Business Report: Franciza bate criza: Ce afaceri "la cheie" au succes in Romania; Cat costa sa stai cu chirie in centrul marilor orase; Fiat 500 Abarth, micul cart pregatit pentru sosea; Ungaria va introduce noi taxe pentru telecomunicatii, energie si retail

de Mircea Barzoi     HotNews.ro
Joi, 14 octombrie 2010, 3:43 Revista Presei | Business


Business Report
Foto: Colaj foto
Noua miza la Fondul Proprietatea: cine intra in fata cu dosarul la despagubire. In lipsa unui mecanism transparent, sunt selectate pentru rezolvare tocmai dosarele cedate catre terti cu doar 10-20% din valoare, in timp ce proprietarii reali asteapta si 4-5 ani titlurile de despagubire. Paralel cu piata gri a actiunilor Fondului Proprietatea ia o tot mai mare amploare piata dosarelor de despagubire inregistrate la Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor (ANRP) unde se "tranzactioneaza" sute de dosare pe an. La "coada" la ANRP sunt dosare care asteapta din 2006, dar functionarii institutiei gasesc diverse motive sa le respinga. In schimb, pot fi acceptate dosare abia introduse. Nu exista un mecanism transparent de selectie a dosarelor, scrie ZF.ro.

Cat costa sa stai cu chirie in centrul marilor orase. Pretul solicitat pentru inchirierea unei garsoniere dintr-o zona centrala porneste de la 175 de euro/luna. Pentru aceasta suma poate fi inchiriata o garsoniera nemobilata, de 24 mp, situata intr-un imobil construit in 1947 de pe Bulevardul Magheru. Chiria unei locuinte asemanatoare, dar mobilata si amplasata in zona Universitatii porneste de la 230 euro/luna. Pe Calea Victoriei si in Piata Unirii, preturile sunt mai mari. Aici garsonierele mobilate si cu o suprafata ceva mai mare, pot fi inchiriate cu preturi care pornesc de la 300 euro/luna. Pentru aceeasi suma de bani, 300 euro/luna, gasim apartamente cu doua camere, de 40 mp, confort 2, pe Bulevardul Magheru, in timp ce pe Calea Victoriei si la Universitate, apartamentele cu doua camere, cu o suprafata utila de aproximativ 50 de mp sunt ofertate la inchiriere pentru preturi care pornesc de la 350 euro/luna, anunta Capital.ro.

Ungaria va introduce noi taxe pentru telecomunicatii, energie si retail. Ungaria taxeaza tot ce misca pentru a-si putea finanta deficitul. Premierul Victor Orban a anuntat noi taxe in telecomunicatii, energie si retail, dupa ce a introdus o controversata taxa asupra bancilor. In plus, Ungaria va sista pana la sfarsitul anului viitor virarea de contributii sociale catre administratorii de pensii private. Taxa pe banci din Ungaria a generat controverse in mediul de afaceri din Ungaria, iar surse citate de presa locala sustin ca mai multe banci mari s-ar gandi sa paraseasca tara. Dar guvernul Orban nu are de gand sa se opreasca aici. In goana lor dupa bani, autoritatile de la Budapesta sunt neobosite in a gasi noi entitati de taxat. Acum sunt vizate trei sectoare foarte profitabile: telecomunicatiile, energia si comertul. Taxele de criza vor fi in vigoare pentru trei ani, a anuntat Viktor Orban, informeaza Money.ro.

Radu Georgescu: "Vanzarea ePayment a fost un pariu personal ca pot sa reusesc si dupa RAV".
N-am exagerat cu nimic cand am spus ca e tranzactia anului in IT-ul autohton, ba chiar am subevaluat putin situatia pentru ca, practic, avem de-a face cu crearea celui mai mare jucator regional in materie de platforme e-commerce. Mai mult, ca numar, dar si ca valoare a tranzactiilor efectuate cu cardul pe internet, Romania este peste Polonia, singura piata cu care se poate compara, restul pietelor din regiune fiind aproape "virgine" din acest punct de vedere. Ei bine, in conditiile astea, puteam noi sa nu dam fuguta si sa-l intrebam pe Radu Georgescu, presedintele si fondatorul grupului GECAD, din care a facut parte si ePayment, ce si cum si, mai ales de ce? Nu puteam. Din cele de mai sus, e clar de ce Naspers, pare cea mai buna garantie ca afacerea va creste sustinut. Dar de ce sa vinzi acum, in criza, am sarit noi, nu era mai bine mai devreme? Sau mai tarziu? Adica nu ar fi luat bani mai multi, scrie Business Cover.

Franciza bate criza: Ce afaceri "la cheie" au succes in Romania. Cele mai de succes francize din Romania sunt, in prezent, cele din servicii: fast-food, saloane de cosmetica, incarcari cartuse si pariuri sportive, afirma specialistii in domeniu, citati de DailyBusiness.ro. Investitia minima in deschiderea unui business este de 3.000-5.000 de euro. Daca ati avea 5.000 de euro cash, ati risca sa deschideti o franciza? Cu siguranta multi ar spune nu, preferand sa tina banii in banca, pentru zile negre. Exista insa si romani care risca sa isi investeasca economiile in deschiderea unei afaceri. Potrivit specialistilor in domeniul francizelor, cei mai multi antreprenori provin din randul celor care inainte faceau speculatii imobiliare, afaceri cu masini sau lucrau pe posturi bine platite in companii de top. Iar cei mai multi investitori opteaza pentru business-uri la cheie, oferite de francizori, anunta Daily Business.

BNR vrea informatii mai detaliate despre creditele restructurate de banci. Banca Nationala are in lucru o reglementare prin care va solicita bancilor informatii lunare privind efectele restructurarilor si externalizarilor de credite din categoria activelor cu probleme in structura portofoliilor. BNR vrea sa colecteze astfel informatii indeosebi privind situatia portofoliilor de credite in valuta, pentru care va cere structuri ale expunerilor pe grupe de intarziere a platilor, cu necesarul de provizioane corespunzator. De asemenea, va solicita informatii privind creditele clasificate in categoria "pierdere" cu intarzieri de peste 90 de zile, dar pentru care nu au fost initiate proceduri judiciare si separat pentru cele la care au fost incepute astfel de proceduri, informeaza ZF.ro.

Fiat 500 Abarth, micul cart pregatit pentru sosea. Iata si masina care m-a facut sa-mi pierd capul... de fapt, permisul! Fiat 500 Abarth este specimenul de cart de sosea, "ghiuleaua lu' Dumnezeu" care te face sa uiti de ratiune, de viteza limita, de consum (oricum, e mic pentru ce ofera) de radare, de tot! Asa imi ziceam ruland cu o viteza mult prea mare pentru DN1, dinspre Campina spre Ploiesti cand, brusc, pe mijlocul strazii am vazut un domn poiltist care mi-a facut semn energic cu mana sa trag pe dreapta. Si mie, si celuilalt sofer, cel din Volgswagenul Golf IV care incerca sa se tina dupa mine. Asta e scurta istorie a primei suspendari a permisului meu de la 16 ani de cand l-am primit... a meritat? Fiat 500 Abarth este o sportiva veritabila; o sportiva de buzunar. E greu sa o compari cu ceva ce exista acum pe piata, e greu sa o incluzi intr-o categorie in afara de cea a masinilor pregatite de pista. Dar Fiat 500 Abarth este mai mult decat atat. Este o masina cocheta de oras - asta nu suna prea masculin :) - este un fashion icon, este o masina scumpa. Un 500 Abarth poate ajunge pana la pragul de 20.000 de euro, scrie Business Cover.

Rovinieta electronica, cumparata de la Posta. Soferii isi pot cumpara rovinieta electronica de la orice oficiu postal, de la inceputul acestei luni. Compania Nationala Posta Romana a anuntat ca a lansat, incepand cu 1 octombrie, serviciul "Incasare tarif de utilizare si emitere rovinieta electronica". Astfel, posesorii de autoturisme pot achita in cele 481 de subunitati postale contravaloarea rovinietei electronice pentru orice perioada. Astfel, ei pot procura roviniete de o zi (cu exceptia autoturismelor si vehiculelor de transport marfa cu MTMA mai mica sau egala cu 3,5 tone) sapte zile, 30 zile, 90 zile sau 12 luni, a anuntat Posta Romana intr-un comunicat, anunta EVZ.

Citroen C4. Explozie in clasa compacta. Plimbarea cu noul Citroen C4 printre satele linistite din sudul Suediei mi-a prilejuit un exercitiu de meditare la ce se intampla in cea mai interesanta clasa de masini de pe piata, cea compacta. Pe scurt, se dinamiteaza granitele dintre clase, ceea ce ori ne va aduce tuturor masini exceptionale, ori ne va duce la sapa de lemn - cumparatori si producatori deopotriva. Noul Citroen C4 iti ofera (optional, ce-i drept) tot atatea gadgeturi cate aduc cu ele masini titrate din clasa medie. Vrei scaune cu masaj? Ai scaune cu masaj. Vrei sistem de detectie al unei alte masini in unghiul mort? Ai in plus si un sistem de avertizare la parasirea involuntara a benzii de rulare. Adauga la asta lampile Bi-Xenon directionale, proiectoarele de ceata care iti lumineaza automat virajele, frana de parcare electrica, asistenta la plecarea in panta si un sistem micro-hibrid Start&Stop si ai doar o vaga idee despre cantitatea de tehnologie prezenta pe aceasta masina compacta, informeaza Romania Libera.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3790 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by