Cat mai valoreaza casa ta. Harta preturilor din marile orase. Pe o piata imobiliara incremenita inca in povestile boomului de acum doi ani, tranzactiile se numara pe degete. O radiografie a preturilor locuintelor vechi din Bucuresti surprinde scaderi semnificative si fata de sfarsitul lui 2009. Pretentiile proprietarilor s-au ajustat, in medie, cu 7-10% in primele noua luni ale anului. Raman totusi discrepante majore intre diferitele zone ale Capitalei. Daca un apartament central din zona Dorobanti este scos la vanzare cu circa 95.000 de euro, unul similar, dar din Drumul Taberei, pe Compozitorilor, este evaluat de proprietari la numai 49.000 de euro, conform site-urilor de anunturi imobiliare. In cazul unui cartier semicentral, precum Dristorul, care beneficiaza si de avantajul apropierii metroului, proprietarii ar vrea sa vanda un imobil cu doua camere cu 61.000 de euro, informeaza Gandul.

Business ReportFoto: Colaj foto

A deprecia sau a nu deprecia cursul, intrebarea strategica pentru economia romaneasca. Pe 4 octombrie 2004, cursul leu-euro era 4,12. Azi este 4,26 lei/euro, cu 3% mai mare. Intre timp inflatia a fost 42%. Cat de sustenabil este acest curs si cat costa economia sustinerea lui? Dar cat ar costa o depreciere abrupta? Intensificarea inclestarii la nivel mondial pentru protectia economiilor si sprijinirea exporturilor prin deprecierea monedelor din ultimele saptamani aduce in prim-plan si in Romania problema cursului de schimb. Tot mai multi oameni de afaceri si analisti afirma ca economia se sufoca in lipsa unei deprecieri a leului si se intreaba cat ne mai permitem sa mentinem un curs de putin peste 4 lei un euro, aproape de nivelurile din 2004, desi intre timp inflatia acumulata a fost de 42%. Articolul complet in Ziarul Financiar.

Patru scenarii pentru cum va arata internetul in 2025. Este tehnologia prietenul omului sau un bumerang in propriile noastre maini? In conditiile in care totul se conecteaza la internet, vor fi autostrazile informationale infrastructura care ne usureaza viata si munca, sau locurile unde atacurile infractorilor cibernetici vor ajunge la ordinea zilei? Si, mai ales, cine ar putea sa raspunda al aceste intrebari? Noi insine, spun cercetatorii, iar internetul viitorului va arata asa cum il facem noi, inca de pe acum. Afla mai multe de pe businesscover.ro.

Cum a evoluat Romania la turneul final al secolului, Shanghai 2010. Zeci de intalniri si sute de discutii cu posibili parteneri chinezi in cadrul a cinci miniexpozitii tematice. 28 de milioane de dolari. La atat se ridica previziunile Ministerului Economiei referitoare la contractele pe care le vor incheia companiile romanesti cu parteneri chinezi ca urmare a expunerii in cadrul targului international Shanghai 2010. Rezultatele vizeaza cele cinci luni scurse de la inceperea targului la inceputul lunii mai, scrie money.ro.

Proiect: scutire-surpriza de contributii sociale. Persoanele fizice autorizate care au si carte de munca sunt scutite de plata contributiilor sociale, conform noii legi a pensiilor. Sarabanda modificarilor legislative la contributiile sociale datorate de persoanele care au venituri din activitati independente pare fara sfarsit. Dupa ce, in ultimele trei luni, guvernul a facut modificari peste modificari pentru a-i "captura" in mrejele sistemului pe toti cei care au venituri profesionale, noua lege a pensiilor anuleaza obligatia de plata a contributiilor sociale pentru persoane fizice autorizate (PFA) care sunt, totodata, salariate, informeaza EVZ.

Dacia, lider detasat in Franta in topul cresterii inmatricularilor. Dacia si-a triplat numarul de inmatriculari in Franta in primele noua luni, ajungand la 81.500 de autovehicule, devenind lider in topul cresterii numarului de inmatriculari. Piata auto franceza a urcat in perioada mentionata, fata de acelasi interval din 2009, cu doar 0,8% per ansamblu, ajungand la 1,6 milioane de unitati, potrivit Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile. Constructorul de la Mioveni si-a dublat astfel cota de piata in aceasta tara, de la 2,4% in primele noua luni ale anului trecut, la 4,9% in prezent. Ca numar de unitati vandute, Dacia a fost devansata, printre altii, de Renault (367.960 unitati), care are o cota de piata de 22,2% si Peugeot (296.400 unitati). Detalii in Gandul.

Un doctor in economie acuza: Isarescu ramane populistul-sef. Avertismentul guvernatorului BNR, Mugur Isarescu, privind capcana populismului care ameninta Romania si consecintele deosebit de grave care pot urma, a starnit reactii diverse. Multi au salutat noul avertisment al sefului BNR, in timp ce altii cred ca Isarescu nu a facut altceva decat sa isi salveze, o data in plus, propria piele. Analistul economic Bogdan Glavan, profesor de economie la Universitatea Romano-Americana si membru al Asociatiei Americane de Economie, afirma, pe blogul sau, ca discursul sustinut joi de guvernatorul BNR, Mugur Isarescu in conferinta "Coordonate de actualitate ale restructurarii economiei romanesti", in care a spus deja celebra fraza "capcana populismului este dominanta in discursul public si reprezinta drumul spre iad", denota, in realitate, faptul ca Isarescu ramane "populistul sef". Articolul complet pe dailybusiness.ro.

FMI: Romania are nevoie de 38 mld. euro la anul. FMI, principalul finantator al Romaniei, estimeaza necesarul de bani al tarii pe 2011 la 38 mld. euro, in crestere cu circa 700.000 de euro fata de 2010, dar cu aproape 11 mld. euro mai putin decat varful din 2009. Aproape 19 mld. euro vor fi necesare pentru acoperirea datoriilor pe termen scurt scadente, din care 9,6 mld. euro in contul bancilor si numai 3,9 mld. euro in contul statului. La acestea se vor adauga datorii pe termen mediu si lung de 10,8 mld. euro care ajung la maturitate anul viitor. Pe acest segment, companiile vor avea cel mai mult de platit/refinantat, adica 5,2 mld. euro, urmate de banci cu 4,7 mld. euro, in timp ce statul va avea nevoie de 0,9 mld. euro, scrie Ziarul Financiar.

Istanbul, capitala mondiala a energiei. Reprezentanti ai mediului economic si politic din peste 30 de tari s-au reunit la finele saptamanii trecute la Istanbul, la cea de-a doua editie a Black Sea Energy and Economic Forum. Reuniunea a urmarit sporirea dialogului regional privind securitatea energetica, in contextul in care Turcia este liantul dintre consumul mare din Vest si resursele din Est. Cel mai mare oras al Europei, Istanbulul, a fost, saptamana trecuta, capitala energetica mondiala. Pe parcursul a trei zile, a doua editie a Black Sea Energy and Economic Forum a reunit peste 300 de lideri de companii, oameni de afaceri, oficiali guvernamentali si experti in domeniul energetic din peste 30 de tari. Detalii in Adevarul.

Ford: Nu vom mai amana angajamentele fata de uzina de la Craiova. In 2011 ar fi trebuit sa ajunga la o productie de 250.000 de unitati, termen pe care l-au amanat cu un an, cu aprobarea statului roman, prin AVAS. Ford a fost iertat si de o amenda intre 2,9 si 14 milioane de euro. Daca Ford va amana din nou investitiile programate in Romania, respectiv daca nu va respecta angajamentele precizate in contractul de privatizare a uzinei de la Craiova, imaginea companiei ar avea de suferit. Acest lucru nu se va intampla insa, dupa cum sustin oficialii constructorului auto, scrie Gandul.

Spania ar putea intra in acelasi tip de spirala a mortii care a afectat Argentina. Spania s-ar putea confrunta cu o criza similara celei ce a afectat Argentina in 2001, din cauza incapacitatii sale de a crea locuri de munca si de a reduce, eficient, deficitul public, fapt ce o poate transforma intr-o 'prada' usoara pentru speculatori, relateaza EFE. Acest avertisment a fost lansat de economistul Joseph Stiglitz, fost economist sef al Bancii Mondiale si laureat al Premiului Nobel pentru Economie, intr-o recenzie a cartii sale 'Freefall' (Cadere Libera), din care publicatia britanica 'The Sunday Telegraph', a publicat, duminica, un extras. 'Spania ar putea intra in acelasi tip de spirala a mortii care a afectat Argentina acum un deceniu', scrie Stiglitz, care considera ca Spania este victima 'regulilor jocului', care o obliga la o reducere a costurilor, ceea ce, 'cu siguranta va conduce la o crestere mai mare a somajului'. Citeste articolul complet pe Capital.ro.

Antreprenorii si dilema. Cum creste industria daca nu face fata concurentei din Sud-Estul Asiei? Pe o piata marcata de consumul redus si increderea diminuata a clientilor, concluzia trasa de catre antreprenorii prezenti in cadrul conferintei ROMANS (The Romanian Manufactures Summit) a fost ca principalul motor al cresterii industriei producatoare autohtone sunt exporturile. Pe de alta parte, aceiasi oameni de afaceri spun ca industria romaneasca nu poate sa concureze cu producatorii din China sau India, daca nu isi schimba treptat concentrarea de pe preturi scazute pe inovatie. Afla mai multe pe businesscover.ro.