Infrastructura "made in China": Cum arata trenul care prinde 380 km/h. Un tren facut de chinezi ar putea sa faca distanta de la Bucuresti la Arad, de aproximativ 600 km, pana in doua ore. Un Rapid sau un Accelerat din Romania face Bucuresti - Arad in mai mult de 10 ore. In China, trenul parcurge distanta de aproape 1.400 de km, de la Beijing la Shanghai si inapoi, in doar 10 ore, avand o viteza maxima de 380 km/h. Dincolo de toate aceste aspecte, trenul chinezesc are locuri pentru business class, pentru care platesti nu mai putin de 189 de euro, in timp ce pentru un loc obisnuit biletul costa aproximativ 60 de euro. Un loc pentru business class a costat nu mai putin de 10.000 de euro, ceea ce explica costul ridicat al unui bilet. Din cele 24 de locuri business class, primele doua din fata, cele mai apropiate de cabina, permit celor doi calatori, cu ajutorul unui perete de sticla, sa vada ceea ce vad conductorii, scrie Capital.ro.

Business ReportFoto: Colaj foto

Topul celor mai ieftine si celor mai scumpe apartamente din 5 orase ale tarii. Money.ro iti prezinta un top cu cele mai mari si mai mici preturi la garsoniere, apartamente cu doua si cu trei camere, confort I, construite in perioada 1977 - 1990 din cinci mari orase. 27.000 de euro pentru o garsoniera semidecomandata de 33 mp utili, situata intr-un bloc construit in 1975 pe Aleea Dobrina, in Pantelimon si se afla la etajul 9 din 10. Printre dotari se numara gresia, faianta, aerul conditionat, usa metalica, repartitoare, cadastru si intabulare. 38.000 euro pentru un apartamentul cu doua camere, semidecomandat, cu o suprafata utila de 50 mp, situat la ultimul etaj din sapte intr-un bloc construit in 1966 din apropierea Pietei Chibirt si a statiei de metrou. In plus, balconul va intra in reabilitare termica, anunta Money.ro.

Facebook, intre listare si implozie. Ultimele saptamani au fost pline cu stiri despre Facebook. Pe de o parte se tot discuta despre listarea companiei, care ar putea aduce un nou gigant in topul companiilor de profil IT (o capitalizare bursiera de 100 miliarde dolari), iar pe de alta de problemele pe care serviciul socializare le are cu clientii. Mai exact cu oamenii care au inceput sa renunte la serviciu si sa isi stearga conturile. Povestea este interesanta. Ne arata cum o companie poate deveni extrem de bogata si valoroasa fara a oferi prea multe servicii, dar si cum aceeasi companie poate fi distrusa de propriul succes, informeaza Business Cover.

Cu doar trei ani inainte de adoptarea euro BNR inaspreste creditarea in valuta. Banca Nationala a finalizat proiectul de regulament destinat limitarii creditului in valuta pentru romanii cu venituri in lei. In perioada boomului economic, 2005-2008, bancile au gasit nenumarate metode de a ocoli masurile prudentiale ale BNR Creditele de consum ar putea avea o scadenta de cel mult cinci ani, iar clientii trebuie sa aduca garantii de 133% din valoarea imprumutata, in timp ce la imprumuturile imobiliare in euro avansul va fi de cel putin 30%. Potrivit unui proiect de regulament elaborat de BNR, creditele de consum cu ipoteca vor fi tratate la fel ca orice alt credit de consum, scrie Financiarul.

Duster pentru America Latina. Renault a prezentat o versiune noua a SUV-ului low cost Duster, care are cateva mici modificari de ordin estetic si elemente in plus la capitolul finisaje. Este varianta care va fi vanduta in America de Sud sub sigla Renault, si nu Dacia - o decizie luata din ratiuni strict comerciale, marca franceza fiind mai bine cunoscuta in regiune. Modificarile au fost proiectate de centrul Renault Design America, de la Sao Paulo. Vizeaza calandrul, care a fost usor retusat si beneficiaza de mai mult crom, jantele vopsite, interiorul mai bine echipat si plansa de bord redesenata, anunta 24auto.ro.

Trista istorie a unei companii cu management de la stat. Cresteri fulminante de la o zi la alta, urcare si coborare a cotatiei cu pana la 15% intr-o zi, asta a reusit sa faca Oltchim, o societate de stat aflata in prag de faliment. Care este miza? O societate de stat cu pierderi uriase la care optimizarea activitatii este taraganata an de an si care a fost aratata cu degetul, in luna mai, chiar de seful statului, a ajuns vedeta Bursei de Valori Bucuresti. Este vorba de Oltchim, o companie care se chinuie sa revina pe plus, insa rezultatul se lasa de mult timp asteptat. Astfel, analistii si expertii considera ca singura cale este privatizarea. Doru Lionachescu, presedintele Capital Partners, preciza recent intr-un interviu acordat Capital ca un proces de restructurare a societatii nu mai este fezabil, in situatia in care de 20 de ani nu am reusit sa o eficientizam, informeaza Capital.ro.

Economia globala e in pragul unui nou dezastru. Pietele financiare sunt mai interconectate ca niciodata. Economia a devenit una globala. Ce se intampla la Bruxelles are consecinte la New York sau Beijing. Si vestile proaste circula repede. In 2007, sistemul financiar a inceput sa se prabuseasca, pornind de pe Wall-Street, a trecut in Europa, unde a maturat cu bancile, a fortat statele sa le nationalizeze si s-a transformat in recesiune puternica, cu tot ceea ce inseamna: somaj, caderea industriei, spargerea bulei imobiliare, reducerea salariilor. Dupa o perioada in care profiturile au fost privatizate, pierderile au fost apoi socializate, scrie Money.ro.

Cel mai scump vin din Romania: 8 salarii medii. In cramele restaurantelor de lux si la cateva magazine sunt sticle de vin carora, daca vrei sa le scoti dopul, trebuie sa dai echivalentul a opt salarii medii. Pomerol Chateu Petrus, un vin rosu frantuzesc, conduce in topul sticlelor pretioase. Costa 1.300 de euro la Vinexpert, unul dintre cele mai mari magazine de profil. Si, cum e normal, pretul creste daca vrei sa-l bei intr-un restaurant cu pretentii, precum Heritage, Casa da Vino, Bonton sau la Gondola. De la cap la coada, top 5 al licorilor din struguri, este dominat de vinurile frantuzesti. Dintre cele romanesti, cel mai pretuit in magazine e un Cabernet Sauvignon Murfatlar, din 1937, un vin rosu, demisec, care costa 800 de euro. Apoi, la 450 de euro poti alege intre un Rosu de Minis din '44, ori un Chard Onnay de Murfatlar, tras la teasc tocmai in 1942, anunta EVZ.

Cum se traieste in cea mai saraca tara din lume. A treia tara ca suprafata de pe continentul african, R. D. Congo este inconjurata aproape integral de uscat. Statul are o clima tropicala, cu cele mai inalte temperaturi in regiunea centrala. Peste 60% din aceasta tara mare este acoperita de paduri tropicale umede care reprezinta aproximativ jumatate din zonele impadurite ale Africii. Congo este extrem de bogata in resurse naturale si este una din principalele producatoare de cupru, cobalt si diamante. Capitala statului este Kinshasa, un oras cu o populatie de peste 7 milioane de locuitori, al treilea ca marime din Africa. Sectorul industrial s-a specializat pe prelucrarea resurselor naturale, aici existand mai multe rafinarii de petrol si fabrici de ciment, informeaza Adevarul.

Taxa auto si pentru masinile de ocazie autohtone. Ministerul Mediului a stabilit noi valori ale taxei auto, aplicabila de aceasta data si autovehiculelor autohtone pentru care nu s-a mai platit anterior taxa. Restituirea partiala a taxei deja incasate, dar si intrarea in vigoare a noii taxe asteapta girul Parlamentului. Proiectul de lege, care va fi trimis spre aprobare si discutii Parlamentului cel mai probabil dupa terminarea vacantei parlamentare ce incepe la 1 iulie, impune plata taxei la prima vanzare a masinilor inmatriculate in tara inainte de anul 2007, dar cu o reducere a cuantumului taxei de circa 30% si restituirea unei diferente din bani. In forma initiala prezentata de Ministerul Mediului, legea urma sa intre in vigoare la 1 iulie, scrie Romania Libera.