Business Report: Cat costa sa ai masina noua; Masina care consuma 1 litru de combustibil la 100 de km; Premiera imobiliara: proiect rezidential in insolventa, scos la vanzare; Cat castiga muncitorii de la Dacia?
Cat costa sa ai o masina noua: intre 124 si 864 de euro se duc lunar pe benzina, asigurari si taxe. Costurile totale medii cu functionarea, taxele si asigurarile unui automobil nou se ridica in Romania la cel putin 124 de euro pe luna, adica aproximativ salariul minim pe economie, in cazul unui model Dacia Logan cu cea mai slaba motorizare, si pot depasi 800 de euro pentru proprietarii unor limuzine precum Mercedes, bani cu care poate fi acoperita chiria unui apartament de lux cu trei camere din centrul Capitalei, arata o analiza ZF. Utilizarea unui model Skoda Octavia, 1,6 TDI, presupune cheltuieli lunare de circa 162 de euro, in timp ce un BMW X5, cu motor diesel de 3,0 litri, implica un cost lunar de 487 de euro. Astfel, fara a lua in calcul si revizia, posesorul unui Logan ajunge sa plateasca in primul an aproape un sfert din pretul de achizitie al masinii pentru combustibil, taxe si asigurari, iar in cazul in care acesta este achizitionat prin credit sau leasing, costurile anuale ajung chiar sa se dubleze, scrie Ziarul Financiar.
Un nou proiect rezidential, cu 312 locuinte, face pasul spre insolventa. Divizia de leasing a grupului financiar Bank of Cyprus a depus la Tribunalul Bucuresti, in urma cu doua zile, o cerere prin care solicita insolventa companiei imobiliare Platinum Vitan Towers SRL care dezvolta patru blocuri turn in zona Mihai Bravu a Capitalei. Cyprus Leasing, care ofera echipamente si utilaje de constructii in leasing, a depus cererea in data de 18 ianuarie, iar termenul de judecata a fost stabilit pentru 15 martie 2011. "Este vorba despre o datorie infima de 17.200 lei care se pare ca a aparut in momentul rezilierii contractului, au declarat reprezentatii Platinum Vitan Towers pentru Capital. Proiectul, denumit Vitan Platinum Towers, are in acest moment o intarziere de aproape doi ani. Prima faza a complexului trebuia finalizata la sfarsitul lui 2008, iar a doua parte la inceputul lui 2009. Proiectul avea programate 312 apartamente dispuse in patru blocuri turn, informeaza Capital.
2011, anul crizei alimentare? Romania, in topul tarilor cele mai expuse la foamete. Dupa criza financiara, lumea ar putea fi lovita in acest an de o puternica criza alimentara, avertizeaza expertii straini. Romania este vazuta printre victime, aflandu-se pe locul 12 in lume intr-un top al vulnerabilitatii la cresterea pretului alimentelor. Avertismentele specialistilor privind pericolul crizei alimentare, lansate inca dinainte de crah-ul financiar din 2008, incep sa se confirme. Recoltele agricole sub asteptari din 2010, cresterea cererii din China si India si problemele din Rusia, asociate cu reorientarea unei parti din culturi catre productia de biodiesel si, bineinteles, interesul fondurilor speculative, au facut ca preturile sa creasca spectaculos in 2010. Pretul graului a avansat cu 91%, cel a porumbului cu 57%, in timp ce preturile zaharului si soia au crescut cu 32% respectiv 33%, conform ultimului raport al Bancii Centrale Europene, publicat joi si citat de Dailybusiness.ro.
2013, primul an in care vom avea la fel de multi bani ca inainte de criza. PIB pe cap de roman va ajunge la 9.800 de dolari. Produsul Intern Brut pe cap de locuitor va ajunge la valoarea din 2008 in 2013-2014, estimeaza agentia de rating Coface. Romanii vor resimti bunastarea dinaintea crizei economice abia peste trei ani, estimeaza analistii agentiei de rating Coface, cu ocazia anuntului privind riscul de tara. Compania de evaluare financiara mentine riscul de tara pentru Romania la B, pe o scara cu sapte clase de risc. "Estimam ca Produsul Intern Brut pe cap de locuitor va ajunge la valoarea din 2008 in 2013-2014, deci putem spune ca am avut cinci-sase ani de stat pe loc", a declarat joi Cristian Ionescu, manager de tara Coface pentru Romania, Bulgaria si Slovacia. Pentru a reveni la nivelul din 2008, cand PIB pe locuitor a fost de 9.500 de dolari, economia trebuie mai intai sa recupereze scaderile puternice din ultimii doi ani, relateaza Gandul.
Autostrada Bucuresti - Constanta va fi continuata pana la Vama Veche. Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania va face in acest an licitatii pentru studii de pre-fezabilitate si fezabilitate in vederea demararii, inca din acest an, a licitatiei pentru constructia unui tronson de autostrada de 33 kilometri care sa lege Constanta de Vama Veche, a declarat joi, Liviu Costache, directorul general CNADNR. "Acest tronson de autostrada, care va face legatura intre Constanta si Vama Veche, si statiunile din Bulgaria Varna si Burgas, va primi finantare europeana dupa ce am reusit ca in noiembrie 2010 sa fie inclusa in Coridorul IV. Practic, din acest an vom putea face licitatia, astfel incat sa puteam incepe, anul viitor cel mai probabil, lucrarile", a precizat Liviu Costache. Oficialul a fost joi la Constanta pentru a discuta cu autoritatile locale despre exproprierile si descarcarile arheologice necesare pentru finalizarea tronsonului de autostrada Cernavoda - Constanta si varianta de ocolire a Constantei, informeaza Capital.
Premiera imobiliara: proiect rezidential in insolventa, scos la vanzare. BCR, cel mai mare creditor. Doua blocuri din cele trei ramase nefinalizate in cadrul proiectului Terra Residence din Voluntari au fost scoase la vanzare pentru recuperarea datoriilor pe care firma le are catre creditori, cel mai mare fiind BCR, care are de recuperat aproape 20 de milioane de euro. Pentru recuperarea unei parti din datoria firmei, lichidatorul judiciar al firmei, PricewaterhouseCoopers Business Recovery Services SPRL a scos la vanzare doua dintre cele trei blocuri nefinalizate din cadrul proiectului. Pretul de vanzare al celor doua imobile, asa cum reiese din planul de reorganizare al firmei este de 9,1 milioane de euro, fara TVA. Primul imobil, care are o structura de S+P+8 etaje si care are o suprafata construita de 13.185 de mp si un numar de 99 de apartamente, care are structura de rezistenta si compartimentarile interne finalizate costa 3,7 milioane de euro, scrie Money.ro.
Masina care consuma 1 litru de combustibil la 100 de km. Un automobil care consuma 1 litru/100km va fi prezentat de germanii de la Volkswagen la Salonul Auto de la Qatar, care se va desfasura in perioada 26-29 ianuarie.Volkswagen, unul dintre cei mai mari producatori de autovehicule din lume, a prezentat un automobil care consuma un litru de combustibil la 100 de km in anul 2002. Sapte ani mai tarziu, la Salonul Auto de la Frankfurt, germanii au revenit cu un nou concept botezat L1. Desi L1 semnifica 1 litru/100 km, masina consuma in realitate 1,38l/100km. VW va veni la Salonul Auto de la Qatar cu o versiune imbunatatita a acestui concept, conform wiwo.de, automobilul urmand sa intre in productie in anul 2013. L1 este o masina cu doua locuri asezate unul in spatele celuilalt si are o propulsie hibrida diesel-electric. Propulsorul diesel, cu doi cilindri, are 0,8 litri, si functioneaza in doua moduri: eco si sport. In modul eco, motorul dezvolta 27 CP/4.000 rpm, iar in modul sport motorul dezvolta 39CP. Cuplul maxim atinge 100 Nm/1.900 rpm. Motorul electric poate suplimenta cuplul motor cu pana la 40%.Consumul redus se mai explica prin faptul ca masa masinii este de numai 380 de kg, caroseria fiind fabricata din plastic ranforsat cu fibra de carbon, scrie Capital.
Aproximativ 12.000 de romani ies din schema Fondului de Garantare. Care depozite bancare sunt garantate. Incepand de anul acesta, toti deponentii cu economii pana la 100.000 de euro vor primi compensatii daca banca da faliment. Aproape 15 milioane de depozite si conturi de economii constituite de persoane fizice in Romania sunt garantate prin lege. Odata cu aplicarea noilor reglementari, doar 12.000 de romani sar din schema de garantare a FGDB. Este vorba despre persoanele cu depozite sau conturi de economii mai mari de 100.000 de euro. Valoarea totala a sumelor economisite in banci de aceasta categorie de populatie se ridica, la jumatatea anului trecut, la 4 miliarde de euro, adica sub 5% din valoarea totala a depozitelor. Sunt garantate inclusiv depozitele cu dobanda negociata, iar in cazul in care o persoana fizica detine mai multe depozite in valoare de sub 100.000 de euro, va primi, in caz de faliment al banci, compensatii pentru fiecare depozit in parte, scrie Romania Libera.
Intreprinzatorii romani combat criza cu noi afaceri. Dupa anul 2009, cand oamenii de afaceri se gandeau mai degraba cum sa-si inchida sau sa-si suspende firmele, din cauza crizei si a impozitului minim, anul trecut tot mai multi intreprinzatori au avut curajul sa-si inceapa noi afaceri. Asa se explica de ce in 2010 au fost infiintate cu 6,4% mai multe firme fata de anul precedent. Numarul total al acestora a crescut de la aproximativ 111.800 in 2009 la 119.000 in 2010, potrivit datelor Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC). Impozitul minim a speriat oamenii de afaceri, care au evitat sa isi mai faca SRL-uri si au preferat formele de organizare ale persoanelor fizice, datorita unei impozitari mai prietenoase, scrie EVZ.
Cat castiga muncitorii de la Dacia? Dacia reprezinta unul dintre produsele romanesti cel mai bine vandute in strainatate. Anul trecut producatorul de automobile de la Pitesti a inregistrat un numar record de vanzari: 349.000. S-a resimtit acest lucru si in salariile muncitorilor? In 2010, fabrica de la Pitesti a grupului Renault a produs cu 12% mai multe masini decat in anul 2009. Aproximativ 90% din productie a fost exportata in Franta, Germania, Italia, Spania, Turcia, Algeria etc. Anul trecut, noi nu am cunoscut ce inseamna criza economica. Am muncit si sambetele. E drept ca orele suplimentare ne-au fost platite dublu de angajator. Toti muncitorii au fost multumiti, mai ales ca fiecare a primit in plus la salariu in jur de 300 de lei", spune Ion Iordache, vicepresedintele sindicatului Automobile Dacia, citat de Romania Libera.

K2 - Povestea ”muntelui sălbatic” - Tragedii și victorii pe un monument fantastic din piatră, zăpadă și gheață
Adele, The Cure, Drake și alții. Ce albume așteptăm odată cu revenirea industriei muzicale în 2021
INTERVIU Cum ne ferim de conspirațiile pe seama vaccinului anti-COVID: Fiecare reacție adversă cunoscută până acum e exagerată de conspiraționiști. Ți se dă de înțeles că vei păți cu certitudine acel lucru
VIDEO Vlog-ul lui Cristian Presură: Cum combat experții în Sănătate principalele temeri legate de vaccinul anti-Covid
Vaccinarea profesorilor rămâne prioritate doar în vorbe / Sindicate: Nu pot să se programeze, unora le este teamă să meargă la școală nevaccinați / Cazul concret a două învățătoare
Afacere păguboasă pentru stat: Peste 90 de milioane de măști din Vietnam zac într-un antrepozit vamal, fără prea mari șanse de a mai fi folosite
Ghidul înregistrării unei persoane juridice în platforma de vaccinare anti-COVID: Cine si cum poate programa la vaccinare angajații unei firme
„Cel mai greu proiect de infrastructură al României”. Drulă: „Sunt atât de multe tâmpenii făcute pe acest proiect” / Detalii despre Autostrada Unirii A8