Pentru prima data in istoria campaniilor electorale autohtone, cine aspira la un post de demnitar si vrea sa-si faca auzita vocea trebuie sa-si cumpere timpii de antena in audiovizualul privat. Prevederea este cuprinsa in proiectul de decizie al CNA, care va fi discutat in sedinta de astazi a Consiliului cu radiodifuzorii si ONG-urile din media si vine sa completeze Legea uninominalului.

„Accesul la emisiunile electorale, dezbaterile electorale, spoturile de publicitate electorala va fi asigurat contra cost de radiodifuzori. Emisiunile de stiri nu pot fi sponsorizate si, in consecinta, emisiunile de stiri cad in totalitate in raspunderea radiodifuzorilor si se supun cerintelor generale de obiectivitate si echitate a acestei campanii electorale”, a declarat Rasvan Popescu, presedintele CNA, adaugand ca posturile vor stabili tarife unice pentru toti candidatii, pe unitate de timp si emisiune. Popescu a explicat pentru Cotidianul ca noua norma a Consiliului, care va fi cel mai probabil adoptata saptamana viitoare, nu este o gaselnita a CNA, ci este legislatie secundara, care detaliaza si completeaza un articol din Legea nr. 35/2008.

Integral in Cotidianul.