Prima expozitie despre Hitler va fi lansata la Berlin

de Cristina Bobe     HotNews.ro
Joi, 14 octombrie 2010, 22:22 Revista Presei | Internaţional


O expozitie despre Adolf Hitler va fi deschisa vineri in Berlin, fiind pentru prima data dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial cand un muzeu de renume exploreaza relatia dintre Fuhrer si natiunea germana, relateaza The Guardian.

"Hitler si nemtii: Natiune si crima" se intituleaza expozitia ce va fi lansata la Muzeul de Istorie Germana din Berlin. Aceasta este deja cunoscuta pentru abordarea unor subiecte tabu si pentru reluarea dezbaterii cu privire la modul in care Hitler a reusit sa seduca o natiune. "Indiferent daca ne place sau nu Hitler este brandul nostru cel mai puternic", a declarat Karl Schnorr, un inginer de 68 ani aflat la pensie.

Lansarea expozitiei coincide si cu publicarea unui studiu care arata ca unul din 10 cetateni germani prefera ca Germania sa fie guvernata de un personaj in genul Fuhrer-ului, adica o persoana cu o "mana grea". ​

Vezi video.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1466 vizualizari

  • -7 (11 voturi)    
    Da ai dreptate brandul vostru este Hitler (Joi, 14 octombrie 2010, 22:40)

    Lucianmotzul [anonim]

    Macar daca v-ati cai si pune cenuse in cap, ce a-ti facut ,Doua razboaie mondiale ,cu zeci de milioane de morti si tragedi umane de o atrocitate de ne descris ,a-ti ajuns sa faceti primi in lume camere de gazare si arsi oameni in crematori ,ASTA ESTE REALITATE SI NU FICTIUNE .Acest odios si screzofrenic nu putea exista fara o sustinere in masa de catre poporul german .Asa ca mai lasati-o mai moale ,Aceasta ramine o pata de ne sters din istoria poporului german.
    • +4 (4 voturi)    
      Priveste si partea plina a paharului (Joi, 14 octombrie 2010, 22:56)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui Lucianmotzul

      Nu uita ca din Germania au plecat cele mai mari inventii din istoria umanitatii. Germania a dat cei mai mari savanti, fizicieni, chimisti, filozofi, doctori, scriitori etc... Practic tot ei au inventat bicicleta, masina (cu motorul pe combustie), motocicleta, racheta ,motorul cu reactie, teoria relativitatii, televizorul, pasta de dinti, aspirina, cremvustii, hamburgerul , blugii (Levi Strauss), elicopterul, fuziunea nucleara, tramvaiul, pana si plicul de ceai, vidul, caseta cu banda magnetica, tipografia, mai tarziu si MP3-ul.... Lista ar putea continua, mai vrei ? Ca Hitler a fost o perioada nefericita asta este cu totul altceva dar nu inseamna ca Hitler este brandul lor de tara.
      • +3 (3 voturi)    
        corect, dar... (Vineri, 15 octombrie 2010, 0:01)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

        aprofundeaza mai mult cauzele care l-au dus pe Hitler la deciziile luate. Citeste si versiunea invinsilor si s-ar putea sa afli niste lucruri interesante.
      • -4 (4 voturi)    
        Was du nicht sagst!(Nu mai spune!) (Vineri, 15 octombrie 2010, 0:10)

        Weber Andreas [anonim] i-a raspuns lui Frankie

        Asta cam suna a "rusii au inventat totul"; apropos de blugi, Levi Strauss a fost evreu plecat din Germania în SUA, acolo i-a inventat,deci americanii au inventat blugii(daca ramânea în Germania si mai prindea perioada lui adolf nu mai inventa nimic!). Iar faptul ca nemtii incontestabil au inventat multe nu atenueaza cu nimic crimele comise de hitler cu aportul unei importante parti a poporului german. Asta e realitatea cruda, pe care însa multi nemti si-au asumat-o si pe care istoricii germani au "prelucrat-o"în nenum,arate carti(ca sa spun asa!).Trebuie sa vina unul ca tine sa încerce sa relazivizeze crimele nazistilor; nemtii nu mai accepta un asmenea discurs de relativizare, s-ar uita la tine ca la un martian si te-ar considera un retrograd, înapoiat si cu mentalitate de nazist!
        • +1 (1 vot)    
          N-am nimic cu tine daca esti evreu sincer (Vineri, 15 octombrie 2010, 0:32)

          Frankie [utilizator] i-a raspuns lui Weber Andreas

          nu ma intereseaza din ce rasa faci parte, nu trebuie sa te inflamezi asa, nu ma intereseaza nazismul sau alte doctrine
          • -5 (5 voturi)    
            Ce stii tu? (Vineri, 15 octombrie 2010, 10:20)

            Weber Andreas [anonim] i-a raspuns lui Frankie

            Sunt german, boule, pentru un antisemit valah, oricine care îi ia în aparare pe evrei trebuie neaparat sa fie si el evreu! Asta e mentalitatea de cretin a valahului care îi uraste pe evrei fiindca i-a povestit criminalul de tac'su sau bunicu'su ca " ce rai erau jidanii cu românii" si ca "ce mari eroi or fost Antonescu si Codreanu", doi criminali abjecti cu care valahii se lauda azi!Si ne mai miram ca valahimea nu mai iasa din mizeria profunda în care se zbat si pentru care ei gasesc tot felul de "dusmani" nedându-si seama ca ei însisi îsi sunt cei mai mari si redutabili dusmani!
            • +2 (2 voturi)    
              ok esti dus (Vineri, 15 octombrie 2010, 10:30)

              Frankie [utilizator] i-a raspuns lui Weber Andreas

              mi-ai demonstrat dstul, acum poti sa iei loc
            • +3 (3 voturi)    
              Chiar sunteti german ? (Vineri, 15 octombrie 2010, 10:46)

              accipiter gentilis [anonim] i-a raspuns lui Weber Andreas

              Nu prea cred .

              In primul rand , sunteti excesiv de nepoliticos .
              In al doilea rand , ati putea fi , cel mult , sas (etnic german) plecat din Romania . In acest (destul de improbabil) caz stiti cum sunt vazuti (etichetati) sasii de catre nemnti . Sa va aduc aminte ?
              In al treilea rand , aveti tendinta sa substituiti ofensa argumentului . Pareti a fi incapabil sa produceti chiar si ceva care sa semene a argument . Ipostaza nu este comuna evreilor , care sunt , in general , ceva mai smecheri .

              Prin urmare , nu sunteti , in nici un caz , german , si banuiesc ca nici sas si (posibil) nici evreu . Cel mai probabil sunteti un filosemit din interes . La limita , puteti fi totusi , provocator evreu .
              • -2 (4 voturi)    
                Mda (Vineri, 15 octombrie 2010, 12:19)

                Mircea [anonim] i-a raspuns lui accipiter gentilis

                Pai omul are dreptate: e excesiv de nepoliticos...ca un neamt :)
        • +2 (2 voturi)    
          Visati in continuare , draga Weber Andreas (?!) (Vineri, 15 octombrie 2010, 9:32)

          accipiter gentilis [anonim] i-a raspuns lui Weber Andreas

          Stiti d-vs. ce gandesc , cu adevarat , nemtii ? Toti nemtii ? Chiar credeti ca ati reusit sa le spalati la toti si cu totul creierele ? Eu inclin sa cred ca nu .

          Nu va culcati pe-o ureche : in viitorul nu prea indepartat , s-ar putea sa va treziti , inca o data , cu o surpriza ...

          Atentie la "Levi Straus a fost evreu ... deci americanii au inventat blugii" ; suna ca dracu' , vorba unui alt evreu . Asta in pofida faptului ca , personal , mai ca as fi de acord cu semnul egal pus intre evrei si americani ...

          Si apropos : in context "Levi Strauss a fost evreu" induce (insinueaza) ideea ca nici rusii , nici germanii nu "au inventat totul" , ci evreii ...

          P.S. Cu totul de acord cu MirceaA : pentru a evita spalarea creierului , studiati cu atentie si versiunea invinsului . Evident , sfatul nu va este adresat d-vs. ...
      • +5 (5 voturi)    
        ii acuzi exagerat pe germani (Vineri, 15 octombrie 2010, 0:53)

        daroc [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

        Ai dreptate cand spui ca datorita germanilor Hitler a auns la putere si ai dreptate cand spui ca germanii au o anumita parte de vina in tragediile din ultimile secole.
        Dar nu uita un lucru esential, care poate scapa foarte usor cu vederea si de obicei scapa! Germanii si Germania, cel putin in ultimul secol, au fost si sunt o tara puternica. Extrem de puternica! Economic. Si daca esti puternic economic iti poti permite sa fii si militar.
        Ce vreau sa spun eu este ca, atunci cand esti puternic, actiunile tale vor avea efecte dramatic mai mari decat exact aceleasi actiuni ale alotora mai putini puternici! Realmente nu cred ca germanii sunt mai rai, ca sa spun asa, decat alte popopare (dimpotriva, dar aici e alta discutie). Dar tocmai datorita fortei lor, atunci cand au fost agresivi, au facut ravagii! In plus, sunt disciplinati si eficienti! Sunt asa sunt de felul lor, in tot ce fac, inclusiv atunci cand isi manifesta agresivitatea.
        Ca sa fac o comparatie. Ai in fata ta doi caini: un pikinez si un ciobanesc.. german. Ei bine, pikinezul, prin firea lui, este mult mai agresiv decat ciobanescul german! Mult mai agresiv! Dar niciodata n-o sa fie frica de el, fiindca e prea slab ca sa-ti faca rau, tie ca om! Uneori chiar te va amuza agitatia lui agresiva si neputincioasa. Dar cand ciobanescul german va deveni putin mai agresiv cu tine, incepi sa tremuri de frica. Iar daca te va ataca, ai deja o problema serioasa! Pikinezul te poate ataca de 10 ori, nu prea conteaza! In cel mai rau caz te zgarie, atata tot! Ciobanescul german o singura data daca te ataca, e grav pentru tine. Iar odata muscat de un ciobanesc german, parerea ta va fi clara: pikinezul e un catel simpatic si dulce, cu toate atacurile lui nepuntincioase, dar ciobanescul german e periculos!
        Unele popoare sunt mult mai rele si mai agresive decat germanii (multe sunt asa), doar ca nu au forta necesara sa faca rau la scara mare, asa cum au avut germanii!
      • -5 (5 voturi)    
        Dude what the F.. are u talking? (Vineri, 15 octombrie 2010, 9:34)

        muscam@gmail.com [anonim] i-a raspuns lui Frankie

        Principiile elicopterului au fost descoperite de Leonardo DaVinci si mai tarziu de rusi (Sikorsky emigrant rus in America). Nuclear Fusion a fost parte a proiectului Manhatam Project (USA), la care e adevarat a participat si Robert Oppenheimer-neamt (oricum ei nu pot descoperi dect chestii care ucid) . Prima masina cu motor cu aburi a fost desoperita de un flamand (Olanda de astazi)..si lista poate continua. Pana si Levi a fost atat de neamt incat a emigrat in America :)
        Where the F.. did you study man? The international Nazi University.
        Stiam ca numai in timpul comunismului se spunea ca rusii au descoperit totul.

        Germania e vinovata pt crimele razboiului si trebuie tinuta sub papuca generatii de acuma. Tu nu ai idee cate miscari neo-nazis sunt in tara asta.

        You gotta go out more often man..seriously.
        • +2 (2 voturi)    
          muscam, eu zic sa mai te documentezi (Vineri, 15 octombrie 2010, 10:41)

          Frankie [utilizator] i-a raspuns lui muscam@gmail.com

          Eu am zis de inventatorul masinii cu motorul pe combustie, cea pe care o conduci si tu azi, inventata de Daimler. NU confunda fuziunea nucleara cu BOMBA NUCLEARA !!!! Focke (neamt) a fost omul care a construit PRIMUL elicopter din lume functional, pana atunci fusese doar incercari esuate. Iar daca leonardo davinci a tras un prat nu inseamna ca a inventat el gazul metan.
          • -4 (4 voturi)    
            pt Frankie (Vineri, 15 octombrie 2010, 11:30)

            Dan [anonim] i-a raspuns lui Frankie

            Nu am nici o idee de unde-ti iei tu informatiile astea. Eu, la fel ca muscam stiude Sikorsky care a inventat elicopterul iar primul zbor apartine unor francezi.

            Cine e Focke? Are vre-o legatura cu Fokker?
            • +1 (1 vot)    
              raspuns aici (Vineri, 15 octombrie 2010, 11:58)

              Frankie [utilizator] i-a raspuns lui Dan

              http://en.wikipedia.org/wiki/Focke-Wulf_Fw_61
              • -3 (3 voturi)    
                hahah (Vineri, 15 octombrie 2010, 12:46)

                Mircea [anonim] i-a raspuns lui Frankie

                First functional helicopter.....
                E exact cum ai spune ca Wright Brothers nu au zburat primii pt ca zborul lor a fost doar demonstrativ ...but good try my man
      • 0 (2 voturi)    
        Nota 3 (Vineri, 15 octombrie 2010, 11:20)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui Frankie

        Ma adaug si eu la lista de oameni care te-au corectat pentru prostiile scrise. Inainte sa ajungi sa le construiesti statui germanilor afla ca primul motor cu reactie a fost inventat, construit si testat de un roman - Coanda.
      • 0 (0 voturi)    
        Nu (Vineri, 15 octombrie 2010, 13:21)

        BX [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

        Jumatate din ce ai enumarat nu au fost inventii nemtesti.
      • 0 (0 voturi)    
        oare... (Luni, 18 octombrie 2010, 13:27)

        Sfantul Mihail [anonim] i-a raspuns lui Frankie

        Dar ia vezi, cate din aceste inventii au fost facute pe vremea lui Hitler? Vei fi surprins :) Hehe
    • +2 (2 voturi)    
      esti vai de mama ta! (Vineri, 15 octombrie 2010, 10:42)

      AdiGB [utilizator] i-a raspuns lui Lucianmotzul

      mai baietica, imi pare rau ca ai invatat istorie dupa manuale alternative si ca n-ai nici o treaba cu realitatea (crunta) de altfel a perioadei respective! Germania ambelor Razboaie Mondiale a fost fortata de conditiile geopolitice sa actioneze ca atare ; astfel Primul Razboi Mondial isi are cauzele reale in reteaua complexa a aliantelor si contrabalansarilor care s-au dezvoltat intre diferite puteri europene in urma infrangerii Frantei si a formarii statului german sub conducerea lui Otto von Bismarck in 1871! Al 2-lea RM a fost de asemenea o chestiune geopolitica cauzata in principal de conditiile tratatului de la Versaille din 1919; acesta obliga Germania sa plateasca uriase sume de bani aliatilor drept compensare pt. primul RM, apoi Germania pierdea teritorii in favoarea tarilor vecine, suferea o severa limitare a forțelor militare si a fost deposedata de coloniile sale africane si cele de dincolo de ocean! Toate acestea au contribuit la colapsul Republicii de la Weimar in 1933 si la accederea lui Adolf Hitler la putere! Al 2-lea RM a avut ca scop nu ce se spune astazi ci, pe de-o parte inlaturarea conditiilor aberante ale primului RM iar pe de alta parte stavilirea puhoiului comunist rus prin aplicarea politicii de Spatiu Vital (Lebensraum-ului) a carui teza principala sustine ca popoarele, pentru a se dezvolta, au nevoie de un spatiu vital si ca intreaga istorie a omenirii este o lupta a statelor si natiunilor pentru a cuceri sau mentine spatiul de care au nevoie.

      Cele bune si mai multa atentie pe viitor la "aruncatul pisicii"
  • +6 (6 voturi)    
    made in germany (Joi, 14 octombrie 2010, 22:43)

    irlandezu [anonim]

    dar Mercedes-Benz, Bayer, BASF, Adidas?

    astea nu sint branduri?...e adevarat si nazismul poate fi considerat brand, dar hai sa vedem partea folositoare a lucrurilor.
  • +5 (5 voturi)    
    Povesti (Joi, 14 octombrie 2010, 23:26)

    Voce [anonim]

    Hitler este cel mai cunoscut neamt pentru ca asa au dorit unele grupuri de interese.
    Crimele puse in spatele nemtilor sunt de fapt crimele socialismului.
    Incercati sa priviti in ansamblu si nu mai inghititi toate minciunile din filmele Hollywoodiene.
    • +5 (5 voturi)    
      corect! (Vineri, 15 octombrie 2010, 0:17)

      carlsson [anonim] i-a raspuns lui Voce

      sunt total de acord. hitler nu ar fi scos ca cel mai mare rau al omenirii daca in locul evreilor ar fi fost oricare alta natie. dar..ca e vb de evrei care sunt absolut peste tot...normal ca a luat o amploare fantastica. nimeni nu vorbeste de genocidul dus de turci impotriva armenilor prin anii 1913...
      ehheee..istoria nu e la indemana oricui
  • +1 (5 voturi)    
    Expozitie (Vineri, 15 octombrie 2010, 0:21)

    Ari3s [anonim]

    Un lucru nu poate fi contestat. Hitler a dorit bunastarea poporului sau. A fost cel mai bun lider din istoria Germaniei.
    La noi, spre bucuria mea, este faptul ca nimeni nu se gandeste la o expozitie cu Iliescu sau cu Basescu. Pur si simplu, nu au...brand.
  • +2 (2 voturi)    
    Ce nu se spune despre Hitler (Vineri, 15 octombrie 2010, 12:11)

    jeanvaljean [utilizator]

    Ce nu se spune despre Hitler, dincolo de atrocitatile pe care le-a comis, si pe care orice om rational nu le poate nega, e ca a facut si numeroase lucruri bune. De ex, stie cineva ca prima lege din lume pentru protectia animalelor a fost data de Hitler?...pare o ironie, dar adevarul asta e
    • 0 (0 voturi)    
      inc aceva (Vineri, 15 octombrie 2010, 15:33)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljean

      tot el a fost primul care a propus o tara pentru evrei... Palestina. Nu au fost de acord britanicii, care stapaneau acele pamanturi atunci.
  • +1 (1 vot)    
    O mare greseala... (Vineri, 15 octombrie 2010, 12:27)

    Aurel [anonim]

    ...brandul german cel mai puternic este motorul Diesel, care misca miliarde de oameni si miliarde de tone de marfa in intreaga lume. Un inginer ar fi trebuit sa stie...
  • +1 (1 vot)    
    comentariu (Vineri, 15 octombrie 2010, 14:26)

    coco [anonim]

    si in romania ar trbui sa se vanda brendul antonescu,si al garzii de fier. bravo germaniei, au fost si sunt niste luptatori(rasismul)


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by