nou născut din România ar fi împroprietărit gratuit de stat. Cât priveşte problema pensiilor Prigoană afirmă răspicat că nu există niciun risc de neplată cel puţin în acest an. Sistemul de pensii românesc se îndreaptă cu paşi mari către colaps şi nu atât din cauza crizei cât mai ales din cauza problemei demografice, crede deputatul Silviu Prigoană, scrie Money.ro Money.ro

Tăierea salariilor în firmele de stat bate pasul pe loc. Guvernul amână luarea unor decizii concrete în vederea reducerii lefurilor în companiile de stat. Unii directori nici nu vor să audă de tăieri de salarii, pe când alţii sunt la mâna sindicatelor. Guvernul nu a reuşit să găsească formula legală prin care să reducă salariile angajaţilor din companiile de stat. Premierul Emil Boc a spus ieri că salariile acestor angajaţi vor fi plafonate la un nivel pe care guvernul urmează să-l decidă, scrie EVZ.ro

Cum sa fii platit in timp ce astepti ca investitiile tale sa-si revina. Indicele american S&P 500 a pierdut 8,2% in mai, lasand investitorii in fata catorva decizii dificile. Corectia pietei a impins multe investitii solide in lista perdantilor de la inceputul anului. In aceste conditii, ce poti face in timp ce stai in portofoliu cu o investitie pe pierdere, dar solida din punct de vedere fundamental? EconomicTimes.ro iti spune care sunt cateva optiuni pe care le ai. EconomicTimes.ro

Cine este mai low cost? Românii şi ungurii se bat în zboruri de vacanţă. Ungurii de la Wizz Air şi românii de la Blue Air îşi dispută prima poziţie pe piaţa românească a curselor aeriene low cost, fiecare susţinând că el este liderul. Între timp, cei doi "se bat" în noi destinaţii de vacanţă. După ce, anul trecut, clienţii com­­paniilor aviatice tradiţionale au migrat către cele de tip low cost, acum acestea îşi dispută prima poziţie pe piaţă. Două companii, cea maghiară Wizz Air şi cea autoh­tonă Blue Air, susţin fiecare că se află pe primul loc. Dincolo de metoda de calcul a numărului de pasageri, fiecare dintre cele două companii încearcă să-şi atragă cât mai mulţi clienţi prin introducerea de noi destinaţii, scrie Gandul.info

Porsche Panamera si Panamera 4, disponibile cu motorizare V6. Incepand din luna mai, atat Panamera cat si Panamera 4 sunt oferite ca versiuni de baza ale seriei de modele Gran Turismo de la Porsche. Ambele modele sunt propulsate de un motor de ultima generatie de 3,6 litri V6, cu injectie directa de combustibil, care dezvolta 300 CP si un cuplu maxim de 400 Nm. Urmand traditia Porsche, Panamera isi transmite puterea pe sosea prin rotile din spate, pe cand Panamera 4 are in dotarea standard tractiunea integrala activa, scrie 24auto.ro 24auto.ro

Cum întâmpină băncile bugetarii cu credite. Bancherii spun că măsurile de austeritate impuse de autorităţi vor aduce noi reeşalonări şi rescadenţări ale creditelor şi vor afecta 25-30% din clienţi. Restanţele populaţiei la credite au depăşit 950 de milioane de euro, iar reducerea salariilor bugetarilor ameninţă bancherii cu noi întârzieri la plata ratelor. După ce anul trecut câteva sute de mii de angajaţi din mediul privat şi-au pierdut locul de muncă sau au suportat reduceri ale salariilor, acum, a venit rândul bugetarilor, scrie Adevarul.ro

Primele reglementari de siguranta pentru masini electrice. Masina electrica, un tip de automobil pe care toti constructorii auto de renume din lume il vor adopta in urmatorii ani, este supusa primelor reglementari de siguranta in Europa. Comisia Europeana spune ca toate cele 27 de guverne membre ale Uniunii Europene (UE) ar trebui sa-si proteje cei 500 de milioane de locuitori prin adoptarea de reguli pentru masinile electrice, care sa apere soferii de socuri electrice si de posibile scapari de gaze toxice, scrie StiriAuto.ro