Vanzarile legale scad, contrabanda cu tigari creste. Minoritatea fumatorilor din Romania este obligata de Guvern sa plateasca cu 37,5% mai mult pentru un pachet de tigari legal fata de 2009. Statul pierde un miliard de euro. Cea mai lovita categorie de produse de scumpirile din acest an este cea a tutunului. "In ultimul an si jumatate, pretul la tigari a crescut cu peste 65%, datorita majorarii fara precedent a accizei, cu 48% (de la 50 de euro pe mia de tigari in aprilie 2009 la 74 de euro in ianuarie 2010), la care s-a adaugat diferenta de curs valutar si cresterea TVA", spune Andrei Vasilescu, Director Corporate Affairs Romania & Bulgaria la Philip Morris, scrie Capital

Business ReportFoto: Colaj foto

Cum vor statele UE sa scape de datorii, dar sa nu saraceasca. Tendinta statelor europene, din ultimul deceniu, de a micsora taxele va fi dificil de continuat atata timp cat datoriile guvernelor si imbatranirea populatiei cer finantare tot mai mare. Statele Uniunii Europene au incercat, in ultimii doi ani de criza financiara, sa impace prin politica de taxare bunastarea sociala cu relansarea economica. In vreme ce cheltuielile pentru beneficiile financiare acordate multor segmente de populatie au tot crescut de la an la an, taxele, atat pe veniturile individuale, cat si pe profiturile companiilor s-au redus lent. In medie, impozitele pe venit au scazut in UE cu 10% din 1995 pana in 2010, iar cele pe profit, cu 12%, scrie Capital

Cine sunt cei mai puternici 50 de antreprenori romani: constructiile, farma sau distributia asigura si in criza vanzari de sute de milioane de euro. 15 din cele mai mari 50 de companii private romanesti au inregistrat afaceri mai mari cu cel putin 30% in lei in 2009 fata de 2008, in primul an de recesiune dupa noua ani de crestere. 8 mld. euro ruleaza cele 50 de companii romanesti, adica 3,2% din cifra de afaceri a companiilor din Romania Romcar, importatorul Ford pana la 1 august, Ambient Sibiu si Interagro au inregistrat cele mai drastice scaderi de vanzari, cu un minus de cel putin 30% fata de 2008, scrie ZF

Ce propuneri pentru relansare au avut Patriciu si Tiriac Jr. in fata FMI-ului. Daca miliardarul Patriciu cere privatizarea imediata a CFR-ului, fiul miliardarului Tiriac considera ca vanzarea caselor si terenurilor din patrimoniul RAAPPS poate fi o solutie pentru cresterea veniturilor bugetare. Reprezentantii FMI au avut miercuri o intalnire cu cinci oameni de afaceri locali, membri ai Asociatiei Oamenilor de Afaceri din Romania (AOAR), printre care si Dinu Patriciu si Ion Alexandru Tiriac, carora le-a fost cerut sa isi expuna problemele cu care se confrunta si sa prezinte propriile propuneri pentru relansarea economica, scrie ZF

Topul celor mai mari 50 de companii cu capital privat romanesc. Primele 50 de companii cu capital privat romanesc din punctul de vedere al cifrei de afaceri au avut venituri de 8 mld. euro. In top apar cel putin zece nume de antreprenori foarte discreti desi ruleaza afaceri de peste 100 mil. euro. ZF a realizat in premiera topul celor mai mari companii cu capital privat romanesc sau detinute de antreprenori straini ce isi concentreaza businessul pe piata locala. Desi 50 de businessuri romanesti ruleaza doar cat cele mai mari cinci firme straine din economie (Petrom, Dacia, Rompetrol, Metro, Orange), antreprenorii romani reusesc sa se impuna in domenii precum constructiile, farma sau distributia, scrie ZF

Topul celor mai mari dobanzi la depozitele in lei si euro. Dobanzile depozitelor s-au oprit din scaderea accentuata din ultimul timp, atat in cazul economiilor in lei cat si al celor in euro. Vedeti care sunt cele mai bune dobanzi oferite de banci pentru economiile pe 3, 6 si 12 luni. In prezent, bancile ofera dobanzi similare pentru toate tipurile de scadente ale economiilor in lei, fie acestea de trei, sase sau doisprezece luni, topul celor mai mari cinci dobanzi la economiile de peste 10.000 de lei incluzand valori de 7,5% pe an si 8% pe an sau aproape de acest nivel, scrie Daily Business

Cum a revenit Flanco din iad inapoi in piata: De la "zero lei in cont" la "ne relansam in forta". 7 trimestre consecutive de pierderi, luna decembrie a anului trecut cu rafturile magazinelor aproape goale, distribuitori ce au refuzat timp de doua saptamani orice colaborare si creditori aliniati la usa companiei. Este povestea de groaza prin care trecea Flanco in urma cu cateva luni, cand soarta companiei parea pecetluita. Cu toate acestea, acum Flanco anunta iesirea din insolventa, cel mai probabil in septembrie, cand promite reintrarea in forta pe piata. Care este reteta anuntatei reveniri? "Multi concurenti s-au bucurat, in sinea lor, cand au auzit de intrarea in insolventa a Flanco, in decembrie 2009. Unele publicatii deja puneau egal intre insolventa si faliment. Cu toate acestea, din decembrie 2010 vom reintra pe piata in forta, gata sa atacam luna cea mai buna din an cu forte maxime", declara, increzator, Adrian Olteanu, director executiv al Flanco, scrie Daily Business

Ce slujbe se cauta: managerii, trainerii si reprezentantii de vanzari. Managerii cu experienta in vanzari, asigurari si marketing, ca si cei capabili sa conduca departamentele economice ale diferitelor companii sunt cei mai ofertati pe site-urile de recrutare. Firmele dau drumul la angajari, insa nu pe banda rulanta, pentru ca numai specialistii din anumite domenii sunt doriti, in timp ce muncitorii calificati si cei cu studii medii mai au de asteptat. In prima jumatate de an, angajatorii au cautat in primul rand manageri, traineri si reprezentanti de vanzari, potrivit site-ului de recrutare myjob.ro, care remarca o crestere a numarului de oferte de munca in perioada ianuarie-iunie 2010, scrie Gandul

Cum a reusit Tarom sa-si creasca numarul de pasageri in plina criza. Dupa ce anul trecut inregistrase un recul de 13%, in primele sase luni ale lui 2010 numarul de pasageri transportati de Tarom a crescut cu 31%. In acest ritm, compania va egala rezultatele din 2008. Compania aviatica nationala Tarom a transportat in primele sase luni ale anului in curs peste 900.000 de pasageri, cu 31% mai multi decat in aceeasi perioada din 2009. Oficialii companiei pun cresterea pe seama faptului ca anul trecut au fost lansate mai multe rute noi. "In 2009, Tarom a inaugurat operarea pe 11 noi rute (Amsterdam, Bari, Dubrovnik, Lyon, Geneva, Salzburg, Strasbourg, Venetia, Zurich, Budapesta si Belgrad), iar extinderea retelei a continuat si in 2010, cand in orarul de vara au fost introduse inca trei noi destinatii: Nisa, Riga si Damasc", au precizat oficialii societatii, scrie Gandul

Noul Cod Fiscal ar putea introduce impozitul de 16% pe dobanzile incasate de banci si firmele de leasing. Desi vag si interpretabil unul dintre paragrafele din normele de aplicare sugereaza acest lucru. "Cota de 16% se aplica si altor venituri de natura dobanzilor cum ar fi: dobanzile in cazul contractelor de leasing financiar, dobanzile la creditele intragrup, precum si dobanzile aferente depozitelor colaterale, conturilor escrow...", arata articolul 91, modificat. Desi ar fi trebuit sa raspunda la toate intrebarile privind felul in care va actiona noul Cod Fiscal, normele de aplicare ridica, iata, alte semne de intrebare. Eu zic sa nu ne dam cu parerea pana cand nu vor fi publicate normele in Monitorul Oficial, scrie Romania Libera

Piata auto second este in colaps. O veste buna daca mai ai ceva bani. "A fost a unei batrane care folosea masina sa mearga la cumparaturi de cateva ori pe an. E ca noua." Pe la inceputul afacerilor cu masini second aduse din Germania auzeam acest text frecvent de la samsari. Chiar daca masina era de fapt un harb cu sute de mii de kilometri. Intre timp chiar daca masina a fost a unei nemtoaice batrane care mergea doar la piata nu o mai cumpara nimeni. Pur si simplu nu mai sunt bani. Probabil samsarii din targurile auto sunt cei mai ghinionisti afaceristi de pe plaiurile mioritice. Daca pana acum un an doi in urma ii concurau doar vanzatorii de autoturisme noi, acum conditiile pietei s-au schimbat dramatic: firmele de leasing si bancile se bat pentru clienti alaturi de vanzatorii traditionali, scrie Money

Viitorul in stil Porsche: de la 918 Spyder de serie, la modele electrice. n sfarsit, zvonurile sunt confirmate oficial: Porsche a anuntat dezvoltarea unui nou model de serie, pe baza spectaculosului concept cu propulsie hibrida plug-in 918 Spyder, prezentat in primavara, la Salonul de la Geneva. Constructorul german nu a precizat cand va lansa versiunea de serie, despre care presa auto spune ca va fi comercializata la un pret de circa 630.000 de dolari. In schimb, Porsche anunta ca viitorul 918 Spyder va fi dezvoltat la Weissach si se va asambla la Zuffenhausen, intr-o serie limitata, scrie 24auto

Cum sa economisiti bani in disputele cu creditorii. Mediatorii sunt persoanele care va pot ajuta sa treceti peste problemele pe care le aveti cu banca fara a mai ajunge intr-o sala de tribunal, unde sa pierdeti si timp, si bani. Odata cu bine-cunoscuta criza financiara care a facut multe victime printre cei cu credite la bancile din Romania a mai a aparut o profesie - cea de mediator. Acestia pot ajuta ambele parti aflate intr-un conflict. Mediatorii bancari sunt cei la care puteti apela pentru a nu mai ajunge in instanta, unde un astfel de proces se poate intinde pana la cativa ani, scrie EVZ

Amnistia fiscala, solutie italiana pentru Romania? Oamenii de afaceri au propus reprezentantilor FMI un program de repatriere a sumelor plecate din Romania, printr-o taxare scazuta. FMI nu a comentat masura, dar a catalogat-o drept interesanta. Guvernantii ar putea readuce in tara zeci de miliarde de euro prin adoptarea amnistiei fiscale, spun oamenii de afaceri. Economistii spun ca masura este buna, insa pe termen scurt. Ion Ion Tiriac a propus miercuri seara Fondului Monetar International, in cadrul intalnirii dintre delegatia institutiei internationale la Bucuresti si oamenii de afaceri, amnistia fiscala, scrie Adevarul

Daca rezultatele financiare sunt bune, de ce nu cresc actiunile? Pana in prezent, 77% dintre companiile din componenta indicelui S&P 500 au raportat rezultate financiare care au depasit asteptarile pietei si care au condus la scaderea ratelor PER (pret/profit pe actiune), relateaza CNBC. Cu toate acestea, actiunile nu au crescut, iar brokerii spun ca trei lucruri pot explica aceasta situatie. "Totul se reduce la trei lucruri: teama, incertitudinea si lipsa de incredere in puterea viitoare a economiei", a declarat, pentru CNBC, Erik Ogard, director in cadrul Russell Investment Group, scrie Economic Times

Google dezvolta (inca) un rival pentru Facebook, de parca nu ar fi invatat nimic din esecul cu Google Buzz. Puternica companie de servicii online discuta cu mai multi furnizori de jocuri online pentru a implementa produsele acestora intr-o retea sociala mai larga decat incercarile sale de pana acum, un adevarat rival pentru Facebook, conform unor surse apropiate Google, citate de Wall Street Journal, scrie Business Cover