Democrat-liberalii si-au botezat programul de guvernare dupa un slogan comercial folosit cu succes de Apple Computers intr-o campanie publicitara de acum 11 ani. „Gandim altfel“ este adaptarea lui „Think different“, considerat unul dintre cele mai bune sloganuri din toate timpurile. Candidatul PD-L pentru postul de premier, Theodor Stolojan, spune insa ca formularea este rezultatul unui brain-storming la partid, „iar o firma ne-a ajutat s-o punem in valoare“.

Inspirat sau nu de peste Ocean, sloganul comercial, transformat intr-unul electoral, nu-i va convinge pe romani sa puna stampila pe PD-L, considera specialistii contactati de Cotidianul.

„Apple a avut vreo zece ani sloganul asta, «Think different».

E o hotomanie si o gandire de zece minute. Sunt aproape convins ca nu a venit de la nici o agentie. Trebuia sa-l puna pe bannere si leafleturi. Care e vechiul lor slogan, ca nu-l mai tin minte? Nimeni nu si-l aduce aminte, iar asta spune cat a fost de eficient“, afirma Serban Alexandrescu, director de creatie Headvertising. La randul lui, Bogdan Naumovici crede ca sloganului ii lipseste „originalitatea“. „PRO TV are «Gandeste liber». Mai sunt promisiuni asemanatoare, dar nu acesta este rolul sloganului. Ma uit mai degraba la ce spune. Si ce spune? Gandim altfel. Altfel decat cine? Gandesc brusc altfel de cum gandeau acum doi ani cand erau la guvernare?

Gandesc altfel de cum gandeau cu 18 ani in urma, cand multi dintre pedistii de azi erau la FSN? Ei au fost mai mereu la putere, asa ca sloganul asta e praf in ochi, e balet de urs. Plus ca nu are un termen de comparatie si mai trebuie explicat“, adauga Naumovici. Mai mult, publicitarul considera ca nici sloganul si nici campaniile electorale nu-i mai „ating“ pe oamenii de rand, iar votantii traditionali ai partidelor nu au nevoie sa fie convinsi.

Cotidianul